۱۳۹۸ آبان ۲۶, یکشنبه

چطوری؟ آمریکائی!


پاسخی به فراخوان رضا پهلوی

رضا پهلوی به بهانه اغتشاشات اخیر در ایران بابت افزایش قیمت بنزین طی پیامی خطاب به ایرانیان اظهار داشته: «درد مردم ایران بیش از آنکه قیمت بنزین باشد، کرامتی‌ست که از دست رفته‌اش می‌بینند» و در ادامه افزوده:

شما به درستی دریافته‌اید که تنها راه رهایی، نه صندوق‌های دروغین رای، که در با هم بودن و سر دادن فریاد دادخواهی در خیابان‌های ایران است.

مزید اطلاع آقازاده محمدرضا پهلوی باید گوشزد کرد مشکل درشت مردم ایران قبل از قیمت بنزین همین مصیبت آقازادگی و به احتساب اسپرم منتقله از ابوی خود را «تافته جدابافته دیدن» است که حاملان آن اسپرم را دچار توهم فضیلت و رهبریت و مانویت و «ملوکانه‌فرمائی» می‌فرماید!

جناب رضا پهلوی به درستی فرموده‌اند درد اصلی ایرانیان کرامت از دست رفته‌شان است اما در بیان کامل حقیقت ماخوذ به حیا مانده‌ و نفرموده‌اند این کرامت به تاراج رفته میراث پدر و پدربزرگ و آن «علیه‌سرکار» در سلطنت منحوسه و منقرضه‌‌ای است که از جوار بی‌هویتی و شرمآگینی از هویت ایرانی و خودباختگی و شیدائی همه خانواده پهلوی به هویت مهترانگارانه آمریکائی، این بی‌کرامتی در خاک ایران نشاء شد.

جناب پهلوی!

کرامت ایرانیان زمانی از بین رفت که پدر تاجدارتان ایرانیان را چون «گوساله» انگاشت و نهیب‌شان زد «یا به صندوق‌ آرای دروغین من در حزب رستاخیز رای می‌دهید یا پاسپورت بگیرید از ایران بروید» و ایرانیان نیز به درستی دریافتند تنها راه رهایی، نه صندوق‌های دروغین رای، که در با هم بودن و سر دادن فریاد دادخواهی در خیابان‌های ایران است که نتیجه‌اش اخراج پدر تاجدارتان و خانواده‌اش از ایران شد!

ایرانیان کرامت‌شان را روزی از دست دادند که بابای شما، ایرانیان و کرامت‌شان را در لایحه کاپیتولاسون به آمریکائیان فروخت!

ایرانیان کرامت‌شان را روزی از دست دادند که بهجت ملی ناشی از ملی شدن صنعت نفت در کنار مصدق‌شان را با کودتای بابای تحت تولیت آمریکایتان با افسردگی و یاس و حرمان ما به ازا کردند!

کرامت ایرانی آنجا از دست رفت که بابای شما دانشجویان آزاده کشور را به پاس‌داشت کودتای ۲۸ مرداد در پیشگاه نیکسون به گلوله بست!

کرامت ایرانی آنجا از دست رفت که دولتمردان آمریکائی و نئاندرتالی مانند ترامپ از عمق سادیسم شخصیتی‌اش بقصد له کردن پایمردی مردم ایران و تن ندادن ایرانیان به ارباب آمریکائی با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی کوشیدند تسمه از گرده ایرانیان بکشند و شما در کنف حمایت کاخ سفید از این سیاست شریرانه با خفقان و سکوت شرم‌آورتان استقبال کردید!

جناب پهلوی!

بیش از ۴۰ سال از آن تاریخ گذشته. بیش از ۴۰ سال است که با پول ربوده شده ملت ایران خوردید و گشتید و چریدید! کاش لااقل در این مدت دو واحد دانشگاهی و یک مدرک تحصیلی از یک کالج آمریکائی می‌گرفتید تا لااقل تبحری در ادبیات آکادمیک پیدا می‌کردید و اکنون می‌فهمیدید نظام دیکتاتوری و استبدادی با یکدیگر تفاوت دارند و می‌فهمیدید پدرتان دیکتاتور بود و پدربزرگ‌تان مستبد!

