۱۳۹۳ اسفند ۲۱, پنجشنبه

قدیس سازی!



معروف است مُخبر فوتبالی که عاشق تیم لیورپول بود در گزارش خبری از نتیجه مسابقه فینال بین لیورپول و منچسترسیتی علی رغم شکست تیم محبوبش (لیورپول) در گزارش بازی بین این دو تیم برای ادای احترام به تیم محبوبش این چنین گزارش کرد که:
در بازی امروز بین لیورپول و منچستر سیتی اول لیورپول «دوم» شد بعد منچسترسیتی «اول» شد!
حالا حکایت انتخابات اخیر ریاست مجلس خبرگان و توجیه و تحلیل علاقه مندان به «آیت الله هاشمی رفسنجانی» است که علی رغم توقع و تصورشان بعد از شکست آیت الله در آن انتخابات با توسل به ادبیات و تاویلات و شطحیاتی آستان بوسانه درصدد قدیس سازی از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برآمده اند!
ادبیاتی از این دست:
ـ او در انتخابات ریاست مجلس خبرگان شرکت کرد و آبروی خود را بر بخش عظیمی از دوستدارانش خرج کرد تا بار دیگر ثابت کند به تکلیف که همان خواست ملت است عمل می‌کند.
برای آیت‌الله پیروزی و شکست در انتخابات معنا ندارد و آنچه برای او دارای اهمیت و ارزش است، در رضایت ملت تعریف می‌شود. (روزنامه قانون)
ـ هاشمی آمد تا به تکلیف عمل کرده باشد و مورد نقد و گلایه طرفدارانش قرار نگیرد. برای آیت الله برد و باخت معنا ندارد. (حسین مرعشی)
ـ سبقه سیاسی آیت‌الله گواه آن است که ایشان در اینگونه مقاطع انتخاباتی هرگز به پیروزی یا شكست فكر نكرده بلكه بر اساس تکلیف اقدامی را انجام داده است. آیت‌الله هاشمی‌ كماكان فارغ از اینكه چه نتیجه‌ای حاصل شود، به تكلیف عمل می‌کند (محمد هاشمی)
ـ حکایت اعلام نامزدی آیت‌الله هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان دقیقا با الگوی ٣٠ ساله از رفتار سیاسی ایشان مطابقت پیدا می‌کند. ایشان با علم به اینکه می‌دانستند موضع‌گیری و جهت‌گیری بسیاری از اعضای خبرگان چگونه است، مع‌ذلک به واسطه احساس خطری که داشتند وارد رقابت شدند. ... نامزدی ایشان از باب وظیفه‌ای بود که در قبال ابرهای سیاسی که به گفته ایشان برخی تندروی‌ها در آسمان کشور ظاهر کرده، احساس می‌کردند. ایشان بعد از اعلام نتایج انتخابات دیروز فقط یک جمله گفتند «نمی‌توانستم و نتوانستم ساکت بنشینم. با پاگذاشتن بر ٨٠ سال آبرو و حیثیت سیاسی‌ام، به آخرین وظیفه و تکلیفم برای انقلاب و نظام عمل کردم» (صادق زیبا کلام)
دست آخر هم «سایت انتخاب» که مدت ها است در نقش روابط عمومی آیت الله عهده داری مسئولیت می کند و طی دو هفته گذشته برای موفقیت آیت الله در انتخابات هیات رئیسه سنگ تمام گذاشت در فردای اعلام نتیجه انتخابات با نثری ملولانه خبر شکست آیت الله را منتشر کرد و محض خالی نماندن عریضه ذیل خبر مزبور نوشت:
به نظر می‌رسد مطابق جدول نتایح آرا، در شمارش آرا در دور دوم رای‌گیری با یک رای «ابهام» مواجه هستیم!(اینجا)
(لابد تقلب شده و مردم باید بریزن به خیابان)!
بقول یکی از دوستان:
حال و روز مسئول این سایت مشابه همان مخبر ورزشی است که در حالی که 24 ساعت است دوستان دارند شانه های ایشان را می مالند مشارالیه نیز با وفاداری می فرمایند:
در انتخاب رئیس مجلس خبرگان اول هاشمی دوم شد بعد یزدی اول شد!


هیچ نظری موجود نیست: