۱۳۹۳ اسفند ۲۱, پنجشنبه

از ستارخان تا پیرموذن!


ده سال پیش و در رثای عروج «حاج داوود کریمی» ذیل دل مویه «حاج داوود تمام شد» نوشتم:
عطفينه اين خاک کجاست که توان زايش و پردازش خادم و خائن را همزمان در خود مستوره دارد؟
اکنون و ده سال بعد از هجرت آن دُردانه و گوهر شب چراغ مردانگی و معنویت، نوبت به جماعت خائنان رسیده تا در مقام استیفای حق و سهم خیانت خود برخیزند و با کمال تاسف این سهم خواهی را از ناحیه تربت قهرمان پرور آذربایجانی های سلحشور و شیرافکن مطالبه کنند.
نورالدین پیرموذن نماینده سابق مجلس از اردبیل که بعد از خروج از کشور در سال 86 مقیم و مرید ایالات متحده آمریکا شد اینک و بعد از فراز و فرودهائی منطبق با طبع متلونش نهایتاً روزه شک دار را کنار گذاشت و در کنار «رضا پهلوی» آخرین بازمانده ذکور از سلسله منقرض پهلوی ها در تلویزیون دولت آمریکا (VOA) نشست و ضمن اعلام برائت و کراهت و ندامت از حضورش در انقلاب اسلامی ایران رسماً و علناً خود را در قامت پیوستگان به جبهه خائنین و مخالفین با مردم ایران و دلبستگی های مردم ایران تعریف و تبیین کرد.

شوربختانه نورالدین (!) به این نیز اکتفا نکرد و بعد از شکوائیه برادرش (کمال الدین پیر موذن نماینده اصلاح طلب در مجلس فعلی) از رفتار خائنانه «اخوی» مشارالیه نیز با تحریر فحش نامه ای به اخوی و تمامیت نظام و مفردات و ملحقات آن مختصر آبروئی را که امید به تحفظش می رفت را نیز بر باد داد!
(رجوع به زیر نویس شود)
هر چند اسفند 86 و ذیل مقاله «رسانه نحس» به تلون مزاج این عنصر متواری اشاره کرده بودم. اما اکنون نیز نمی توان و نباید بمنظور عبرت دیگران به رفتار سالوسانه چنین متلونانی بی التفاتی کرد.
همان طور که در بالا تاکید کردم:عطفينه اين خاک کجاست که توان زايش و پردازش خادم و خائن را همزمان در خود مستوره دارد؟ و اکنون بر سبیل مصداق نمی توان متذکر این واقعیت نبود و نشد که تربت آذربایجان فرزندان سلحشوری مانند «ستار خان» را به ملت و تاریخ ایران هدیه کرده که وقتی کنسول روسیه در ماجرای مشروطه به آن بزرگمرد پیشنهاد گرفتن و رفتن به زیر بیرق روسیه را داد آن فرزند خلف آذربایجان پاسخ داد:
«من در زير بيرق جناب ابوالفضل العباس عليه السلام و بيرق ايرانم، بيرق شما به من لازم نيست، و من ابداً تابع ظلم و استبداد نخواهم شد، و امروز و همه‌ بيرق هايی كه مستبدين در شهر زده اند، قلم خواهم كرد. اگر شاهنشاه ايران به من سياست فرمايند، نوش خواهم كرد. ابداً ملت از حقوق مشروطه خود دست نخواهند كشيد. مگر من و اهالی تبريز به دولت علّيه ايران باغی شده ايم كه در زير بيرق شما پناهنده شويم؟ ما می دانيم و پدر تاجدار ما و بس.»
و اکنون هر چند خاستگاه این «پیرموذن» با آن دُردانه (ستارخان) مشترک التربت است اما محل افتراق خواستگاه این دو است.
بقول مهدی اخوان ثالث در توصیف «شغاد» برادر ناتنی «رستم»:
این شغاد دون، شغاد پست
این دغل ، این بد برادندر
...
نطفه شاید نطفه زال زر است
لیک کشتگاه و رستگاهش نیست رودابه!


