۱۴۰۰ مرداد ۷, پنجشنبه

فرار مغزها یا تنبیه الهی!



طبق آمار صندوق بین‌المللی پول، ایران بین ۹۱ کشور جهان از نظر مهاجرت مغزها(!) مقام اول را دارد.

هر چند شخصاً چنین امری را «فرار مغز» ندانسته و پیش‌تر و با صراحت چنین رفتاری را یک سرقت و دزدی و رُبایش ملی قلمداد کرده‌ام.

دزدی اعتماد و رُبایش سرمایه گذاری یک ملت توسط متخصصینی که قرار بوده وامداری و تخصص خود را بعد از ورودشان به جامعه در خدمت مردم و مملکت شان قرار دهند اما آنک بدون هیچ شرم و پروائی در اولین بزنگاه خود را به ممالک راقیه رسانده و می‌رسانند و اندوخته تخصصی خود را که با بیت المال ایران تهیه شده تا بعد از فارغ التحصیلی آن را به خدمت عمران و آبادانی کشورشان درآورند با سخاوت در خدمت اجنبی قرار می‌دهند!

نگاه کنید به مقاله «جاوید شاه»

علی ایحال ویدئوی ضمیمه گزارشی است از وضعیت بخشی از ایرانیان مهاجرت کرده به کانادا که در تلویزیون فارسی زبان BBC پخش شد و طی آن ایرانیان مقیم تورنتوی کانادا با رویکرد ارزش داورانه و نگاه تمجید‌آمیز گزارشگر بتصویر کشیده شده است.


فرای داوری بر سر خادم یا خائن قلمداد کردن این اقشار این واقعیت را نمی‌توان نفی کرد که مهاجرت و اقامت ایرانیان در نیم کره غربی امری است که از فردای پیروزی انقلاب اسلامی روندی شتابان و گسترده داشته است.

روندی که بارها و از زوایای گوناگون توسط کارشناسان مورد نقادی قرار گرفته اما یک روایت هم روایت انجیل مسیحیان است که می تواند مکمل روایت «خمینی انقلاب اسلامی» باشد.

رهبر فقید انقلاب اسلامی یک بار و در سالهای نخست پیروزی انقلاب و در توصیف چیستی و چرائی انقلاب اسلامی اظهار داشتند:

این که در روز میلاد پیغمبر اسلام ۱۴ کنگره ایوان مدائن در بارگاه ساسانیان فرو ریخت شاید چنین اتفاقی نماد و نشانه‌ای بود دال بر آنکه ۱۴ قرن بعد از این تاریخ بنیان سلطنت در ایران از میان برداشته خواهد شد و انقلاب اسلامی تحقق آن انقراض بود که دقیقاً ۱۴ قرن بعد از میلاد رسول الله اتفاق افتاد.

انقلابی که یکی از آثارش مهاجرت گسترده ایرانیان به نقاط مختلف جهان بود و بنقل از انجیل:

در آغاز سلطنت صدقیا پادشاه یهودا، خداوند قادر متعال پیامی بر ضد ایلام (*) به من داد و فرمود: «من سپاه ایلام (ایران) را در هم خواهم کوبید. مردم ایلام (ایران) را به هر سو پراکنده خواهم ساخت طوری که هیچ سرزمینی نباشد که آوارگان ایلام (ایران) در آن یافت نشوند. من با خشم شدید خود ایلام (ایران) را دچار بلا و مصیبت خواهم کرد و ایشان را به دست دشمنان خواهم سپرد تا به کلی نابودشان کنند. من پادشاه و بزرگان ایلام (ایران) را از بین خواهم برد و آن گاه تخت سلطنت خود را در آنجا برقرار خواهم نمود و دوباره آنجا را کامیاب خواهم ساخت.

انجیل ـ کتاب ارمیا، از 49:34 تا 49:39

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* ـ ایلام یا عیلام نام تمدنی است در جنوب غربی فلات ایران که در پایان هزاره سوم قبل از میلاد در ایران فعلی استقرار و موجودیت داشت ـ http://bit.ly/2bBLax7





هیچ نظری موجود نیست: