۱۴۰۱ آبان ۲۷, جمعه

انقلاب و ضدانقلاب!

 


سه ماه بعد از دور بودن از هم‌وطنان فرهیخته و فاضل و اندیشمند و فرار نخبه شده مقیم آمریکا روز گذشته توفیق نصیب شد تا ضمن مواجهه با یکی از این عزیزان با ناب‌ترین ادبیات چارواداری «به راه راست‌شان» دلالت شوم!

خدا بیآمرزد سعدی رحمت‌الله علیه را که «آموزش ادب از بی‌ادبان» را به پندی حکیمانه در تاریخ ادبیات فارسی مُبدل کرد که طعنه به آن دارد که بدسگالی و بددهانی حجتی است بر ارجحیت و ارشدیت ادیبی و فرزانگی و پاک‌زبانی و نیک سرشتی و دلالتی است عقلی بر احتراز از بی مقداران و درشت گویان و ژاژخایان!

بر همین روال انقلابی بودن و انقلابی ماندن بایستهترین باشندگی و اجتناب ناپذیرترین انتخاب و شایستهترین احتراز از ضدانقلاب و ضدانقلابیونی است که تراکمی از حلاوت‌عقلی و ازدحامی از هذیان و هجو و توهم و سگالت و سفاهت را جوفروشانه، گندم نمایی کرده و خودشیدایانه، خودفریبی می‌کنند.

انقلابی بودن آخرین گزینه و بهترین گزینه برای مصون ماندن از سیئات سیاهاندیشی و پاک ماندن از مالیخولیای سیاسی جماعت ورشکسته بتقصیری است که زخم بی‌سوادی و درد بی‌هویتی و رنج صغارت اندیشگی خود را پشت ماسک  «ضدانقلاب بودن» اختفا می‌کنند.

بهترین دلیل برای انقلابی بودن، وجود ضدانقلابی است که بود و نمودشان توهین به شعور بشریت است!

چه در در داخل و چه در خارج!

هر چند اکنون این دو مفهوم جای‌شان عوض شده و اکنون با مصادره جنبش «زن زندگی آزادی» ضدانقلابیون سابق به انقلابیون جدید مُبدل شده‌اند که تُنآژ ادبیات فاخرشان بی‌ادبانه‌ترین انقلاب تاریخ جهان را بنام ایشانی که عمری فخر نخبگی خود را به زمین و زمان می‌فروختند، در گینس سند زد!

پیشاپیش از همه عزیزان بابت انتشار ویدئوی فاخرانه جماعت «مشوه به فرار نخبگی در آمریکا» عذر تقصیر دارم . اما با کمی گذشتن از پاستوریزگی بد نیست با این اقشار انقلابی بهتر آشنا شد. ویدئو را جهت رعایت پروتکل‌های لینکدین در آدرس زیر با فیلترشکن ببینید

#داریوش_سجادی  


...

۷ نظر:

ناشناس گفت...

توجه" توجه" توجه" من بعنوان یک شهروند معمولی ولی عاشق ایران از شما صاحبان سایتهای پرمخاطب و ایراندوست تقاضا دارم در راستای "حفظ" و یکپارچگی ایران عزیز فراخان گردهمایی ایراندوستان واقعی فارغ از تفاوتها و تکیه بر ارزشهای کهن و معاصر این مرز و بوم سازماندهی کنید . صبر ما از دیدن زیر و اتش کشیدن پرچم پر افتخار ایران بی حرمتی به مفاخر فرهنگی تا سرداران بی بدیل نظامی و... به سر امده !؟ از تحلیل و روشنگری که بگذریم الان وقت عمل و حضور در مقابل صف ارایی ایرانستیزان عبری عربی غربی(وسلبریتی خائن) که علنا شمشیر از رو بسته مسلحانه وارد میدان شده اند وظیفه داریم این خشم و اعتراض را در روزی که شما عزیزان هماهنگ میکنید فریاد زنیم. این گردهمایی مردمی با اجازه قانونی ولی دولتی نخواهد بود. من این درخواست را برای همه عزیزان صاحب صدا و مسعولیت میفرستم. پاینده ایران عزیز و بزرگ

J.S.Pommer گفت...

سلام
من یک مهاجر افغانی مقیم ترکیه هستم

مشتی وهم تنها توصیفی است که برای این روزها به ذهنم می رسد
ناحقیقت مشتی موجودات بی ریشه که ناهویت خود ر مدیون نانی هستند که همیشه در توهم خود به نرخ روز موخورند
وجود این موجودات همیشه از ابتدا در فرار و گریز از وهمی کهنه به وهمی جدید نامعنا شده
و در آوارگی در اوهام بودن و معنا ر تخیل می کنند
هرگز اینها واقعیت نداشتند و ندارند
اینها همیشه از ابتدا ناحقیقت ر در نانی می بینند که همیشه به نرخ روز موخورند
وجود اینها از ابتدا همیشه در نرخ روز نامعنا موشه
برای اینها چاره ای جز این نیست که محیط و زمان بستر امن وهم شان شود
تا وهم خود ر محقق کنند و در وهم خود اصالت و آرامش ر تخیل کنند
اصولا و اصلا و واقعا ممکن نیست در مورد این موجودات از اصالت و معنا صحبت کرد
اینها از ابتدا همیشه مشتی بی وجود آواره در اوهام هستند که همیشه در فرار از وهمی به وهمی دیگر فقط در جستجوی بستری امن برای اوهام خود هستند تا در وهم خود به نرخ روز همه چیز ر تخیل کنند

ناشناس گفت...

جناب سجادی کانالی ارتباطی معرفی کنید
این حجم از زامبی گری در داخل ایران به شدت یاد فیلم brake برایم تداعی میشود انگار این افراد درون صندوق عقب خودرو گیر کرده اند و تنها راه ارتباطی آنها یک رادیو و یک بی سیم هک شده است با این تفاوت که نه تنها تلاشی برای بیرون آمدن نمی‌کنند بلکه مقاومتی شدیدی برای بیرون آمدن میکنند

ناشناس گفت...

با اینها ایران آزاد که نمیشه هیچ ، تبدیل میشه به یه شهر نو .والا فاحشه ها هم ادبیاتشون از اینها سالم تره

ناشناس گفت...

جناب سجادی ، شما چند ماه قبل با تعریف و تمجیدی که از حذف ارز ترجیحی فرمودید در واقع "آگاهی" خودتان را به نمایش گذاشتید، اینک فکر نمی کنید بهتر باشد در مورد سطح آگاهی معترضان کسی نظر بدهد که صلاحیت آن را داشته باشد؟

ناشناس گفت...

بی ادب شدی خواه ناخواه ضد انقلاب میشی حتی اگر ندونی انقلاب و ضد انقلاب چیه

ناشناس گفت...

با این رفتارهائی که نهایت استیصال و درماندگی است . اگر ایران برای اینها آچنانکه مایل به آزادی هستند ، آزاد بشود . چه در پیش خواهند گرفت ؟ زن و مرد بدون هیچگونه شرم و آزرمی اینطور نه شعار بلکه فحاشی کنند ! برای من یادآور اعتراضات جوانان درسال 69 بخاطر لغو یک مسابقه فوتبال بود که به خیابانها ریخته و فریاد برمیآوردند : ولیعهد تاجتو وردار بیا ! ولیعهد تاجتو وردار بیا ! حال تو گوئی بخاطر لغو یک مسابقه فوتبال سلطنت به ایران برگردد !