۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۱, یکشنبه

هلاکت مشکوک اسامه بن لادن!


کشته شدن اسامه بن لادن در موقعیت فعلی بشدت مشکوک بنظر می رسد.
تحولات اخیر در خاورمیانه خصوصاً بعد از انقلاب التحریر در مصر و سقوط مبارک و دل چرکینی ریاض از عدم حمایت واشنگتن از مبارک در انقلاب التحریر، مناسبات سیاسی عربستان سعودی با آمریکا را در نازل ترین و بدترین سطح قرار داده.
در چنین موقعیتی کشته شدن اسامه بن لادن می تواند نشانی از یک معامله پنهان بین ریاض و واشنگتن با مباشرت اسلام آباد باشد.
معامله ای بمنظور گرم کردن فضای یخ زده بین عربستان و آمریکا.
اگر این گمانه درست باشد ضمن آنکه می توان دادن گرای محل اقامت اسامه به آمریکائی ها را امتیازی از جانب ریاض ـ اسلام آباد به واشنگتن محسوب کرد متقابلاً باید چشم انتظار ارائه امتیاز واشنگتن به طرف متقابل و در آینده ای نزدیک بود.
این امتیاز می تواند در حد فاصل راحت کردن خیال ریاض از ناحیه «ترس از ایران» تا حضور موثرتر واشنگتن در بحران های خاورمیانه بنفع متحدان سنتی اش تعریف شود.
قدر مسلم آنست که اکنون «اوباما» می تواند با تکیه بر جسد اسامه! بر موج شیدائی آمریکائیان نشسته و به عنوان قهرمان ملی ضمن ترمیم وجهه مخدوش شده اش از توجیه مناسب برای بازگرداندن با افتخار نیروهای نظامی اش از افغانستان به آمریکا برخوردار شود.
باید کمی صبر کرد. منطقه آبستن تحولاتی عمیق است.
  

۱۰ نظر:

بامدادی گفت...

به خصوص این که به تایید بی نظیر بوتو اقای بن لادن سال ها پیش کشته شده.


http://www.youtube.com/watch?v=UnychOXj9Tg

ناشناس گفت...

enghad kaase lisi mikoni behet migan zede englab chobe 2 sar tala :

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=87059

ناشناس گفت...

ba salam
khodayeh man cheghadr seyasateh amreka kasef ast ke man aslan sar dr nemeyaram khoda komakeman konad degeh cheh naghshei keshedand barayeman

سپهر گفت...

سلام آقای سجادی من نمی فهمم چرا اینقدر خودمون رو دور میزنیم سیاستمدار یعنی دروغگو این برای من ثابت شده ! همشون هم لنگه ی هم هستند ازجمله خود آقای اوباما و همین طور رئیس جمهور خودمون. آقای اوباما با توپ و تفنگ حمله میکنه ژست میگیرکه میخوایم آزادی بدیم به مردم! از اون ور آقای احمدی نژاد همیشه میگه ایران ازاد ترین کشور دنیاست! تا اینجا میرسم به خودمون یعنی مردم آخه وقتی از صبح تا شب به هم دروغ میگیم وقتی همه خدا رو قبول دارن و سر بنده های خدا با هم مشکل دارن وقتی مادیات شرط اول زندگی همه ی ما شده برخلاف گفته ی آقای احمدی نژاد که غربیها مادی بون رو بدون فرهنگ سازی برای کشورشون در نظر گرفتند و ما همش از اول تا آخر فرهنگ سازی کردیم! وقتی قدرت چیز خوبی میشه و قدرت اول خاورمیانه و همچنین مشارکت در مدیریت جهان به هر وسیله ای توجیه میشه وقتی کشته شدن آدمها مثل آب خوردن شده نمونه اش رفتار آمریکا در قبال بحرین و دولت ایران در قبال با سوریه این درد دل های من بود سپهر 22 ساله از اصقهان

ناشناس گفت...

اوباما هزارتا اشکال دارد اما دروغگویی در زمره انها نیست.

mary گفت...

ostad hkely kam kar shodid mordam az bas har roz sar zadam va khabari nabod az tahrereh siyasi shoma

داریوش سجّادی گفت...

مشغله جانبی مجال پرکاری را نمی دهد در اولین فرصت حتماً در خدمت خواهم بود
با تشکر از توجه تان

mary گفت...

ba salam khetmateh ostadeh azezam hkeli neveshtehhayeh shoma ra dost daram omedvaram hamesheh salamat bashed ta ma alaghemandan be shoma beshtar az daneshe shoma estefadeh bekomem in kam kari shoma baes negarani man meshavad omedvaram hr roz hadeaghal yek sater benevesed peshapesh az zahmoteh shoma va vaght gozashtan barayeh roshan kardan afkrare farsi zabanan be nahayat az shoma tashakor mikomam shoa ra be khodayeh bozorg mesparam salamat bashed

شادی غفوری گفت...

بن لادن شاید حالا هم زنده باشد
بن لادن وسیله ای است برای بازی دادن دنیا
با تمام تشکیکی که در 11 سپتامبر به گواه شواهد و قرائن وجود دارد(که گاهی این شک را به یقینی جدی نزدیک می کند)
من فرض می کنم که این اتفاق همان بود که آنها گفتند بی کم و کاست.
از بازی بن لادن چیزی کم نمی کند
از همه بامزه تر این اتاق کنترل عملیات آمریکا بود که با چه صورتهای سرشار از نگرانی و ترسی همراه با امید به صفحه مانیتور نگاه می کردند و چه این علمیات را با دقت نگاه می کردند که چی الان دارند دنیا را نجات می دهند.
در چه توهمی خودشان و بقیه را گیر انداخته اند.
فیلم زیاد می بینند.

شادی غفوری گفت...

خداییش این تصاویر جدید سی ان ان را راجع به خورده شدن جسد بن لادن توسط کوسه دیده اید؟