۱۳۹۴ اسفند ۱۱, سه‌شنبه

قلاده حماقت!


جشنواره سینمائی «آکادمی اسکار» مطابق معمول با حفظ ظرفیت های تحمیقی اش (*) امسال در حالی برگزار شد که در بخشی از آن مراسم، بصورتی نوآورانه حُضار و بینندگان با یک میان پرده مضحک اما در قالبی اخلاق گرایانه مواجه شدند.
بدون اغراق حضور «لیدی گاگا» خواننده مبتذل آمریکائی بر روی صحنه «اسکار 88» و اجرای ترانه ایشان در مذمت آزار جنسی زنان را «Til it happens to you» می توان و باید مضحک ترین اعتراض کمیک برگزارکنندگان آکادمی اسکار به پدیده آزار جنسی زنان و دفاع از حقوق و امنیت زنان تلقی و محسوب کرد.
ظاهراً هیچ عقل منفصل یا قوه عاقله ای در مدیریت جشنواره اسکار وجود نداشته تا به ایشان گوشزد کند:
مجانین متوهم و مُشبّـَه به دانندگی و فرزانگی!
آزار جنسی زنان محصول نگاه جنسیتی به زنان است.
هالوآن نسبتاً محترم و پخمگان گرام!
وقتی «هالیوود» خود اصلی ترین و کانونی ترین مرجعیت پمپ نگاه جنسیتی به زن در عرصه سینمای جهانی را یک تنه و همه جانبه عهده داری می کند!
وقتی زنان برون داد از هالیوود خود نخستین و اصلی ترین قربانیان نگاه جنسیتی به زن و اشاعه زن در قامت یک «طعمه جنسی» و یک «تمامیت تنانه» به جهان است.
آنک نشاندن یک قلاده «لیدی گاگا» پشت پیانو و خـُنیاگری آن نچندان علیا مخدره در مقام اعتراض به «آزار جنسیتی زنان» در استیج اسکار، توهین به شعور مخاطب و گاو فرض کردن و تحقیر فهم و قوه عاقله انسانی است که نمی خواهد در این جشنواره حماقت «سفیه» محسوب و منسوب ,و مفروض گرفته شود.
بقول مرحوم نقشینه:
البته آنچه که انتها ندارد «حماقت» است!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* ـ جشنواره حماقت



هیچ نظری موجود نیست: