۱۳۹۳ آبان ۲۴, شنبه

نامه بازی!


بر سبیل تقلید از آنجا که ملاحظه کردم دکتر زیباکلام به سنت مالوف بدنبال هر ماجرائی اقدام به نامه نگاری به اعاظم کرده و اعم از تحریر نامه به رئیس جمهور و آیت الله حائری و علی مطهری و هاشمی رفسنجانی و ملک عبدالله ، ضمن ابراز اندرز و انذار و تبشیر به ایشان موجبات ادخال سرور و تنویر افکار عمومی را نیز فراهم می آوردند لذا به بهانه نامه اخیر ایشان به «اکبر ترکان» بابت ابراز لحیه مبنی بر توانائی صنعتی ایران در حد پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی(اینجا) و اعلام حمایت و هم دلی «دکتر» با ترکان در این خصوص (اینجا) لذا بر آن شدم تا اینجانب نیز ادای «دکتر» را در آورده و با ورود به این نامه بازی ها، دست به تحریر یک نامه کوتاه به جناب ترکان زده و حضور محترم شان معروض دارم:
جناب آقای ترکان
بیرون از درستی یا نادرستی ادله جنابعالی در مورد ساختار صنعت در ایران، موظفم خدمت تان معروض دارم اگر اعتراضی متوجه فرمایش جنابعالی است این اعتراض قبل از محتوا ناظر بر شکل و قالب و فرم بیانات حضرتعالی است.
جناب آقای ترکان
اگر اتخاذ ادبیات «چاله میدانی» توسط دولتمردان و پایوران حکومت عملی است مذموم «که هست» قطعا نمی شود در مذمت آن مبتلابه تلون مزاج شد و وقتی احمدی نژاد با آن ادبیات کلامت کند بانگ و فریاد برآریم که ایهاالناس به داد برسید آبروی مملکت باستانی و کوروش و داریوش و هووخشتره و 3000 سال تاریخ و تمدن و فرهنگ و شعر و ادب و هنر بر باد رفت و وقتی قرعه فال بنام دولتمردان مورد وثوق مان بیفتد بر شوخ طبعی و ملاحت و شیرینی این عزیزان غبطه خورده و غنج بزنیم!
بقول مرحوم شریعتی:
آدم وقتی فقیر میشه، خوبی هاش هم حقیر میشه، اما کسی که زور داره، یا زر داره، عیب هاشم هنر میشه! چرند هاشم حرف حساب می شنوند! آروغ‌های بی جا و نفرت بارش را فلسفه و دانش و دین می فهمند، حتی شوخی های خنک و بی‌ربطش، حضار رو از خنده روده بر می‌کنه!
جناب ترکان!
اگر عوام ندانند جنابعالی قطعا بخوبی از اظهار سخیف محمد خان بعد از انتصابش به سمت وزارت اقتصاد در کابینه دوم آقای رفسنجانی آگاهید که ایشان انتصاب خود را چگونه توصیف کرد و رهبری چگونه و بحق و مناسب به دهان ایشان زد!
آنجا هم موضوع مناقشه قبل از محتوا ناظر بر شکل اظهارات بود!
باقی بقای عمرتان!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

Jenabe Sajjadi salam,
man dar in mored naghdhaye ziadi khundam vali ja daasht ke shoma ham esharehi befarmaied be inke jenabe Torkan ke inhame az vaze sanaat Iran narazi hastand az badve taasise jonhoorie eslami dar semathaye besiar moheme sanaati modiryat kardand. Ishan avaze farafekani behtar bud ke ta haddi ham be in ke karnameye khudeshun dar in vaziate zaeif sanaat che naghshi dashte eshare mikardan.