۱۳۹۴ آذر ۱۷, سه‌شنبه

مجلس یا حمام عمومی!؟


به گزارش «خبرگزاری مهر» بعد از پیشنهاد دختران هاشمی (فائزه و فاطمه) مبنی بر تخصیص سهمیه 30 درصدی برای زنان در مجلس شورای اسلامی معاون رئیس جمهور خانم «شهیندخت مولاوردی» نیز به این کمپین پیوسته و خواهان سهمیه برای زنان در مجلس شده اند!
من نمی فهم ام! مگر مجلس «حمام عمومی» است که زنانه ـ مردانه اش کرده اند و برای زنان و سهم شان در مجلس جنبش مطالبه گری و سهمیه خواهی راه انداخته اند!؟
مجلس در تمام دنیا مرکز تجمع متخصصینی است که نمایندگان بدون توجه به جنسیت و تنها به اعتبار «شأن» تخصصی خود و به اقتفای رای اعتماد شهروندان وارد پارلمان می شوند.
خانم های مذکوره اگر اقبالی به زنان در انتخابات نمی بینند این بازگشتی به جنسیت ایشان ندارد.
مگر سال 74 که خانم فائزه هاشمی با رای بالائی وارد مجلس پنجم شد با خانم فائزه هاشمی که سال 78 با عدم اقبال مردم محروم از ورود به مجلس ششم شد از حیث جنسیت تفاوتی کرده بود؟
نه اقبال 74 به ایشان و نه ادبار 78 از ایشان کمترین ربطی به جنسیت ایشان نداشت و شهروندان در 74 ایشان را به اعتبار توانمندی محتمل در تقبل مسئولیت نمایندگی  بر تارک آرای خود روانه مجلس کردند و در 78 نیز به اعتبار پرونده غیر قابل دفاع ایشان در مجلس قبلی از ورود مشارالیها به مجلس احتراز کردند!
سهمیه خواهی برای زنان در مجلس نوعی رانت جوئی بیرون از قاعده است. بانوان و «ایضاً آقایان» برای ورود به مجلس بجای «رانت جنسی» باید تخصص ها و صلاحیت های مورد نیاز را احصاء نمایند
.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام و عرض ادب
اقای سجادی دوست دارم نظرتان را در مورد نفوذ و انچه از سخنان مقام معظم رهبری در این باره برداشت میکنید جویا شوم اگر قبلا مطبی در این باره نشر داده اید ادرسش را بدهید و اگر نه جای خای چنین مطلبی در وبلاگتان احساس میشود

داریوش سجّادی گفت...

در مورد نفوذ در فردای توافق ایران و 5+1 اولین کسی بودم که حتی پیش تر از رهبری انقلاب ذیل مقاله «موزعین آفتابه» توطئه نفوذ را گوشزد و هشدار دادم و نوشتم:
.... پایوران حکومت در ایران موظفند در فردای موافقتنامه اتمی دو هشدار را جدی بگیرند:
نخست آنکه به اقتفای بازی روانی هوشمندانه تیم آمریکا در دیپلماسی عمومی ایضاً به پشتوانه انفعال و بی تدبیری دولت روحانی، افکار عمومی در ایران بشدت و به غلط آن طور مدیریت شد که در فردای توافقنامه اتمی درهای نعمت بر روی ایران باز خواهد شد و زندگی شیرین می شود. همین توقعات فزاینده به اندازه کافی برخوردار ازظرفیت می باشد تا شادکامی توده های هیجان زده را به سرعت به سونامی سرخوردگی از دولت مُبدل کرده و در میان مدت بستر مستعدی برای انفجار اعتراضات معیشتی و اقتصادی و اجتماعی و ایضاً سیاسی شود. این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که سرخوردگان آشوب 88 نیز مدت هاست که در کمین فرصتی مجدد بمنظور نفت پاشی بر حریقی نوین اند!
هشدار دوم هشداری امنیتی است. واقعیت غیر قابل انکار آنست که آمریکا از این به بعد خواهد کوشید از طریق باز کردن دریچه های تجاری با ایران و تفویض گشاده دستانه و خاصه خرجانه رانت های مالی، از میانه مدیران میانی و بلکه ارشد نظام اقدام به یارگیری و مهره چینی بمنظور کسب اطلاعات برای روز مبادا کند! متاسفانه بعد از تجربه صله گیری وزیر ارشاد دولت اصلاحات از حکام سعودی ثابت شد استعداد چنین لغزش هائی تا بالاترین سطح و مدارج نظام قابل تحقق و توقع است.
متن کامل را می توانید در آدرس زیر ملاحظه فرمائید
http://sokhand.blogspot.com/2015/07/blog-post_25.html

ناشناس گفت...

با سلام
ان نفوذی که در مقاله فوق الذکر اشاره شد درواقع حاشیه ای بر یک مطلب دیگر بود و بنده به طور کامل نفهمیدم که مراد شما از نفوذ اعم از فرهنگی یا سیاسی چیست هر چند اشاره ای شد

اگر تمایل دارید جای ان هست که مقاله ای جداگانه در این مطلب بنویسید و به تحلیل های متفاوتی که از این کلمه در قشر جامعه ایجاد شده بپردازید

ناشناس گفت...

با درود ! به نظر بنده که همان سهمیه های غیر مصوبی که الان زنهای کشور از آن برخوردارند را باید یک مرد شیر پاک خورده ای پیدا شده و آروم آروم ازایشان پس بگیرد . تا بیش از این جو کشور زنانه و بعدا کودکانه نشده .