۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

من مقصرم

من مقصرم
امروز احساس بدی داشتم
احساس خیانت
بالغ بر پانزده سال پیش بانی آشنائی منجر به ازدواجی بین یک زوج جوان در تهران شدم
داماد که از دوستانم بود تعلق به اقشار فرو دست جامعه از حیث مالی و اقتصادی داشت و برعکس عروس خانم به حیث مالی تعلق به قشربندی اجتماعی طبقات ملقب به مرفه و شمال شهری
هر چند هر دو از حیث فهم و شعور اجتماعی هم سطح بودند
القصه آن ازدواج منجر به یک جهش طقاتی از جنوب شهر و جنوب فقر به شمال شهر برای تازه داماد شد
جهشی که برای اینجانب حائز کمترین اهمیتی هم نبود و نیست اما متاسفانه برای برخی موفقیت و اشرافیت افاده معنا می کند و می کرد
بگذریم
دست روزگار این دو را چرخاند و چرخاند تا امروز که ایشان ساکن آمریکا شدند و قهرمان قصه من با جدی و واقعی فرض کردن خواستگاه ذاتی اشرافیت برای خود سر از خیانت درآورد و مبدل به ارباب جمعی حرامیان شده
با چشم امید به ببخششم بخاطر مشارکت ولو ناخواسته در این پروسه خیانت معتقدم جنبه داشتن شرط اول هر چیزی است

۴ نظر:

rfn گفت...

سلام آقای سجادی
خوشحالم که این وبلاگ شما را یافتم و بخصوص از این امکان هم که خوانندگان بتوانند ارتباط دو طرفه ای در قالب نظرات برقرار نمایند.
قبل از هر چیز بگویم که سالهاست مقالات شما را میخوانم و از شما چه پنهان هر وقت سایت گویا نیوز را میبینم نیم نگاهی به ستون سمت چپ به دنبال اسم و مقاله جدید شما هم می اندازم که البته مدتهاست خبری نیست.
در کوران حوادث و اتفاقات وقتی احساس میکنم در زمینه ای نگاه جانبدارانه و همدلانه عمومی با قضیه ای پیدا میکنم سراغی از شما و بعضا مقالات شما هم میگیرم تا بلکه از دیدگاهی وسیعتر و در عین حال خلاف عرف جاری که متضمن نگاهی انتقادی، تیز و در عین حال روشنگرانه باشد هم بهره مند باشم.
البته نمیتوانم حس تحسین خود را به دایره وسیع لغات بکار برده (بعضا خلق شده) به همراه تعابیر زیبا و بجای مربوط کتمان کنم.
نمیدانم چه شده ولی بیصبرانه منتظر تحلیل متفاوت شما از وضعیت موجود و چشم اندازی به آینده هم هستم.
متشکر

رضا سلیمانی گفت...

داریوش عزیز سلام
تمام مطالب وبلاگت را یکجا خواندم
در وبلاگم هم معرفی خواهم کرد
موفق باشید و همیشه قلم به دستپ
قربانت
رضا

امید معصومی گفت...

سلام علیکم
اینکه همان داستان قدیمی خودمان است : یارب مباد آنکه گدا معتبر شود !!
یا حق

ناشناس گفت...

man motavajeh nashodam ke be ke kheyanat kard? bad chera shma ehsaseh gonah mekoni ghasteh shoma kher bodeh nemekhasti ke intor shavad on kheyanat kar bayad ehsaseh gonah konad na shoma
ey be janbeh