۱۳۹۸ آبان ۲۶, یکشنبه

از تراژدی تا فکاهی!


تراژدی آنجاست که ترامپ رسما و علنا اعلام کرد و اقدام کرد که از طریق افزایش تحریم اقتصادی بدنبال له کردن مردم ایران زیر بار معیشت هست تا از آن طریق بستر آشوب علیه نظام را فراهم کنه و حالا که تا حدی موفق شده برای همین مردم له شده زیر فشار اقتصادی ابراز هم‌دردی می‌کند!

این هم که دولت روحانی بمنظور خنثی ساختن فتنه ترامپ و گشایشی در وضع بودجه کشور دست به افزایش قیمت بنزین زد، به کنار! اما تراژدی آنجا بود که برخلاف ادعای «تدبیر و امید» دولت روحانی در نامدبرانه‌ترین شکل ممکن افزایش قیمت بنزین را اعلام کرد و پیش از آن کمترین اقدام رسانه‌ای یا روابط عمومی جهت بسترسازی و توجیه افکار عمومی و اقناع افکار عمومی انجام نداد!

اما کمدی ماجرا ابراز حمایت و همراهی مشتی شبه ایرانی و فارسی زبان در رسانه‌ها و سازمان‌های سیاسی خارج از کشور در اروپا و آمریکا است که اساسا درکی از جنس درد مردم له شده زیر فشار اقتصادی ناشی از تحریم آمریکا ندارند و در عمق تنعم و برخورداری و رفاه و لم داده کنار شومینه‌ها و مستظهر به الطاف خفیه «دولت‌های آمریکائی و اروپائی» برای مردم ایران تظاهر به «غصه‌خواری» و «هم‌دردی» می کنند و از راه دور آروغ از سر سیری صادر کرده و فرمایش به انقلاب می‌فرمایند!

این کمدین‌ها متوجه نیستن همین مردم مظلوم و محجوب و له شده زیر فشار تحریم‌ها اگر دست‌شان به این کمدین‌ها برسد ابتدا انتقام‌شان را بابت همه خیانت‌ها و خباثت‌های ایشان علیه کشورشان در خارج از کشور را از ایشان خواهند گرفت!

فریاد مردم ایران به این از خود‌متشکران متوهم به ایرانی بودن آنست:

جمهوری اسلامی خوب و بدش پای ما. خودمان بلدیم مشکلات‌مان را در ایران با همت عالی حل کنیم. اما شما بی‌غیرتان «صرف‌نظر از مخالفت‌ درست یا نادرست‌تان با رژیم» شد فقط یک بار صدای اعتراض‌تان را متوجه آمریکا هم بکنید یا یک کمپین کوچک علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ما ایرانیان راه اندازی کنید!؟

کاش بجای شرف‌فروشی کمی غیرت داشتید!

#داریوش_سجادی

۱ نظر:

ناشناس گفت...

تحریمهای اقتصادی ترامپ شده حکایت سیاست معروف دوران خدمت سربازی ما . تنبیهی برای همه ، تشویقی برای یک نفر ! وقتی سربازی خطائی میکرد ، کل سربازها را تنبیه میکردند ، بلکه سایرسربازها خود سرباز خاطی را برسرجایش بنشانند ، توبیخ وتادیب کنند . حکومتی از دید سردمداران آمریکا خوشایند نیست . کل ملت رازیرفشارمیگذارند تا بلکه به قیمت کشته دادن وهرصدمه ای هم که شده آنرا سرنگون یا وادار به تغییررویه واستحاله کنند . حال آنکه تجربه دربسیاری ازکشورها با فرهنگهای متفاوت ثابت کرده چنین سیاستی کارآمدی ندارد . طنز ماجرا هم همانطورکه خودتان گفتید ابرازهم دردی با آسیب دیده گان است ! نکته دردآورسکوت و تائید ایرانیان خارج از کشوروگودنشین است که به مردم میگویند : لنگش کن !