۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

نکته ها



نخست

سرکار خانم خالقی ـ به این می گویند ریا!
با روشن شدن تکلیف وضعیت سرکار خانم مینو خالقی و بازماندن ایشان از ورود به مجلس دهم اکنون بهتر و با صراحت می شود به این بی اخلاقی و تبعات اش پرداخت.
صورت بدون روتوش ماجرا حاکی از آن است که شورای نگهبان نامبرده را علی رغم تائید صلاحیت اولیه بعد از یابش تصاویری از ایشان که حکایت از کشف حجاب در خارج از کشور داشته با وجود کسب اکثریت آرای شهروندان اصفهانی از ورود به مجلس منع کرد.
تصمیمی که نهایتاً نیز محرز شد.
نکته قابل توجه آنجاست که ظاهرا و علی رغم تکذیب های اولیه نسبت به اصالت تصاویر مزبور آن تصاویر صحت داشته و خانم خالقی واقعا کشف حجاب کرده بوده اند.
این که ایشان یا هر خانم دیگری دلبسته به حجاب باشند یا نباشند موضوع این پست نیست و اساساً تقید یا عدم تقید به حجاب امری است شخصی و محول است به تصمیم و اراده آزادانه و آگاهانه افراد، هر چند التزام به آن در حوزه قانونی و عمومی ایران تکلیفی است شهروندی.
اما محل نزاع و موضوع مناقشه آن است که خانم خالقی و امثال ایشان باید و موظف اند قبل از هر گونه اهتمامی جهت ورود به نهادهای حکومتی تکلیف خود را با استانداردها و لوازم و ضوابط آن حکومت نیز روشن نمایند.
سرکار خانم خالقی ـ چنانچه جنابعالی بنا به هر دلیل موجه یا ناموجهی تقید به استانداردهای اسلامی و قواعد نظامی که در آن زندگی می فرمائید از جمله حجاب را ندارید آیا این اصول فروشی و ریا و فرصت طلبی و نان به نرخ روزخواری نیست تا علی رغم این بی التفاتی، بی آزرمانه اصرار به ورود به یک نهاد حکومتی با آن استانداردهای اعلام شده، داشته باشید.
وقتی تقید به ضوابط آن حکومت ندارید در آن صورت این کمال پر روئی و زیاده خواهی و ظاهر فریبی است که مظلوم نمایانه و محجوب نمایانه و مردم فریبانه بخواهید به نهادهای وابسته به آن حکومت ورود داشته باشید!
متاسفانه اصلاحات و اصلاح طلبان از ناحیه همین گشاده دستی ها و بی مبالاتی ها و اصول فروشی ها و زاهدنمائی ها و ریاورزی ها و بی اخلاقی ها و هرهری مسلکی ها به حضیض افتاد.



آنگاه

بدون شرح!
دوشنبه 20 اردیبهشت ـ فیاض زاهد در مصاحبه با روزنامه آرمان:
روحانی نشان داده در بزنگاه‌های اجتماعی اهل عقب‌نشینی نیست ... هر اندازه دلواپسان فشار به دولت بیاورند روحانی را وادار به موضع‌گیری‌هایی خواهند کرد. اگر دلواپسان عاقل باشند باید همه توپخانه‌های خود را خاموش کنند. روحانی اهل عقب‌نشینی نیست.

چهارشنبه 22 اردیبهشت حسن روحانی در کرمان و پس از بالا گرفتن اعتراض نسبت به تقابل مواضع ایشان با رهبری:
ما در ایران دو قطبی و تقابل نداریم. یکی از توطئه هایی که دشمنان دارند و در رسانه های جمعی خود تبلیغ می کنند و متاسفانه برخی رسانه های داخلی هم با توجه یا بی توجه، دانسته یا ندانسته همان خط را دنبال می کنند، آن خط دو قطبی بودن کشور است. کشوری که ولی امر و ولایت فقیه دارد و جایگاهی که ولایت فقیه در شرع و قانون اساسی ما دارد اگر قوا مشکلی داشته باشند او حلال مشکل است و خود قوا در کنار یکدیگر هستند. رسانه های خارجی کارشان این است که یک کلمه از این و آن پیدا کنند اینها را روبروی هم قرار دهند و بگویند این یکی مقصودش این بوده و آن یکی مقصوش آن بوده است. مسئولان جمهوری اسلامی ایران و قوای سه گانه خود را تحت نظر و فرمان رهبری معظم می بینند.



آخر

آقای هاشمی؛ از تهران خارج نشو!
آقای هاشمی رفسنجانی اگر یک مشاور واقع بین داشت سفر ایشان به گیلان را توصیه نمی کرد. هاشمی که مشعوف از پیروزی اش در انتخابات تهران با آرای کوفیانه بود ظاهرا در غیظ از سفر احمدی نژاد به آمل و جیرفت و استقبال غیر منتظره مردم این دو شهر از احمدی نژاد عزم خود را جزم کرد تا با سفر به گیلان ایشان نیز متقابلا عقبه مردمی خود را به رخ رقیب بکشاند. اما شوربختانه ایشان چاره ای جز این ندارند تا واقعیت را بپذیرند!
أقای هاشمی !
ترش یا شیرین شما نباید از تهران خارج شوید!
پایگاه اجتماعی شما در تهران و نزد اقشاری معنادار و زاویه دار با نظام است.
متاسفانه!


هیچ نظری موجود نیست: