۱۳۹۳ بهمن ۱۸, شنبه

کوچه مردهای دنیای سیاست!



برخی واکنش ها از جانب برخی چهره ها در دنیای سیاست حاکی از بد فهمی ایشان از فضیلت اخلاق در سیاست و تلقی باباشملی و کوچه مرد بازی ایشان از مقتضیات جهان سیاست است.
مصداقاً بعد از محکومیت «محمدرضا رحیمی» و بدنبال نامه اعلام برائت تلویحی «احمدی نژاد» از پرونده رحیمی، واکنش آقایان احمد توکلی و صادق زیبا کلام را می توان نمادی از همین اشتباه گرفتن خیابان سیاست با کوچه مرد بازی های داش آکلی تلقی کرد!
این که احمد توکلی بعد از اعلام خبر عدم حمایت احمدی نژاد از رحیمی اظهار می دارد: «احمدی نژاد در حق رحیمی بی معرفتی کرد»! و زیباکلام نیز در گویشی مشابه می گوید: «احمدی نژاد و طیف حامی او باید مردانگی به خرج داده و نباید پشت آقای رحیمی را اینطور خالی می کردند»! هر دوی این اظهارات مبین بدفهمی آقایان از جایگاه اخلاق در امر سیاست است.
توگوئی گذر سیاست، گذر لوطی صالح است که طی آن رحیمی می بایست بعد از اعلام محکومیتش «داش مشتیانه» فریاد می زد:
قیصــــــــــــــــر ـ کجائی که داش فرمونت روکشتن!؟
(بخوانید: محمـــــــــــــود ـ کجائی که رحیمت رو محکوم کردن!)
و متقابلاً احمدی نژاد هم با کشیدن پاشنه های کفش و تیزی در دست قیصروار به خونخواهی «رحیم» به مصاف کریم آب منگل برخیزد!!!
قدر مسلم وقتی عملکرد ایدئولوگ و بنیان گذار انقلاب اسلامی، در چنین مراتبی مسبوق به سابقه است به طریق اولی ایشان و سنت و سلوک ایشان باید سرمشق آقایان باشد که چگونه وقتی با دست خود «حاصل عمر خود» را از «قائم مقامی خود» عزل کرد در فردای چنان عزلی با صلابت و قاطعیت اظهار داشتند:
«من با هیچ کس در هیچ مرتبه ای عقد اخوت ابدی نبسته ام. چار چوب دوستی من در درستی راه هر فرد نهفته»
به اعتبار چنین استانداردی است که توقع «قیصربازی» و «کوچه مردی» و «لوطی گری» آقایان توکلی و زیباکلام از «محمود» برای «رحیم»! حاکی از کج فهمی ایشان از فضیلت اخلاق در دنیای سیاست دینی است.
نمی شود که آقایان از یک سو بر درستی محکومیت رحیمی برای قوه قضائیه کف بزنند و همزمان محمود را مورد ملامت و شماتت قرار دهند که چرا در حق رحیم «قیصری» نکردی!؟
این که از احمدی نژاد بنا به هر دلیل موجه یا ناموجهی «متنفر باشیم» نمی تواند مجوز رفتارها و گفتارهائی با استاندارد دو گانه را برای متنفرین از محمود احصاء نماید!

۳ نظر:

ناشناس گفت...

بقول بنیان گذار انقلاب اسلامی : عالم شدن چه مشکل ، آدم شدن محال است .

M گفت...

salm Ostad azez,, haletan chetooreh ??? behtar shoodid insh,,,? kesalatetan che bood negaran shoodam ? mersiiiiiiiiiiiii ke hasted , arezooyeh salamate daram baratan ... baz ham tashakor ke dr raheh gooftaneh hagh in hameh zakhmeh zaban mekhored ..vali hanooz mesleh sarv sar boolan hasted ,zendeh bashed razmandeh hagh ,

داریوش سجّادی گفت...

از لطف و توجه همیشگی شما کمال امتنان را دارم
کسالتی مختصر بود که الحمدالله مرتفع شد
دعا بفرمائید خداوند عاقبت مان را ختم بخیر کند