۱۳۹۵ اردیبهشت ۵, یکشنبه

مرجعیتی تردامنانه!



اظهارات منسوب به «آیت الله وحید خراسانی» از مراجع تقلید در دیدار با وزیر بهداشت هر چند مقبول است اما لااقل از جانب ایشان مسموع نیست!
آیت الله در ملاقات با وزیر بهداشت و در مقام تائید عملکرد دولت روحانی و وزیر امور خارجه در حوزه مناسبات بین المللی با اشاره به اهميت «درست صحبت كردن» فرموده اند:
بايد با دنيا با حُسن كلام صحبت كرد و اين دستور دين است و اسلام نيز بر اين امر تاكيد دارد.
البته فرمایش «آیت الله» متین است اما به اعتبار قاعده «عجز رُطب خورده از منع رُطب خواری» معظم له شایستگی چنین تجویزی را ندارند.
ظاهراً جناب مستطاب آیت الله خراسانی فراموش کرده اند فروردین ۹۳ که کتاب«فقیه اعلم» توسط حجت الاسلام احمد خاتمی معرفی شد که در آن از رهبری نظام تحت عنوان «مرجع اعلم» نام برده شده بود چگونه همین مرجع تقلید مکرم و مروج «حُسن کلام» یک روز بعد از معرفی کتاب مزبور از منتهی الیه «قُبح کلام» فرمودند:
«کار به جایی رسیده که بعضی‌ها یک جفتک می‌اندازند آیت‌الله می‌شوند، یک جفتک دیگر می‌اندازند آیت‌الله‌العظمی می‌شوند، حالا هم جفتک انداخته می‌خواهند مرجع تقلید اعلم شوند» (!)
البته می شود یک مرجع تقلید بنا به هر دلیلی مخالف فقاهت رهبری نظام باشد اما نمی شود از سوئی بر کرسی تدریس اخلاق نشست و از سوی دیگر شأن رهبر یک مملکت را در بی اخلاقانه ترین گویش ممکن تا حضیض جفتک اندازان مشابه سازی فرمایند! آن هم از جانب کسانی که حسب کسوت شان قرار بوده اسوه اخلاق باشند!
هر چند به صرافت و صراحت مکتوب «خاطرات شیخ ابراهیم زنجانی» از رقابت های زیر پوستی در حوزه های علمیه نمی توان غیظ و حسادت و سعایت های موجود و خلاف انتظار نزد مراجع عظام تقلید را نادیده انگا
شت.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

لطفا منبع صحبت آقای وحید را بفرمایید

داریوش سجّادی گفت...

جمله ایشان را می توانید در اینترنت سرچ کنید

ناشناس گفت...

سلام
خودتان هم بازی بریتانیا را خوردید:

http://goftemanonline.ir/%D8%AA%DA%A9%D8%B0%DB%8C%D8%A8-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%88%D8%AD%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87/

البته آقای وحید مزخرف کم نمی گوید مانند این :
در گوگا هشتک "وحید تنها نیست" را سرچ کنید تا اوج نادانی و عدم درک اوضاع مسلمانان و خاورمیاته را دریابید.