۱۳۹۴ اردیبهشت ۹, چهارشنبه

وقتی BBC تاب از کف می نهد!


صداقت ناشی از کلافگی کار را به جائی رساند که تلویزیون فارسی BBC بالاخره تاب از کف نهاد و امروز چهارشنبه نُهم اردیبهشت 94 در تبیین کراهت خود از پوشش اسلامی نزد زنان مسلمان صراحت ورزید و غایت غیظ و عمق تنفر هیستریک خود از چنین پوششی را اطلاع رسانی کرد!
این تریبون اقشار سکولار در برنامه خبری امروز خود با اشاره به خبر ممانعت دولت تاجیکستان از ترویج و استقبال زنان در تاجیکستان از پوشش اسلامی با نشان دادن سه زن تاجیک و با حجاب کامل در مقابل دوربین در حالی که هر سه صورت خود را با پوشیه اسلامی استتار و غیر قابل شناسائی کرده بودند ضمن آنکه ایشان را بنقل از تلویزیون تاجیکستان شاغل در «حرفه فاحشگی» در آن کشور معرفی می کرد به بنقل از ایشان مدعی شد که حجاب محملی مناسب برای ایشان فراهم کرده تا از این طریق مشتریانی بیشتر و رونقی بهتر به فاحشگی و تن فروشی خود بدهند! و کاسبی خود را آباد کنند!
پیام نچندان مستتر در این گزارش یک طعنه بی اخلاقانه مبنی بر قرابت فاحشگی با حجاب اسلامی بود!
امری که منطقا می تواند اسباب تکدر خاطر زنان مُقید به پرهیز از جلوه گری تنانه و ابراز وجود جنسیتی در سپهر عمومی جامعه را فراهم آورد اما شخصاً معتقدم بیرون از این «تکدر خاطر قابل توقع» می توان به استقبال برون ریخت این غیظ عمیق توسط BBC رفت تا از این طریق مسئولین این رسانه برای تصویر آمائی از چهره بدون رتوش خود امداد رسانی شوند!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

آمریکا در مقام یک ابرقدرت این انگیزه را داشت تا یک رسانه خارجی تاسیس کند . اما همانطور که خودتان هم از بدو تاسیس به آن اشاره کردید . معلوم نیست انگلیس ( که البته همیشه مظهر روباه هم بوده ) با آن وضعیت بد اقتصادی اروپا برای چه خوش خدمتی به ایران و ایرانی با یک بودجه هنگفت 15 میلیون پوندی سالیانه ، اقدام به تاسیس یک رسانه تصویری فارسی کرده . از مجریان آن هم میتوان پی برد انگیزه ای جزخصومت سیاسی و فرهنگی ندارند . امثال فرناز قاضی زاده با داشتن شغل و کار مناسب به خاطر آزادی های جنسی به انگلیس رفته و بعد از دوبار ازدواج و طلاق به فرقه کثیف بهائیت هم بپیوندد !

كامبيز خان گفت...

من خودرا مذهبى نمى دانم، اما شجاعت زنان مؤمن را در اين روزگار عفن كه سنگ را بسته و سگ ها را رهانيده اند، تحسين مى كنم. بعد إز چهل سال أقامت در اروپا به اين حقيقت رسيده ام كه نوكرى نزد بسيارى إز ايرانيان فزنگ رفته پايانى ندارد. تنها راه پاسخگويى به أين خودفروشان، بريدن إز آنان، اجراى عدالت اجتماعى و اقتصادى بدون ملاحظات قدرت درايران است.