جناب پهلوی! در غائله افزایش بنزین بوی کباب شنیده‌اید لیکن سالها است تق قیام قابلمه به دست‌ها درآمده!

جناب پهلوی ـ مردم ایران مردم با شعوری‌اند. اگر ٔکاخ سفید در ۷۱ توانست با تئاتر قابلمه به دستان مرفه(!) آلنده رو با کودتا بنفع پینوشه پائین بکشد لیکن اکنون نه ایران شیلی دهه هفتاد است و نه ایرانیان مبتلابه حماقت نظام پولارایز جنگ سرد‌اند و نه جنابعالی استعداد و جنم «پینوشه شدن» را دارید و نه کاخ سفیدتان در تهران برخوردار از ستاد کودتا است.

جناب پهلوی ـ مردم ایران در آبان ۵۸ و چند ماه بعد از اخراج بابا و مامان و جنابعالی و لیلا خانم و فرحناز خانم و علیرضا، درب سفارت دولت فخیمه آمریکا در چهارراه تخت‌جمشید را نیز گل گرفتند و شوربختانه جنابعالی را از داشتن پایگاه فتنه در ایران محروم ساخته‌اند!

اگر «بابا» توانست در ۳۲ با کودتا به قدرت بازگردد این را مدیون وجودداشت سفارت آمریکا در تهران بود.

آقای پهلوی ـ درسته که مردم ایران تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا زیر فشارند علی‌رغم این ایرانیان کشورشان را دوست دارند و برای وجب به وجب خاک این کشور هشت سال مظلومانه جنگیدند و بیش از ۴۰ سال با همه مصائب و سختی‌هایی که کاخ سفید به جرم خودباشی بر سرشان آورده پایمردی کرده‌اند تا از این طریق بتوانند از شرف و حُریت و استقلال و دین و میهن‌شان حراست کنند و اکنون هم آنقدر شعور و بلوغ دارند تا مشکلات داخلی‌شان را بدون توجه به فراخوان «آشوب طلبانه‌عافیت‌نشینان در جوار کاخ سفید» شخصا و راسا و از طریق مدنی بین خود و مسئولین کشور رایزنی و مرتفع نمایند.

راستی جناب پهلوی ـ مسائل ایران به شما چه؟ وقتی در ۸۵ با بیشرمی در دادگاه فدرال آمریکا ضمن قرائت سوگند شهروندی آمریکا رسما تابعیت ایرانی خود را طرد و به تابعیت آمریکائی در آمدید و مطابق مفاد «قسم‌نامه رسمی اخذ تابعیت آمریکا» سوگند وفاداری خوردید تا تمامی وفاداری خود به مملکت قبلی‌تان را طرد کرده و در برابر دشمنان داخلی و خارجی آمریکا وفادارانه و با ایمان تفنگ بدست گرفته و برای آمریکا بجنگید!؟ بر این منوال اکنون مشکلات ایران چه ربطی به شما دارد!؟

کاش شرم در خانواده شما نایاب نبود!

جناب پهلوی!

حال که نخواستید ایرانی باشید، لااقل بکوشید یک آمریکائی خوب باشید!

داریوش_سجادی

۴ نظر:

ناشناس گفت...

Where are you from British or American spies who took shah and brought mullahs and 40 years misery for our country .
So please shut your dirty mouth .

ناشناس گفت...

خودتون کجا تشریف دارید آقای سجادی؟ حالا زمان تفرقه اندازی نیست. بهتره با جمع یکصدا بشید. خرد جمعی رو بپذیرید حتی اگه گوساله صداتون کردند. گاهی سکوت خوبه:
بر بساط نکته دانان خودفروشی شرط نیست

یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش

ناشناس گفت...

انصافا با شرف و وجدان بیگانه هستید اقای سجادی، از این همه کشتار جوانان بی گناهدر حال حاضر در ایران به راحتی گذشتید وحرمت قلم را برای نگارش متنی بی ربط شکستید.

ناشناس گفت...

سجادی,
به زودی میگیرنت و به صلابه کشیده میشی:

https://iranwire.com/fa/features/34221