۱۳۹۳ بهمن ۲۶, یکشنبه

فرجام خود کردگی!


حمله تروریستی اخیر به یک کنیسه یهودیان در دانمارک در کنار حمله چندی پیش به دفتر مجله «شارلی ابدو» در فرانسه و ایضاً حمله تروریستی یک ایرانی مهاجر به کافی شاپی در استرالیا جملگی و به چشم بصیرت می تواند مایه عبرت برای غربی ها باشد.
چندی پیش «کامران دانشجو» وزیر سابق آموزش عالی در برنامه تلویزیونی شناسنامه در مرور سوابقش، خاطره ای معنادار از دوران تحصیلش در انگلستان را مطرح کرد که می تواند مبین چرائی ابتلائات فعلی غربی ها به پدیده تروریسم باشد.
به صرافت دانشجو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یک روز صبح اسکاتلندیارد (پلیس انگلستان) به خانه ایشان ریخت و بعد از ضرب و شتم شدید از جانب وزارت کشور انگلستان به وی نامه ای دادند مبنی بر آنکه:
«شما به علت طرفداری از خمینی و رفت و آمد با اُرگانیزیشن‌هائی که طرف دار آیت الله خمینی هستند برای امنیت کشور خطرناک شناخته شده و 9 روز وقت دارید انگلستان را ترک کنید و الی می‌آییم و شما را می‌گیریم و شش ماه زندان می‌کنیم حق تجدید نظر خواهی و اعتراض هم ندارید»!
همین هیستری کور و پر غیظ غربی ها از «خمینی و انقلاب خمینی» بود و هست که طی 36 سال گذشته مانع از فهم درست از پدیده انقلاب اسلامی و مدیریت بایسته با پیآمدها و امواج آن در غرب شده.
چندی پیش با یکی از ایرانیان مخالف با جمهوری اسلامی که به تازگی مقیم ایالات متحده شده و طی 20 سال گذشته در دانمارک اقامت داشته گفتگو می کردم که مشارالیه در اوج سادگی «خیانت خود» را در کنار «بلاهت میزبانان دانمارکی خود» را صادقانه و ناخواسته اعتراف کرد.
مشارالیه که شاغل به خدمت در اداره مهاجرت دانمارک بوده بنا به اذعان خودش کارش مترجمی فارسی و دادن مشاوره به ایرانیان متقاضی پناهندگی و اقامت در دانمارک بوده و باز بنا به اظهار صادقانه مشارالیه، وی به متقاضیان توصیه می کرده برای کسب موفقیت تضمینی مجوز پناهندگی از دانمارک دروغ یا راست در فرم درخواست و شرح وضعیت خود مدعی شوند «در ایران چند پاسدار را کشته اند» و اگر بازگردند جان شان توسط حکومت در خطر قرار می گیرد!
طرفه آنکه به شهادت فرد مزبور عموم آنانی که به این توصیه عمل می کردند با موفقیت مجوز اقامت در دانمارک را نیز می گرفتند!
حجم تحیـّــُر را خودتان گمانه زنید!
دولتی در حضیص غیظ و نفرت از انقلابی دینی و رهبری دینی و پیروانی دین ورز، تا آن درجه مبتلا به کینه ورزی می شود که مهاجرانی که رسما و علناً و کتباً شهادت به آدمکشی در کشورشان داده اند را تنها به اعتبار خرسندی میزبان از کشتن منسوبان به انقلاب اسلامی توسط متقاضیان پناهندگی، جایزه اقامت قانونی در کشورشان را می دهند!
به این اعتبار چه جای گلایه ای می ماند که این «میزبانان قاتلان» روزی و اینک خود قربانی خشونت و ترور و قتل و جنایت، جانیانی شوند که پیشتر دست محبت و نوازشگرشان بر سرشان بود!؟
خود کرده را تدبیر نیست.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

بنده بعید می دانم این ایرانی درست گفته باشد. شاید اغراق کرده باشد. اگر کسی واقعا در اسناد مهاجرتش بنویسد من آدم کشته ام (حتی پاسدار) و اگر برگردم جانم در خطر است آیا واقعا این برایش امتیاز محسوب می شود؟
بنده اینجا (در کانادا) شنیدم عده ای بیچاره برای گرفتن پناهندگی ادعاهای زشتی (مثل هم جنس باز بودن) می کردند و حتی برای اثبات آن به اداره مهاجرت دست به اقدامات شنیعی می زدند تا از این طریق ثابت کنند جانشان در ایران در خطر است و پناهدگی بگیرند. اما آدم کشی را جدا نشنیده بودم و تعجب کردم وقتی این مطلب شما را خواندم.
اگر این گفته صحیح باشد باید کل اداره مهاجرت دانمارک را به وزارت بهداشت آن کشور جهت معاینه روانی معرفی کرد!

ناشناس گفت...

baleh, vaghti mojahedin!! shooma bekhan monafeghen ra mepazeran ba tamameh jenayat karhashan in deegar cheze neest man 100/100 bavar mikonam ke in ast syasateh in badbakhth bara mardoomeh sadehshan