۱۳۹۵ خرداد ۲۳, یکشنبه

فرجام جوزدگی!



آقای کواکبیان در مقام دفاع از دکتر ظریف و در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس که خطاب به ظریف گفته بود : برای مشکلات کشور چه کرده اید و برای آن دخترانی که در تهیه جهیزیه ازدواج ناتوان مانده اند، چه پاسخی دارید؟
ابراز داشته اند:
آقای ظریف قرار بود تنها در موضوع انرژی هسته ای مذاکره کند و تحریم ها را لغو کند ایشان قرار نبود جهیزیه دختران بی بضاعت را فراهم کند.
...
هر چند فرمایش آقای کواکبیان متین است اما ظاهرا توجه ندارند چنین توقعاتی از ظریف محصول جوزدگی خود آقای ظریف از ابتدای ورودش به ماجرا بود تا آنجا که از یک کامنت مجعول در فیس بوکش هیجانزده شد که طی آن دختر خانمی مدعی بود:
من یه دختر 26 ساله ایرانی ساکن ایرانم . من متاهلم ، سه ساله که عقد کردم اما به خاطر مشکلات مالی نمیتونیم عروسی کنیم، شوهرم دانشجوی دکتراست و کار پیدا نمیکنه ... بی پولی و بی کاری دمار از روزگار ما در آورده، پدرم یه بازنشسته ست و از پس خرید جهزیه بر نمیاد.
... اینارو گفتم که بدونید کسایی مثل من هستند که فقط زنده اند اما بارها و بارها آرزوی مرگ میکنند. کاری کنید که تحریما تموم بشه، یه کاری کنید ارزونی بشه ، کرایه خونه کم بشه ، مواد غذایی ارزون بشه، بازار کار رونق پیدا کنه، دارو و درمان به قیمت خون آدم نباشه، امنیت و رفاه داشته باشیم. تو رو خدا... دیگه بسه تحریم!

ظریف نیز غمگنانه به این دختر خانم مجعول و شرح مصیبت مجعول ترش چنین پاسخ گفت:
سلام دخترم. می دانم که مسئولیت سنگینی بر دوش من و همکاران من است و گرچه در ایجاد شرایط کنونی نقشی نداشته ایم ولی به هرحال با پذیرش مسئولیت باید در جهت حل آن حرکت کنیم. امیدوارم با تدبیر ریاست محترم جمهوری و با حمایت همه مردم مشکلات انباشته اقتصادی به تدریج رفع شوند و زندگی برای شما و بقیه مردم راحت تر شود.
باور کنید که در هر لحظه از کار اداری و مذاکرات، خودم را وام دار و مدیون تک تک شما می دانم و امیدوارم که بتوانم باری از دوش شما بردارم. به یاری خدا و به پشتیبانی شما، این کار را با صبر و با حفظ حقوق کشور انجام خواهیم داد. اما اطمینان داشته باشید که برای مذاکره جدی و رفع فشارها، بهترین روش تلاش برای رسیدن به تفاهم از طریق تعامل سازنده و عزت مند است. اندکی صبر، سحر نزدیک است. 
(اینجا)

جناب کواکبیان!
اگر دکتر ظریف از همان ابتدا بجای اسیر جو شدن در اندازه و تراز متوقع از یک وزیر متبحر در امر دیپلماسی اقدام به مدیریت جو می کردند اینک لازم نبود برای مهار آن توقعات فزاینده محتاج کواکبیانی شوند تا گوشزد کننده شرح وظایف وزیر خارجه در امر دیپلماسی باشند!
نه چگونگی جهیزیه عروسان بی بضاعت!

هیچ نظری موجود نیست: