۱۳۸۹ فروردین ۱۶, دوشنبه

سکولاریسم افسارگسیخته!


عطف به آخرین اخبار رسیده از جهان سکولار، اکنون به صراحت می توان حکم بر افسارگسیختگی این نحله فکری مُعوّج داد.
هفته گذشته خبری با مضمون زیر بر روی خروجی برخی از خبرگزاری های رفت:
یک کمیسیون پارلمانی در فرانسه پیشنهاد کرده که است که حجاب های اسلامی که صورت زنان را می پوشاند، در بسیاری از اماکن عمومی ممنوع شود.
این کمیسیون ویژه با ارائه گزارشی مفصل، به پارلمان توصیه کرده است که حجاب هایی مانند نقاب و برقع در بیمارستان ها، مدارس، ادارات دولتی و وسایل نقلیه عمومی ممنوع اعلام شود. در این گزارش آمده است، دولت فرانسه به افرادی که علائم دینی "افراطی" از خود نشان می دهند، اقامت دائم یا شهروندی این کشور را اعطا نکند.
کمیسیون پارلمانی فرانسه چنین پوششی را معضلی برای فرانسه، نماد ستم علیه زنان و غیرقابل قبول دانسته و گفته است، ملزم کردن زنان به پوشاندن صورت با اصول سکولاریسم و برابری مغایرت دارد. این در حالی است که منتقدان این نظر را رد می کنند و می گویند، زنانی که از نقاب و برقع استفاده می کنند به طور آزادانه و بر اساس اعتقادات دینی صورت و بدن خود را می پوشانند.
منبع خبر ـ سایت فارسی BBC

اکنون با توجه به خاستگاه فرانسوی سکولاریسم و بلکه لائیسم می توان حکم افسارگسیختگی سکولاریسم را به اعتبار وطن اروپائی اش تسری به کل جهان سکولار داد.
مضمون مختصر و مفید پیشنهاد کمیسیون پارلمان اروپا عبارت از آن است که:

در سکولاریسم، زنان باید برای پوشش هر اندازه عریان تر و حضور هر اندازه جلوه گرانه تر در عرصه عمومی مختار و آزاد باشند اما در همان جامعه چنانچه زنی بنا بر هر دلیل خواسته و آگاهانه مایل نباشد در عرصه علنی جامعه از زیبائی و فیزیک و جاذبه تنانه اش حظ و بهره بصری سکشوال به دیگران برساند و عرصه عمومی را آگاهانه و عامدانه و مخیرانه محروم از جاذبه ها و جلوه گری زنانه خود برای نظربازان کند، چنان زنانی بنا بر فتوای جدید مفتیان سکولار از آزادی نوع و انتخاب پوشش در عرصه عمومی محروم خواهند بود.

با توجه به ماهیت حجاب در ادیان که ناظر بر قانونمند کردن کشش و جاذبه ذاتی سکس زنان نزد مردان است کمیسیون اروپا به زبان بی زبانی در حال دادن این امریه به زنان است که شما زنان آزادید تا به هر شکل که می توانید به جامعه مردان لذت بصری تنانه برسانید اما حق ندارید مردان را از چنین حقی در عرصه علنی محروم کنید.
عبارت خلاصه تر این فتوا آن است که:
در سکولارسیم دین نباید و حق ندارد در حکومت دخالت کند اما حکومت باید و حق دارد هر آینه که لازم ببیند در دین و تقیدات دینی شهروندان دخالت و امر و نهی کند.
مفتیان سکولار ظاهراً به خیام ایرانیان تأسی و با اندکی تغییر استدلال کرده اند که:

رخسار و جمال آن مه مهرانگیز
کآراسته است به سنبل و عنبر و بیض
پس حُکم نمی توان چنان کرد که مستوره شود
این حکم چنان بُـوّد که کجدار و مریز!

سالها پیش که مرحوم کیومرث صابری هنوز در قید حیات بود روزی و در مراسمی که توفیق مصاحبت با ایشان حاصل شد به طعنه خطاب به ایشان گفتم:

راه حل بدحجابی و مرتفع کردن اصرار برخی از زنان بر حضور جلوه گرانه در سطح شهر نزد من است و آن اینکه دولت در یک اقدام انقلابی همه مردان را کور کند!

نکته رفتارشناسانه در این راه حل بظاهر ملاحت آمیز آن بود که همه اصرار برخی از زنان بر حضور جلوه گرانه در عرصه علنی جامعه متکی بر وجود بازار مصرف است!
به عبارتی همان قدر که بزرگان قائل به آنند: مستمع، متکلم را سر شوق می آورد. در بحث نیاز جلوه گرانه زنان نیز باید گفت:این منظر است که در خلوت و جلوت ناظر را سر شوق می آورد!

هیفا الوهبی نوازنده مشهور لبنان که پس از ترک کشورش و اقامت در مصر رسماً اعلام کرد پوشش اسلامی را انتخاب کرده است

خدیجه بن غانا مشهورترین گوینده خبر شبکه الجزیره که از عید فطر سال گذشته با حجاب کامل اسلامی مقابل دوربین ظاهر شد

فریبا داوودی مهاجر فعال حقوق زنان در ایران که بعد از مهاجرت به آمریکا ناگهان متحول شد و کشف حجاب کرد



طبعاً چنانچه در فرض محال جامعه ای را تصور کنیم که در آن جمیع مردان نابینایند، می توان مطمئن بود در چنان جامعه ای حتی یک زن نیز نمی توان یافت که اصراری بر حضور جلوه گرانه در عرصه علنی داشته باشد.
همه طنازی و دلبری نسوان بمنظور بُردن دل مجنونان است والی بانوان که برای یکدیگر خودآرائی و دلربائی نمی کنند!
کمیسیون اروپا نیز با علم بر چنین واقعیتی است که زیاده خواهانه و با زبان بی زبانی در حال دادن این پیغام به جامعه زنان با حجاب است که:

شما حق ندارید ما را از لذت رویت خـُلل و فـُرج و تن و بدن تان محروم کنید!


۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

hayfa wahbi and the other one are Arabs, Fariba Davoodi is an Iranian (or if I may a Persian)there are differences between us.
1- we mostly are not Arabs
2- we are not all that crazy about Islam, specially our elites  

ناشناس گفت...

Oh man, they are such a nonsense words you have said

ناشناس گفت...

سلام.

با تشکر از مطلب خوبتان. نکته ای که با دیدن عکس ها و خواندن توضیحات مربوطه در ذیل آنها به ذهن میرسید اینکه به نظر می رسد ممکن است از نمایش عکس های پیشین آنها نه احتمالا خود آنها و نه به احتمال قریب یقین خداوند راضی باشند. اشاره به دو عکس ابتدایی. اطلاع رسانی و آگاهی بخشی زمانی که تماما از اصول اخلاقی و دینی برخوردار باشد در دایره رسالتی الهی واقع میگردد که ثواب و اجر آن بر شما پوشیده نیست.

در پناه حق تعالی باشید.

holmes گفت...

آقا جان اطلاع رسانی نادرست نکنید، حیفا وهبی همین نورزو امسال در دبی و بدون حجاب اسلامی کنسرت داشت...ایشان از شیعیان لبنان هستند ولی بدون حجاب اسلامی

salam گفت...

سلام

آن چیزی که ما در فرنسه و یا اروپا مشاهده میکنیم سکولاریسم نیست،بلکه هژمونی (hegemony)یک عقیده افراطی می‌باشد...سکولاریسم باید یک گارانتی باشد که مردم با عقاید و تفکر های مختلف در تمام سطوح اجتماعی بتوانند مشارکت داشته باشند...به عبارت بهتر انستیتو‌ها و ادرها و.... باید بیطرف شوند، به طوری که فردی بر اساس پوشش و یا تفکر مورد عدم صلاحیت واقع نشود.و ورود و مشارکت شهر وندان بر اساس پوشش انها منع نشود

ناشناس گفت...

اول اینکه ایشون "خديجة بن قنة" هستند و نه "غانا"
دوم اینکه والا ما که تو عید کنسرت خانوم حیفا را رفتیم نه تنها عفتی از ایشون مشاهده نکردیم که ماشالاه همچنان شهوت برانگیز در صحنه ظاهر شدند و دل جماعت ایرانی رو که بیش از 70 درصد افراد حاضر رو تشکیل می دادند تمام و کمال به دست آوردند
سوم اینکه اگر فرانسه و یا سوییس و یا هر کشور دیگر اصول سکولاریسم رو زیر پا میگذارند بنابراین نحله فکری معوج و افسارگسیخته شده است ؟ پس آنگاه که آخوند ها جمهوری و اسلامی را این طور به بیراهه می کشانند ، پس هم جمهوری و هم اسلام نهله های معوج و افسار گسیخته هستند ؟
چهارم اینکه با اینکه خود از این کار خانوم مهاجر بسیار متعجب و از حضور ایشون در رسانه ها با شمایل دیگر بسیار متعجب تر و بسیار ناراحت شدم با این حال کدام قانون یا منطق می گوید که کار ایشون ( به قول شما کشف حجاب ) غلط است و کار آن دو عزیز قبلی درست ؟ یعنی برداشتن روسری از سر برابر است با رساندن حظ و بهره بصری سکشوال به دیگران ؟

داریوش سجّادی گفت...

دوست ناشناس
اولاً اینکه این خانم «هیفا الوهبی» علی رغم خبر قبلی بدون حجاب در عرصه علنی حاضر شده و بنا به اعتراف صادقانه و صریح جنابعالی ، شهوت شما را برانگیخته اند و دل شما و 70 درصد جماعت ایرانی را تمام و کمال در آن مجلس برده اند این امر تائید نظر اینجانب است مبنی بر آنکه نظربازان و عشوه فروشان هر دو در حال ارضای تمنیات سکشوال خود در عرصه علنی جامعه هستند و این توهین به شخصیت زن است که وی توسط برخی تنها در سکس خلاصه و تعریف و تشویق می شود.
ثانیاً اگر به فرمایش شما آخوندها با بی راهه کشاندن جمهوری اسلامی، هم جمهوری و اسلام را را مبدل به نحله ای (و نه نهله) معوج و افسار گسیخته کرده طبیعی است اگر جمهوری اسلامی چنین کاری کرده فرمایش شما صحیح است. مگر کسی می تواند با چنان فرضی مخالفت کند؟
ثالثاً از کجای سه عکس موجود در متن، داوری غلط یا درست بودن استخراج شده بود. نویسنده تنها با انعکاس واقعیت، داوری را به عهده بیننده گذاشته بود. گذشته از آنکه بحث مزبور ناظر بر حظ بصر و سکشوال رساندن از طریق جلوه گری زنانه در عرصه علنی بود و ربطی به برداشتن روسری نداشت

ناشناس گفت...

ضمن تشکر از تذکر غلط تایپی :

شکی در نظر شما در مورد توهین به شخصیت زن و پایمال کردن ارزش وی که به صورت بسیار برنامه ریزی شده و جهت دار در بنگاه های صدور فرهنگ نظیر رسانه ها و سینما و ... ی دنیای امروز، به خصوص از نوع غربیش انجام می شود نیست و خود نیز شکی در ابزار دست بودن آن خانم عشوه فروش و من نظرباز در جهت اجرای مطامع کاپیتالیستی و امپریالیستی آن صاحبان قدرت ندارم و هدفم از ذکر خاطره کنسرت ، رد مطلب شما پیرامون بازگشت خانم هیفا به اصول اسلامی (و شاید هم انسانی) بود

نکته بعدی اینکه در بحث فرانسه -همانطور که مطمئنم متوجه شدید- منظور این بود که به همان دلیلی که تخطی های جمهوری اسلامی از جمهوری و اسلام مبنای اعتبار جمهوری و اسلام (و یا حتی یک نظام جمهوری اسلامی) نیست پس تخطی فرانسه از اجرای اصول سکولاریسم و لیبرالیسم نمی تواند مبنای قضاوت در مورد این مقولات باشد (هر چند که ممکن است با استدلال های دیگری پایه هایشان فروریزد). و شما با پذیرش قسمت دوم سوال با زیرکی از پاسخ به قسمت اول -که بحث بر روی آن متمرکز بود- سرباز زدید

و در آخر اینکه در بحث خانم داوودی ، نیازی به اشاره مستقیم وجود نداشته است چرا که چیدمان کلمات و ترتیب عکس ها را طوری انتخاب کرده اید (واقعیت را طوری منعکس کرده اید) که بیننده به طور خودکار ، پاسخ مورد نظر شما در نظرش ایجاد می شود و دیگر نیازی به تصمیم گیری ندارد . به هر حال زیرکی که تنها در انحصار صدا و سیمای ما نیست ...

ناشناس گفت...

داریوش جان
نوشته های تازه تو زیاد منبری شده،
به نظرم الان وقت سکوت کردن و بیشتر خواندنه. در ضمن برادر عزیز بسیاری از این حساسیت ها برای مبارزه با افراط گرایی اسلامی است و نه حظ بصر بردن از زنان که هرچند چنین محدودیت هایی قابل نقده ولی انتظار می رفت که پخته تر نقد کنی نه به صورتی که معمولا آخوندها در مجلس وعظ عوام کالانعم را ارشاد می کنند!!!

ناشناس گفت...

koponet dare tah mikeshe bezodi rosvaye alamo adam mishi shaydam dari schitozpherenic mishe inam aghebate tamae chaphaye eslami nama josh nazan doreye jala o shariati khieli vaghte tamom shode sobet bekheir nostalgice man rasti jabak khiki chetore

ناشناس گفت...

.. والا چه عرض کنم.. باندازه کافی نظرات یا مجادلات انجام شد..

رضا گفت...

خانم هیفا وهبی که نیمه لبنانی و نیمه مصری است.( مهم هم نیست که کدام نیمه اش مصری و کدام نیمه اش لبنانی است). خواننده و مدل است و نه نوازنده! هنوز هم که هنوز است! به قول متعصبین که حجاب را فقط در روسری و چادر و بورقه می بینند,بی حجاب است. خانم نانسی عجرام که مسیحی است هم اگر گوگل بکنید با حجاب می بینید. این چند مطب را نوشتم که شما را به کم دانی نسبت به عالم زنان و غرب مطلع کرده باشم. اما تنها دلیلی که به شما ایمیل میدهم به خاطر چاپ عکس خانم فریبا داوودی مهاجر است. 33 -35 سال قبل تمام ایرانی ها ئیکه شاه را سمبل وابستگی به غرب میدیدند برای بازگشت به خود و ایرانی بودن به روسری و چادر به چشم و احساس خود شدن نگاه میکردند. و تعداد زیادی که اصلا در طول زندگی مرفه خود روسری یا چادری برسر نکرده بودند با کمال رفبت موی خود را پوشاندند. اما امروز مترجعترین و دکمترین افراد حجاب برایشان شده است چادر.( این گفته خامنه ای است که " بهترین حجاب چادر است." حال شما در پی این باش که مردان کور باشند و خامنه ای در زیر چادر و تمام زنانی که جراٌت و یا فرصت ابراز عقیده در مقابل حکومت واپس گرای آخوندی بدست می آورند آنرا ابراز میکنند. مرحوم رضاشاه از این طرف دیوار افتاد و مرحوم خمینی از آن طرفش. ما کشور افراط و تفریط هستیم. بیشتر خون و فکر شاهان ایرانی در توست تا روح و خون عرفا. بیشتر بخوان و کمتر بنویس چون واقعاٌ پرتی.