۱۳۹۴ خرداد ۲۷, چهارشنبه

غواصان خاکباز!


روزه، توانستن در مهار توانستن هاست!
به پاس ماه صیام و به یاد غواصان خاکباز
پنح شنبه اول ماه رمضان 1394
آمریکا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شب و ناله‌هاي نهان در گلو
شب و ماندن استخوان در گلو
شبی چون سیه روزی روز من
شب و ناله استخوان سوز من
من امشب خبر مي‌كنم درد را
كه آتش زند اين دل سرد را
بگو بشكفد بغض پنهان من
كه گل سرزند از گريبان من
مرا كشت خاموشي ناله‌ها
دريغ از فراموشي لاله‌ها
كجا رفت تأثير سوز و دعا؟
كجايند مردان بي‌ادّعا؟
كجايند شور‌آفرينان عشق؟
علمدار مردان ميدان عشق
كجايند مستان جام الست؟
دليران عاشق، شهيدان مست
همانان كه از وادي ديگرند
همانان كه گمنام و نام‌آورند
هلا، پير هشيار درد آشنا!
بريز از مي صبر، در جام ما

من از شرمساران روي توام
ز دُردي كشان سبوي توام

غرورم نمي‌خواست اين سان مرا
پريشان و سر در گريبان مرا
غرورم نمي‌ديد اين روز را
چنان ناله‌هاي جگر‌سوز را
غرورم براي خدا بود و عشق
پل محكمي بين ما بود و عشق
نه، اين دل سزاوار ماندن نبود
سزاوار ماندن، دل من نبود
من از انتهاي جنون آمدم
من از زير باران خون آمدم
ز دشتی که با خون چراغانی است
ز دشتی که پر شور و عرفانی است
از آن‌جا كه دمساز يعني خدا
سرانجام و آغاز يعني خدا

هلا، دين‌فروشان دنيا‌پرست!
سكوت شما پشت ما را شكست

چرا ره نبستيد بر دشنه‌ها؟
نداديد آبي به لب تشنه‌ها
نرفتيد گامي به فرمان عشق
نبرديد راهي به ميدان عشق

اگر داغ دين بر جبين مي‌زنيد
چرا دشنه بر پشت دين مي‌زنيد؟

خموشيد و آتش به جان مي‌زنيد
زبونيد و زخم زبان مي‌زنيد
كنون صبر بايد بر اين داغ‌ها
كه پر گل شود كوچه‌ها، باغ‌ها.
...
......
.........

۴ نظر:

ناشناس گفت...

(cry) (cry)(cry)(cry)(cry)حلول ماه مبارک رمضان بر همه مسلمانان جهان خصوصا بر شما و خانواده محترمتان مبارک باشد التماس دعا .همیشه دعاگو هستم اگه پیش خدا قابل باشم .

ناشناس گفت...

با سرور شهدا همنشین باشند.(cry)(cry)(cry)(cry)(cry)وااااای خدا کجایئ(cry)(cry)

كامبيز خان گفت...

سيد، بلا بدور
بازگشت مظلومانه آن جوانمردان دست بسته تلنگرى است به غربتيانى كه وجدان و روحشان دچار بى حسى شده است! هيچ جنايتى آنان را بحركت در نمى آورد،حتى نابودى وطن. خداوند قلب هايمان را إز زنگارها بزدايد و ياد شهيدان را در عمل گرامى بداريم. بقول اخوان: ديگر إز جوانى مان خجالت مى كشيم، گرچه بدنبودستيم ماهم پيرها!

ناشناس گفت...

استاد شما زمان جنگ کجا تشریف داشتید؟ در کدام جبهه مشغول بودید؟