۱۳۹۴ مهر ۱۸, شنبه

من مشاور کروبی نبودم. کروبی به من مشاوره می داد!


متن کامل گفتگویم با مجله مهر را در آدرس زیر ببینید:
(اینجا)
لازم به توضیح است در بخشی از این گفتگو خبرنگار از من پرسید:
چه زمانی به ایران باز می گردید؟
و در پاسخ اظهار داشتم:
من هیچ وقت به ایران برنمی گردم. آنجا راحت هستم ....
ظاهرا این پاسخ به دامن زدن به شبهات و کج فهمی هائی منجر شد و بر این اساس باید توضیح دهم منظورم دادن یک راحت باش به آن دسته از اصحاب غُر بود که مدام ابراز لحیه فرموده و می فرمایند:
«سجادی بدنبال گرفتن سهم و مزد و سمت از قدرت است که اتخاذ موضع می کند»!!!
بدینوسیله خواستم خدمت ایشان معروض دارم:
خیال تان راحت. همه مزد و سهم و غنیمت حکومت و وام بانکی و یخچال و کذا و کذا .... ازآن شما! بنده همین گوشه دنیا به نان و ماست خود قناعت کرده و خیال بازگشت ندارم و انشا الله همین گوشه دنیا نیز از خدمت تان مرخص خواهم شد! البته و قطعا تا نفسی باشد در همین گوشه دنیا به نقد بی ملاحظه شمایان نیز بدلیل همین سبکبالی ام از جیفه حکومت و شمایان، ادامه خواهم داد.
مراتب جهت اطلاع ایفاد شد!


...

۲ نظر:

ناشناس گفت...

داریوش جان راستش رو می گفتی دوست داشتنی تر نبودی؟ اینکه:
راحت ترم یعنی زندگیم بهتر است- با همان درامدی که هست(.....)اموراتم بی دردسر می گذرد-کسی (در قیاس با ایران) مزاحمم نمی شود-آینده فرزندانم به مراتب تامین تر است...- تحریم و تورم وگرانی+گرانی+گرانی نداریم- پدرسوخته گی و تقلب و دروغ در تمام شئون روزمره تا به آن اندازه نرسیده که از ایران و ایرانی زده شوم....و و و ......
و البته در آن شرایط ،مقاله نویسی با فراغ بال (فارغ از جهت و سمت و سوی آن) راحت ترین کار است.
بگذریم اما اگر راستش را گفته بودی در مخاطب اثر به مراتب بهتری داشت.

فرهاد آزاد گفت...

اینجا که منم نیز مهد آزادی است. نان و ماست هم هست. سرت هم توی کار خودت باشد، گربه ها شاخش نمی زنند. از یخچال و غنیمت هم خبری نیست. ولی چون می گذرد غمی نیست. راستی یادم رفت، فیلترشمن هم برای باز کردن نود درصد وب سایت ها موجود است!