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اظهارات «نورالدین پیرموذن» علیه برادرش «کمال الدین» بنقل از سایت تقاطع:

نورالدین پیرموذن، عضو اصلاح‌طلب دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی به بیانیه‌ ابراز انزجار برادرش از او که روز دوشنبه (۱۸ اسفند-۹ مارچ) در خبرگزاری‌های ایران منتشر شد، واکنش نشان داد.
آقای پیرموذن در نوشته‌ی کوتاهی با عنوان «عزیزانم، لطفا جدی نگیرید!» که بر روی صفحه فیسبوک خود قرار داده، برادرش کمال‌الدین پیرموذن را به “خودفروشی”، “خانواده‌فروشی”، “برادرفروشی” و “مخصوصا مردم‌فروشی” متهم کرده و نوشته است: «تهمت و دروغ و ترور شخصیت و به هم زدن حرمت و احترام و اساس خانواده، خمیرمایه‌ نظام کثیف و پوسیده ولایت فقیه و سکه رایج ادبیات سیاسی استبداد و استحمار مذهبی حاکم بر کشور شده است.»
او هم‌چنین با بیان این‌که «لابد یا جهت باد در کشور عوض شده و یا نرخ نان نمایندگی دوره بعد مجلس از طرف رهبری این‌گونه تعیین و مقرر شده» افزوده است: «امروز بیش از گذشته مسلم و مشخص شد که از اول هم هدیه کرسی نمایندگی مجلس نهم به ایشان صرفا برای ساکت کردن مردم اردبیل و دام و تله‌ای شوم برای بازگرداندن و تحویل من به قول خودش به هتل اوین بوده است. خوشحالم که به موقع متوجه این نقشه شدم.»
نورالدین پیرموذن که بعد از ردصلاحیت در انتخابات مجلس هشتم راهی ایالات متحده امریکا شد و هم ‌اکنون در شهر لس‌آنجلس اقامت دارد، ادامه داده: «قطعا با عدم بازگشت من، ماموریت و تعهد ایشان نیز به اتمام رسیده و این خودفروشی و خانواده‌فروشی و برادرفروشی مخصوصا مردم‌فروشی از ذهن مردم فهمیده و شجاع اردبیل هرگز پاک نخواهد شد.»
نورالدین پیرموذن، یادداشت کوتاهش را این‌گونه پایان داده است: «تا روزی که آزادی و انسان‌های آزاده در حبس و حصر و تبعیدند، هم‌چنان باید شاهد معرکه‌گردانی شب‌پره‌ها در فضای سیاسی کشور و حضور بزهای اخفش و سگ‌های قلاده به گردن در مجلس شورای طالبان کشور باشیم.»
گفتنی است بیانیه‌ی ابراز انزجار کمال‌الدین پیرموذن از برادر بزرگ‌ترش در واکنش به اظهارات او در برنامه‌ای به مناسبت سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی در شبکه‌ی تلویزیونی «صدای امریکا» صورت گرفته است.
آقای پیرموذن در آن برنامه‌ که با حضور رضا پهلوی، فرزند شاه سابق ایران برگزار شد، از همراهی خود با انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ ابراز پشیمانی و از رژیم کنونی ایران به شدت انتقاد کرد.
اظهاراتی که باعث شد برادر کوچک‌ترش این‌گونه از او ابراز برائت کند: «از طرف خویش و به نیابت از خاندان بزرگ پیرموذن، ضمن عذرخواهی از ملت رشید ایران، خاصه مقام معظم رهبری، تمامی انسان‌های آزاده انقلابی و به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران عزیز، بدین وسیله انزجار و بیزاری و دوری خاندان پیرموذن و خود را از حضور دکتر نورالدین پیرموذن در یک کشور خاصم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با موضع‌گیری‌های نابخردانه و ملک و ملت‌فروشانه نابجا اعلام داشته و آن را به جد محکوم می‌کنیم.»

تقاطع : http://taghato.net/article/10344

هیچ نظری موجود نیست: