۱۳۹۰ آبان ۲۶, پنجشنبه

هنر بازیافتی دوران پهلوی!!!



برگرفته از صفحه فیس بوکم:
عهدیه مبتذل خوان سینمای ایران در نظام پهلوی بعد از مدت ها غیبت سر و کله اش با سلام و صلوات مسئولین تلویزیون بی بی سی فارسی در این رسانه! پیدا شد و خیلی هم با احساس افتخار از پیشینه هنری شان یاد فرمودند!!!
یاد اظهارات داریوش همایون افتادم که در مقام دفاع از سرحدات هنر سالها پیش از اقدامات خود در مقام وزیر اطلاعات (فرهنگ و ارشاد آن موقع) پهلوی ها سخن می گفت!!! و در پس زمینه این ترانه «سوسن» در گوشم طنین می انداخت:
تتق تق تق تتق این وری رو باش؟
ویلوون زنه یه عینکی رو باش!!!
فضل و فخر فروشی خانم عهدیه از ترانه خوانی هایش را بگذارید در کنار یکی از این مثلاً ترانه هایش از جمله ترانه زیر تا به عمق غنا و معنویت و هنر این ترانه خوان دوران پهلوی بهتر متفطن شوید:
می خام امشب بغل این یکی باشم حالیته؟
شب دیگه بغل اون یکی باشم حالیته؟
من می خام از بدن من همه لذت ببرن!!!!!
مزخرفاتی بنام هنر که شکل مدرن تر !!! آن را امروز می توان در تعفن های تصویری مانند Sex And the City بشکلی گسترده تر ببینید.
یاد مادر مرحومه ام به خیر که خیلی این خانم را دوست داشت اما وقتی این ترانه اش را شنید پشت لب گزید و استغفار طلبید.
من نمی دانم چه اشکالی داشت اگر برخی اساساً به دنیا نمی آمدند!!!؟

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

جامعه ایران اینقدر درهم و برهم شده که عهدیه چه عرض کنم . خردادیان هم جزو هنرمندای نلی محسوب میشه الان .

ناشناس گفت...

اخوی جواب بنویس ولی کیهانی نه بلکه استدلالی
http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/11/111116_l13_hezbollah_al_qaeda.shtml

داریوش سجّادی گفت...

اخوی تر!!!
قبلاً جواب این «آقا» را داده ام و معتقدم این آقا صلاحیت اظهار نظر در این زمینه ها را ندارد اگر از دوستان این آقائید به ایشان بفرمائید ضمن آرزوی شفای عاجل برای فرزندشان اما نباید برای تامین هزینه ها دست به هر طعام نجسی برد!!!
به مقاله خوتسپا رجوع فرمائید
http://www.sokhan.info/Farsi/Khotespa.htm

ناشناس گفت...

حالا دیگه یه بیسواد که خودش رو روزنامه نگار به دیگران نشون میده درباره هنر و ابتذالی بودن آن حرف میزند. تنها کسانی از هنر ابتذالی حرف میزنند که ابه شرف و انسانیت عهدیه حسادت ورزند.
شما که انقدر دم از ابتذال میزنی برو بغل دست همون آخوندهای کثافت زندگی کن که هرروز یک دختر بغل دستشون میخوابه و هرشب از مستی پاتیله

ناشناس گفت...

اخوی به قید استدلالی توجه لازم را نکردید، منظور آسمون و ریسمون بافتن نبود که اشاره به خوتسپا می فرمایید. حرف این است که یک عده مخالف در برابر حکومتی که مرزی برای اعمال خشونت قائل نیست، می توانند از توان بقیه کشورها استفاده کنند یا نه؟ اگر اسد برادران سوری ما را با شدت بیشتر از گذشته سرکوب کند تا کی اجازه دارند از دیگری درخواست کمک نکنند، با رسانه های استعمار مصاحبه نکنند؟ بالاخره همه رهبران انقلابی دنیا که به نوفل لوشاتو تبعید نمی شوند!

داریوش سجّادی گفت...

اخوی!!! افاقه نمی کنه! شما گوشاتون رو گرفتی

ناشناس گفت...

فریدون فرخزاد در «میخک نقره ای» به او می گفت: عهدیه تو حرف "ش" را با شش نقطه تلفظ می کنی !(یعنی غلیظ). فرخزاد کسی بود که به قول شما صریحاً و علناً در جلف ترین شکل و قر و اطوار ممکن در کاباره های آلمان، دین و مقدسات و اعتقادات مسلمانان و رهبران دینی و بويژه رهبریت آیت الله خمینی در ایران را مضحکه ادبیات سکشوال خود می کرد. و عهدیه هم اهل فحشای زبانی مثل:من می خام از بغل من همه لذت ببرن بود. بقیه هم که از طایفه گلشیفته خودشیفته هستند و آنجور...! خب چه باید کرد با آینده ایران و ایرانی.
عسگری

ناشناس گفت...

اما مشکل هنرمندان ما به یک طرف ، با سیاسیون چه کنیم و این تحلیل ها و الخ مثل لینک زیر:
http://www.gooya.com/external/my.gooya.com/permalink/3640.html

ناشناس گفت...

داریوش جان شما به اراجیف بعضی از این جماعت کامنت گذار حقیر توجه نکن جماعتی که سعی میکنن فقر عقلی و ضعف استدلالی خودشونو با فحشها و نسبتهایی که به شدت عامل به اونها هستن مخفی کنن

مجید گفت...

اپوزیسیونی که هنرمندش عهدیه و روشنفکرانش سازگارای مرحوم (سابفا محروم گفته میشد) و مجتبی واحدی از این کیسه نوان؛ شیپورچیش بی بی سی و VOA باشد ره بر ترکستان برند. خرده ای نباید گرفت اگر در دایره این گروه لذت از همبستری با کس و ناکس ببردند.

خوش باشند تا صحبح دولتشان بدمد با این گروه نکیر و منکر !

ناشناس گفت...

این مقاله مجید محمدی در بی بی سی عجب شاهکاری است، مثلا جامعه شناس است طرف یا اسم خود را اینگونه گذاشته. توجیهات غیرمنطقی، مقایسه های بی مبنا و نابرابر، استدلال های کیهانی!، اصول اولیه تحلیل که چه عرض کنم، گویا فشارهای مالی و تعصبات متحجرانه و ذات خائن برخی گاهی حتی زوال عقل را چنان پیش می برند که منطقا!! معانی کلماتی چون اصول و تحلیل را نیز برخی از یاد می برند.

جناب محمدی شما منتظر بنشین تا روزی موشی به این کشور حمله کند، شما در بی بی سی و صدای امریکا ماغ بکش و من و امثال من هم مثل گذشتگانمان که سینه در برابر گلوله اجنبی (چه از دید شما گویا اجنبی پاک و ناپاک هم داریم) قرار دادند، سینه در برابر گلوله آن ها قرار دهیم، ما زندگانی هفتاد ساله مان را در بیست سالگی خلاصه کنیم و شما هم به عنوان جامعه شناس در بی بی سی بر عمر چرکین خود بیفزای باشد که شکمتان از پول اجنبی روزی سیراب شود.
اگر امثال شما که دهانتان به نیمچه روزی همان اجنبی ها باز است از انها و حمله شان به سرزمین ایران حمایت نکنید پس که کند؟! اصولا اجنبی "احمق" تشریف ندارد که، پول را به کسی می دهد که لیاقتش را داشته باشد!!!

ولی آرزوی تسلط اجنبی یا حقارت هایی که امثال عراق و افغانستان کشیدند را بر این سرزمین به گور خواهی برد لااقل با تمام تلاشی که امثال من خواهند کرد، درست است که حقارت برای امثال شما به خاطر زیست در سرزمینی که ریچارد پرلش هم حتی حالش از شما اپوزیسیون وطن فروش به هم می خورد حقارت را برای شما عادی کرده ولی برای ما هنوز ان ته کمکی از خون پدرانمام باقی مانده. حال باز توجیهاتی از جنس همانهایی که برای ترکمنچای و هرات و گلستان تراشیدند بتراش. مثل همان مزدوران داخلی ان زمان!!

ناشناس گفت...

نه داریوش جان، امیدی نیست به کسی که نمی خواهد بفهمد و از همه بدتر برای نفهمیدن پول می گیرد.
اینجا شده است گیر دادن و زنجموره برای بی بی سی، خائن بودن صبا و ... اخوی شما با استدلال پیش بروی و دم به دم برای شهرت به پروپای این و آن نپیچی شان خودت را بهتر نگه می داری. فکر می کنم یک بار دیگر ابراهیم نبوی، همان داور، باید دست به کار شود تا بلکه اندکی متنبه شوید.
از دید من خواننده، متلک پرانی و تخطئه بچگانه دیگران نشانی از حرفه ای بودن ندارد. برای نمونه "آغا! بهزاد بلور" و یاد کردن از نظرات مادر محترم برای عهدیه، فقط در برخی روزنامه های وطنی خاص خریدار دارد.