tag:blogger.com,1999:blog-4958721563949203696.post7249640105492096011..comments2024-01-04T04:04:04.341-08:00Comments on سُخن: یکتایشداریوش سجّادیhttp://www.blogger.com/profile/15515605918782051251noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-4958721563949203696.post-28668029662087233492017-07-02T18:32:01.148-07:002017-07-02T18:32:01.148-07:00این مبحث شما برای من فقط یادآور گیجی و سردرگمی فیز...این مبحث شما برای من فقط یادآور گیجی و سردرگمی فیزیکدانان ابتدای قرن بیستم با ظهور اصل عدم قطعیت هایزنبرگ است . که باعث شد اینشتین هم با این جمله معروف خود که خداوند برای اداره امور جهان تاس نمیریزد . راه خودش را جدا کند . اما به زیبائی تمام در همان زمان که بزرگترین نوابغ علمی جهان درقید حیات بودند . نابغه خودمان در ایران ، آیت الله مطهری در مقاله نهم از جلد سوم اصول فلسفه و روش رئالیسم - بحث علت ومعلول صفحه 233 از نسخه الکترونیکی ، پاسخ لازم را داده بود که : مشکل این دانشمندان این بوده که قانون علیت را یک قانون تجربی فرض کرده اند . در حال حاضر هم بسیاری از دانشمندان که متاسفانه همانطور که دکتر علی نیری هم گفته بود اکثریت شان خداناباورند ( بگذریم از اینکه حقیقت را با رای گیری کشف نمیکنند ! ممکن است حق با یک نفر بوده و بقیه همگی اشتباه کنند. باید دید منطق و استدلال آنها چیست ؟ ) نمیدانند که فرق فلسفه وعلم چیست ؟ و مرز بین آن دو کجاست ؟Anonymousnoreply@blogger.com