۱۳۹۰ آبان ۴, چهارشنبه

دو نکته!


نکته نخست:
جنگ خدایان!
بخشی از اظهارات هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده در برنامه نوبت شمای تلویزیون فارسی بی بی سی نماد بارزی از تفاوت جدی و محتوائی اصحاب ایشان در «ایران» با اصحاب آیت الله خمینی در همین «ایران» است!
وقتی وزیر خارجه آمریکا در برنامه مذکور خطاب به حاملان جنبش سبز و در پاسخ به چرائی عدم حمایت جدی تر آمریکا از این جنبش در سال 88 گفت:
در نوبت بعدی (!!!) معترضین لطف کنند و با صدائی بلندتر و و پر وضوح علناً و رسماً متقاضی حمایت صریح آمریکا از خود شوند تا ایشان نیز از حجت رسمی جهت دخالت در امور ایران و حمایت علنی از معترضین (مشابه نمونه لیبی) برخوردار شوند. (نقل بمضمون)
از همین جا می توان تفاوت بارز و عمیق یاران خمینی با یاران آمریکا را نشانه گذاری کرد.
در واقع این علیا مخدره به سبزها در ایران گوشزد می کند که:
ادعونی استجب لکم ـ بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را! آن هم اجابتی از جنس لیبی!!!
این در حالی است که بنیان گذار انقلاب اسلامی در پیام معروف خود بعد از قبول قطعنامه 598 از زبان پیروانش اظهار می داشت:
خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بیداد، همه تكیه گاه ما تویی و ما تنهای تنهاییم و غیر از تو كسی را نمی شناسیم و غیر از تو نخواسته ایم كه كسی را بشناسیم. ما را یاری كن، كه تو بهترین یاری كنندگانی.
جنگی دیدنی و پرعبرت بین کاخ سفید و متوسلین اش با خدا و اصحابش در آوردگاه ایران.

نکته دوم:
اشتباه هاشمی!
بعد از اظهارات آیت الله خامنه ای مبنی بر بلااشکال بودن تغییر نظام ریاستی به پارلمانی در ایران، اکبر هاشمی رفسنجانی در مقام واکنش اظهار داشتند:
تضعیف بخش جمهوریت نظام خلاف قانون اساسی است و قدرت انتخاب مردم محدود و محصور می گردد.
ظاهراً آقای هاشمی رفسنجانی علی رغم پیشینه سنگین و غیرقابل کتمان شان در حوزه فعالیت سیاسی چندان آشنائی با مفاهیم و مکاتب و نحله های فکری و سیاسی از جمله نظام پارلمانی ندارند. والی متوجه می شدند نظام پارلمانی نه تنها تقابل و ضدیتی با نظام جمهوری ندارد بلکه از جهاتی بسیار موثرتر از نظام های ریاستی مقوم ماهیت جمهوری نظام های سیاسی است.
لااقل صبیه ایشان (فائزه) که در حین تحصیل در رشته علوم سیاسی چهار واحد نظام های سیاسی را پاس کرده اند می توانند در این زمینه توضیحات مُکفی به ایشان بدهند.



۹ نظر:

ناشناس گفت...

ظاهرا خانم کلینتون موضوع را VOA بیشتر باز کردند. ایشان گفتند ما با رهبران جنبش سبز در تماس بودیم و انها از ترس عکس العمل ان در ایران پیشنهاد حمایت ما را رد کردند. انشا الله که دروغ گفته باشد و گرنه باعث خجالت رهبران جنبش سبز.

ناشناس گفت...

فان العزه لله جمیعا

حامد گفت...

خانم کلینتون در مصاحبه با VOA و در رابطه با اتهام اخیر به ایران هم اطلاعات جالبی دادند. ایشان فرمودند که مدارک مستدل زیر را دولت آمریکا در اختیار دارد:
1- اعترافات شخص بازداشت شده
2- اعترافات فردی از قاچاق چیان مکزیکی
3- واریز مبلغی به یکی از بانکهای امریکا
با توجه به اینکه شخص باز داشت شده دیروز در دادگاه اعلام بی گناهی کرد نمی دانم اعترافات او چقدر ارزش دارد. ضمنا اعترافات یک قاچاق چی مکزیکی که قاعدتا یا در بازداشت امریکایی ها است یا گفته شد که مامور امریکا است جقدر معتبر است.
در نهایت هم که اصلا اعلام نشده پول ادعایی که به حسابی در امریکا واریز شده چه ربطی به ایران دارد و اصلا از کجا امده است. بی جهت نیست که ایران این اتهام را جدی نمی گیرد.

ناشناس گفت...

جناب سجادی سخنان امام را در موضع ضعف زیاد جدی نگیرید . ایشون عادت داشتند وقتی در موضع ضعف بودند با سخنوری هاشون چیگر آدم رو کباب کنن ... به نظرتون زمان برخورد با زندانی های 60 و 67 هم همین جوری با خدا صحبت می کردن ؟

ناشناس گفت...

ما که بالاخره نفهمیدیم این آقای سجادی به کدام صراط مستقیمند . لطفاً اگر کسی متوجه شد به ما هم بگوید . با تشکر .

سپهر گفت...

آقای سجادی یک نکته چرا باید وقتی آقای احمدی نژاد از مدار فلایت فقیه خارج شدند ایشان تز نخست وزیری را بیان کنند دوماوقتی آقای احمدی نژاد به این باور رسیدند که 24میلیون رای دارند و پشتوانه ایشان از آقای خامنه ای که در ظاهر تمام مردم ایران و ابته تمام مسلمانان جهان!از ایشان حمایت میکنند بیشتر است ساز مخالفت را کوک کردند و حالا آقای خامنه ای نخست وزیری را بهتر میدانند چون توسط نمایندگان مجلسی انتخاب میشود که هر کدام حدااکثر 1 تا 2 میلیون رای میتوانند کسب کنند در ضمن درباره ی مقاله ی قبلی شما و تقلب در انتخابات جای خلای یک نفر مشهود است و آن آقای خامنه ایست به نظر من شما در مقالاتتان ایشان را در این بازی وارد نمیکنید و تمام تقصیر ها به گردن هاشمی میاندازید

داریوش سجّادی گفت...

جناب سپهر
برخلاف شما معتقدم انگیزه ایت الله خامنه ای در طرح پارلمانی شدن نظام ربطی به آرای احمدی نژاد یا ضد ولایت فقیه شدن ایشان ندارد بلکه این امر را ناشی از واقعیتی قابل شهودی می دانم که هر ناظری می تواند بر آن صحه بگذارد آیت الله خامنه ای 3 رئیس جمهور را تجربه کرد که هر کدام مشکلات خود را در انجام امور با ساختار سیاسی موجود داشتند تصور آن بود که وقتی سیستم یک دست و از یک جناح شود مشکل علی الظاهر باید حل شود اما علی رغم این دیدیم با وجود یک دستی سیستم از یک جناح باز هم مخالفت ها و کارشکنی ها بین مجلس و دولت عملاً کشور را فلج کرده لذا مشکل بازگشت به نوع سیستم ریاستی دارد که به رئیس جمهور این امکان را می دهد تا بدلیل رای مستقیم از مردم مبتلا به تفوق طلبی نسبت به پارلمان شود اما در نظام پارلمانی که رئیس جمهور از دل پارلمان انتخاب می شود اصطکاک بین مجلس و دولت به حداقل می رسد و بستر فعالیت شایسته تر در کشور فراهم می شود البته نمی توان این نکته را نیز از نظر دور داشت که نظام پارلمانی مشکلات خاص خود را دارد اما می توان آن اشکالات را نیز مدیریت کرد

ناشناس گفت...

آقاي سخن اين دفاعيات شما از رهبر مسلمين بسيجي ما رو كشته ... نون دولت امريكا رو مي خوري دفاع از دشن امريكا مي كني؟

داریوش سجّادی گفت...

ظاهراً شما دوست گرامی مقام تخلیلگری سیاسی را با سگ صفتی اشتباه گرفته اید که فرد موظف است وقتی نان کسی را می خورد مثل سگ هم برایش دم بجنباند هر چند بنده نان این حاج خانم و ارباب هایش را هم نخورده ام