۱۳۹۹ فروردین ۲۱, پنجشنبه

کاش سیاست درب داشت!





تخصص یعنی وقتی دندان درد می‌گیرید بدون توجه به فرمایشات و نسخه «خاله کوکب» و سوزاندن سرگین و قرار دادنش روی دندان! به دندانپزشک رجوع می‌کنید!

تخصص یعنی وقتی موتور خودروی شما خراب می‌شود بدون توجه به فرمایشات «کریم‌اقا بقال» و بدون تعلل به مکانیک متخصص مراجعه می‌کنید!

علی‌رغم این بدلیل کوتاه بودن دیوار سیاست در ایران هر نورسیده و ابجدناخوانده در دنیای سیاست تا آن اندازه جسارت دارد تا فوق تخصصی‌ترین نسخه‌های سیاسی را برای مسائل مبتلابه تحلیل و تجویز کند.

مشکل وقتی حادتر می‌شود که نیم ابجد‌خوانده‌های دنیای سیاست نیز مانند خانم فرزانه روستائی بدون کمترین التفات به مفردات و محکمات و متعلقات دنیای سیاست از خود سیاست متبادر می‌کنند و بر این تبادر خود نیز ابرام ورزیده و می‌نازند.

فرزانه روستائی روزنامه‌نگار سابق در روزنامه شرق که چند سالی است مقیم سوئد شده و کماکان در کسوت روزنامه‌نگاری امرار معاش می‌کند متن ضمیمه (تصویر بنفش بالا) درباره «شیوه برخورد پایوران حکومت ایران با کرونا» را تحریر کرده بدون آنکه به بزرگی و مهابت ادعای بدون استناد خود و تقید به لوازم سندمحور چنین اتهامات سنگینی التزام داشته باشد.

اما طبیعی است در دنیائی که روزنامه‌نگاری بدون فکت و صرف ادعا و سیاه‌نمائی علیه ایران از جانب ممالک راقیه قدر می‌بیند طبیعتا به سپهسالاران این عرصه مدال می‌دهند تا با «ژنرال‌سازی جعلی» توازن قوای رسانه‌ای را بنفع سیاه‌لشکر قلمدار خود در مقابل روزنامه‌نگاری متعهدانه و متخصصانه بر هم زنند!

روستائی نیز بر همین منوال در توهم «امیل زولائی» انشای «من متهم می‌کنم» می‌نویسند تا برای «دریفوس» تخیلی‌شان قهرمان مفروض انگاشته شوند! و یک چیز را خوب می‌دانند و آن اینکه همه چیز می‌دانند!

لاکن برخلاف باورداشت متوهمانه‌شان و بقول «آرتور کستلر» در «از ره رسیدن و بازگشت» ایشان جملگی سیندرلاهائی‌اند که در هیچ مجلس رقصی از ایشان دعوت به عمل نیآمده و لاجرم بی‌اقبالی خود را با خوش‌رقصی در زمین سیاست و میل اجنبی، ما‌به ازا می‌کنند!!

#داریوش_سجادی

۱ نظر:

ناشناس گفت...

یکی از مشکلات جمهوری اسلامی که از آن به عنوان فرار مغزها یاد میشود . در اصل فرار قلبهاست ! نفرت و بیزاری . سالها پیش به یکی از مقامات ترکیه گفتند : آیا تصور نمیکنید ایران ممکن است برای ترکیه خطری باشد ؟ وی در پاسخ گفت : بانوان ایرانی به هنگام مسافرات زمینی به خارج از کشور تا مرز ترکیه از فرق سر تا نوک پا پوشیده هستند . به محض عبور از مرز ترکیه به مانند یک غنچه گل باز میشوند . من فکر میکنم خنده های ما خطر بیشتری برای ایران باشد ! تن نمائی و جلوه گری نیازی است که خداوند بالاتر ازحد گرسنگی در نهاد زن خلق کرده . اگر جمهوری اسلامی میتوانست این نیاز را برطرف و مثلا" حجاب اجباری را به حجاب اختیاری تبدیل کند . دشمنی بخش بزرگی از ایرانیان مقیم خارج از کشور ، مخصوصا" بانوان گرداننده رسانه هائی به مانند صدای آمریکا ، بی بی سی فارسی ، من و تو ، ایران اینترنشنال و امثال مسیح علی نژاد ، مریم معمار صادقی یا همین فرزانه روستا با جمهوری اسلامی هم برطرف میشد !