تاریخ بر شانه قهرمانان استوار است. قهرمان دلالتی است بر نیاز زمانه و اصالتی استوار بر اصلحیتهای کمال محورانه.
آمریکا جامعهای را میماند که خاکش برای زراعت و صناعت «قهرمان» ناحاصلخیز است و در این میان هالیوود با جادوی سینما سهم اصلی در قهرمان سازی ولو مجعول را برای نیاز قهرمانخواهانه آمریکائیها عهده داری میکند!
سال ۵۸ و بعد از اشغال سفارت آمریکا در تهران و پیرو حمایت مردم ایران از اشغال سفارت از طریق تظاهرات یومیه در خیابان طالفانی با در دست داشتن پوسترهای رهبر انقلاب متعاقبا برخی از آمریکائیان را برانگیخت تا در اقدامی متقابل و به نشانه اعتراض به اشغال سفارتخانه شان در تهران تظاهرات خیابانی کنند و بهمین منظور و در همان تاریخ میتینگی در لوسآنجلس ترتیب دادند با این تفاوت که در نبود قهرمانی واقعی تظاهر کنندگان پوستر «جان وین» سوپر استار سینمای وسترن هالیوود را بر سر دست گرفته بودند و خواستار برخورد دولت آمریکا با ایران شدند!
طبعا وقتی هالیوود مرجع قهرمان سازی آمریکائیان باشد جان وین نیز امام خمینیشان خواهد شد و بر همین منوال وقتی دولت کارتر در حماقت صحرای طبس شکست خورد باز این هالیوود است که سرخوردگی ناشی از شکست طبس را مابازاء کرد و این بار «چاک نوریس» سوپر استار هالیوود را به میدان آورد تا در «دلتا فورث» یک تنه بتواند از طبس تا لبنان و از ایران تا حزبالله را با قدرت و مهابت کن فیکون کند و آنگاه شهروند آمریکائی نیز محظوظ از رویت همآوردی شورآفرینانه قهرمان شکستناپذیرش ولو بر پرده سینما(!) شب را به شعف آسوده بخوابد.
شهادت «گیلگمش ایرانی» در فرودگاه بغداد نیز بمثابه مشت کوبیدن بر جیوه توسط آن زردموی زنباره بود تا خاک قهرمانخیز ایران را بارورتر از قبل مستعد تکثیر سلیمانیانه قهرمانانی جایگزین کند و یحتمل هالیوود را نیز در یابش و پردازش و آفرینش اَبَرقهرمانی ولو مجازی بر پرده سینما ترغیب کند!
آمریکا جامعهای را میماند که خاکش برای زراعت و صناعت «قهرمان» ناحاصلخیز است و در این میان هالیوود با جادوی سینما سهم اصلی در قهرمان سازی ولو مجعول را برای نیاز قهرمانخواهانه آمریکائیها عهده داری میکند!
سال ۵۸ و بعد از اشغال سفارت آمریکا در تهران و پیرو حمایت مردم ایران از اشغال سفارت از طریق تظاهرات یومیه در خیابان طالفانی با در دست داشتن پوسترهای رهبر انقلاب متعاقبا برخی از آمریکائیان را برانگیخت تا در اقدامی متقابل و به نشانه اعتراض به اشغال سفارتخانه شان در تهران تظاهرات خیابانی کنند و بهمین منظور و در همان تاریخ میتینگی در لوسآنجلس ترتیب دادند با این تفاوت که در نبود قهرمانی واقعی تظاهر کنندگان پوستر «جان وین» سوپر استار سینمای وسترن هالیوود را بر سر دست گرفته بودند و خواستار برخورد دولت آمریکا با ایران شدند!
طبعا وقتی هالیوود مرجع قهرمان سازی آمریکائیان باشد جان وین نیز امام خمینیشان خواهد شد و بر همین منوال وقتی دولت کارتر در حماقت صحرای طبس شکست خورد باز این هالیوود است که سرخوردگی ناشی از شکست طبس را مابازاء کرد و این بار «چاک نوریس» سوپر استار هالیوود را به میدان آورد تا در «دلتا فورث» یک تنه بتواند از طبس تا لبنان و از ایران تا حزبالله را با قدرت و مهابت کن فیکون کند و آنگاه شهروند آمریکائی نیز محظوظ از رویت همآوردی شورآفرینانه قهرمان شکستناپذیرش ولو بر پرده سینما(!) شب را به شعف آسوده بخوابد.
شهادت «گیلگمش ایرانی» در فرودگاه بغداد نیز بمثابه مشت کوبیدن بر جیوه توسط آن زردموی زنباره بود تا خاک قهرمانخیز ایران را بارورتر از قبل مستعد تکثیر سلیمانیانه قهرمانانی جایگزین کند و یحتمل هالیوود را نیز در یابش و پردازش و آفرینش اَبَرقهرمانی ولو مجازی بر پرده سینما ترغیب کند!
مطالب بیشتر را با سابسکرایب تلویزیون صحرا در این آدرس ببینید
#داریوش_سجادی
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر