۱۳۹۴ مهر ۱۳, دوشنبه

آنهایی که به «سندرم فراموشي» دچارند


عطف به انتشار مصاحبه خبرگزاری مهر با اینجانب تحت عنوان «هاشمی دچار سندروم پدربزرگ شده» روز دوشنبه 13 مهر «آرمان» ارگان روابط عمومی رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام (!) بمنظور انجام وظیفه متن زیر را در صفحه سیاست و در مقام پاسخ منتشر کرده:

آنهایی که به «سندرم فراموشي» دچارند
ياسمين طالقاني: از آن طرف آبها به ايران آمد و براي نشان دادن خودش به چند رسانه اصولگرا رفت تا شايد بگويد با ملت همراه است اما نمي‌دانست ملت ايران با آنچه او در ذهن دارد فرسنگ‌ها فاصله دارد. ملت ايران در غم و شادي‌هايشان در كنار هم هستند و ذره‌اي در دفاع از سرزمين و ميهنشان عقب‌نشيني نمي‌كنند. اگر اشتباهي كرده باشند راه خروج از كشور را فراموش مي‌كنند و مردانه مي‌ايستند تا توان اشتباه خود را بدهند چون مي‌دانند به اين مملكت و آنهايي كه جواني خود را در مسير حفظ وجب به وجب خاك كشور فدا كردند، بدهكار هستند و رسم نيست كه وقتي ايران از سوي كشورهاي غربي و آمريكا تحريم مي‌شود كوله بار سفر ببندد و به كشورهايي برود كه با ايران سر جنگ دارند. آنها كه ماندند با شرايط كشور خو گرفته و دوست و دشمن را به خوبي شناخته‌اند اما امان از آنهايي كه طاقت ماندن نداشتند و رفتند و وقتي از عمق جریان خود آگاه شدند دو هفته بعد آمدند و سراغ رسانه‌هاي منتقد دولت و رقيب اصلاحات و اعتدال رفتند تا بگويند هستند. وقتي ايران بودند براي خود حكم مشاوره مي‌گرفتند و وقتي هوا باراني شد اين احكام را در پستو نهان كردند.ترجيح دادند به «سندرم فراموشي» دچار شوند اما براي بقا به تخريب آنهايي بپردازند كه روزي يك ربع ديدار با آنها آرزويشان بود. حالا از چه رو و با چه هدفي درصدد هجمه به بزرگان كشور برآمده‌اند، خدا داند. از جمله اين افراد آقای داريوش سجادي است كه وقتي مشاور يكي از كانديداها بودن برايش افتخار بود، مدال اين مشاورت را بر سينه مي‌زد و حالا كه مي‌داند منافعي در اين مشاورت نیست از اساس بر طبل تخريب مي‌كوبد كه اين انكار نشانه خوبي از ابتلا به سندرم فراموشي است. شايد اين شرايط از زماني براي وی آغاز شد كه به كشور بيگانه سفر کرد و فعاليت هايي مانند راه‌اندازي يك شبكه تلويزيوني را در سر پروراند اما به در بسته خورد. داريوش سجادي در آخرين سفري كه به ايران داشت خود را احتمالا روزنامه‌نگاری اصلاح‌طلب معرفي كرده است كه خبرگزاري مهر در معرفي او از اين كلمات استفاده كرده اما آقاي سجادي بايد حداقل به اين موضوع واقف باشد كه روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب البته از نوع اصيل و نه نمايشي هيچ‌گاه كشور را ترك و به سمت اروپا و آمريكا نمي‌روند. روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در ايران مي‌ماند و براي مردم كشورش قلم مي‌زند. روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب سندرم فراموشي ندارد و در جهت تقويت بزرگان كشورش گام برمي‌دارد نه در جهت هجمه به آنها و انتقاد را از سر دلسوزی مطرح می‌کند.
امان از سندرم فراموشي
آقاي سجادي به مهر گفته است: «آيت‌ا... هاشمي گرفتار يك «سندرم پدربزرگ» و منيت شد، يعني گفت من در انقلاب نقش بسزايي داشتم و همه وظيفه دارند براي نقش و جايگاه من در انقلاب شيدايي كنند.» آقاي سجادي شما كجا هستي؟! نكند اين فراموشي حافظه تاريخي شما را هم تحت‌تاثير قرار داده است. واقعا فراموش كرديد آيت‌ا... هاشمي در چه جايگاهي هستند يا اينكه آب و هواي غرب، تاثیر كرده است، چون غير از غريبه با ايران و انقلاب نمي‌توان مدعي‌اي را يافت كه منكر نقش آيت‌ا... هاشمي در برهه‌هاي حساس كشور شود. راستي گفته‌ايد كه «آمريكايي‌ها زماني حاضرند تخم‌مرغ‌هاي خود را در سبد كسي بگذارند كه آن فرد هم بتواند اهداف آنها را محقق كند؛ اگر در انتخابات ۹۲ آقاي هاشمي‌رفسنجاني رد صلاحيت نمي‌شد و قطعا رئيس‌جمهور مي‌شد، براي آمريكايي‌ها چهره مطلوبي بود تا آنها بخواهند به نفع او امتياز بدهند تا وي هم متقابلا بتواند منافع آمريكايي‌ها را تامين كند.» شما در سال 92 كجا بوديد؟ اين تحليل‌هايتان از اخبار سوخته نشات مي‌گيرد. در كشور ما دلسوزان به اين نحو ارزيابي دارند كه حضور آيت‌ا... هاشمي در مناصب مهم سدي در برابر زياده‌خواهي‌هاي دشمنان است و حضور او را مغتنم مي‌شمارند. راستي در انتخابات 92 راي داديد؟ راي شما به چه كسي بود؟ اكنون تخم مرغ‌هايي كه مشخص است به‌خوبي با آنها آشنا هستيد را در سبد چه كسي گذاشته‌ايد؟ اگر استدلال شما اين است كه شرايط كشور در سال‌هاي گذشته مطلوب نبوده و همين امر موجب پناه گرفتن‌تان در آمريكا شده است اكنون پس از سفر آخر مشاهده كرديد اكثريت مردم از وضعيت كشور راضي هستند. آقاي سجادي بهانه نياوريد. اين غريبگي بار ديگر در اين بخش از مصاحبه خودش را نشان داد كه گفته بوديد: «آمريكايي‌ها مي‌دانند حسن روحاني آن‌قدر سنگين‌وزن نيست كه بخواهيم به نفعش تحريم‌ها را‌برداريم و او را تبديل به يك چهره مطلوب ملي كنيم تا وي در ازاي آن محبوبيت بتواند جلوي نيروهاي حامل گفتمان انقلاب اسلامي را بگيرد و مطالبات آمريكايي‌ها را پيگيري كند». شما با اين جملات راي بيش از 18 ميليون ايراني را جور دیگر دیدید و رئيس‌جمهور منتخب آنها را به زعم آمريكايي‌ها كم توان خطاب كرده‌ايد.
در نهايت...
آقاي سجادي اطلاع داريم با چند نشريه و سايت خبري اصولگراي ديگر هم مصاحبه كرده بوديد اما كاش براي آنها از چرايي بازنگشتن‌تان به ايران بگوييد و از آنچه در آمريكا بدان مشغوليد اطلاع دهيد چون شما در ايران نيستيد كه بخواهيد درباره آيت‌ا... هاشمي که خودرا وقف نظام وانقلاب کرده، نظر بدهيد، پس لطفا سندرم خود فراموشی‌تان را هم درمان كنيد.
لینک نوشته (اینجا)




هیچ نظری موجود نیست: