۱۳۹۰ آبان ۲۳, دوشنبه

یک سوال؟

وزیر خارجه انگلستان برخلاف آلمان مشارکت این کشور در حمله نظامی به ایران را رد نکرد. این بدان معناست که در صورت حمله نظامی به ایران سربازان انگلستان در خط مقدم حمله به ایران حضور خواهند داشت!
اکنون جای این پرسش است که با حمله نظامی انگلستان به ایران جایگاه پرسنل ایرانی مشغول به کار در رسانه حقوق بگیر از وزارت خارجه انگلستان (تلویزیون فارسی بی بی سی) نزد ملت ایران چه خواهد شد؟ آیا نباید همان جایگاه را برای ایشان قائل شد که پیش تر اصحاب رجوی در پیوستن به صدام برای خود نزد ملت ایران فراهم کردند؟
 پاسخ شما چیست؟

۱۴ نظر:

ناشناس گفت...

جهت اطلاع شما: 1- بی بی سی فارسی دیگر از وزارت امور خارججه تامین بودجه نمی شود.2- بی بی سی اصولا رسانه ای است مستقل که دولت نه حق نظارت بر آن را دارد، نه اجازه دخالت. و اگر به جای گوش دادن به اراجیف و شایعات قدری وقت شریفتان را صرف تحقیق بکنید خواهید فهمید در بریتانیا همیشه رسانه ها در نقد دولت برنامه سازی میکنند نه مثل ایران فقط در حمایت یکجانبه از دولت. 3- و از همه مهمتر وظیفه رسانه خبر رسانی است نه حمایت یا دشمنی. "مجاهدین " یک گرون نظامی هستند و رسما به هم وطن خودشان شلیک کردند. فکر میکنم با مجری حقوق بگیری که زبان فارسی تنها راه گذران رندگی خود و خانواده اش است فرق دارد.
بد نیست کمی از مرزهای محدود شده ذهنی تان خارج شوید و واقعیات دنیا را ببینید . نه آنچه که از بدو تولد به خوردتان داده اند.

ناشناس گفت...

آقای سجادی من از شما خوشم نمیاد ولی این یکی رو خوب اومدی.

ناشناس گفت...

خب حالا اگر ما آمدیم و در ایران انقلاب شد بدون جنگ و از این حرف ها شما را باید چه خواند ..... تحلیلگری که اشتباه می کرد .... تحلیلگری که خودش را به کوچه علی چپ می زد .... داریوش سجادی گرامی با نزدیک به دنبال کردن 15 سال سیاست ایران به قول مرحوم شاملو ... به خوب امید و از بد گله ندارم ... اما همین قدر می دانم که تو چشمت را بر واقیت هایی بسته ایی ... چون دلت می خواهد به ایران بیایی و بروی. مجید

ناشناس گفت...

هروقت دولت فخیم و حکومت ولایت فقیه، سفارت انگلیس در ایران را بستند و سفارت ایران در لندن را نیز تعطیل کردند و کلیه روابط خود چه تجاری و چه اقتصادی و.... با انگلیس را تعطیل کردند، و هروقت انگلیس به ایران حمله کرد و صادق صبا و دیگر کارکنان بخش فارسی بی‌‌بی‌سی اسلحه دست گرفتند و مثل منافقین و رجوی به سوی مردم ایران شلیک کردند اون موقع حق با شماست. راستی‌ شما چرا تو کشوری نشستی که سالهاست با مردم و دولت و حکومت ایران در حال جنگ است؟ شما چرا تو کشوری نشستی که از صدام حسین سالها دفاع کرد ،به صدام اسلحه داد تا مردم ما رو بکشه؟ شما که از رجوی و صادق صبا هم خیانتت پر رنگ تره؟ آقای سجادی من احساس می‌کنم شما خیلی‌ دوست داشتی بتونی‌ تو بی‌‌بی‌سی کار کنی‌ ولی‌ تحویلتان نگرفته اند و حالا کینه پیدا کردی به بیبی سی‌ فارسی‌ و کارکنان آن. پس اگر این طرز فکر‌ شماست همه دوستانی که در آمریکا ساکن هستن و به نحوی به اقتصاد آمریکا کمک می‌کنن همه باید محاکمه شوند چون آمریکا که سالهاست با ایران دشمنی دارد. جناب سجادی این حرکات و دست و پاا زدن‌های شما دیگه نخ نما شده. حسادت نکنید زشت است :)

داریوش سجّادی گفت...

جناب ناشناس
اشکان عزیز اولاً بنده در ایالات متحده نه مانند پرسنل صدای آمریکا و نه مانند پرسنل بی بی سی فارسی روزی خوار دولت آمریکا یا انگلستان نبوده و نیستم ثانیاً آن موقعی که پرسنل فارسی بی بی سی در حال مشق نشستن در مقابل دوربین تلویزیون بودند بنده به... اتفاق همکاران صالح خود در تلویزیون خصوصی هما اجرا و تهیه قوی ترین برنامه ها و میز گردهای سیاسی با برجسته ترین چهره های سیاسی در داخل کشور بودیم شخصیت هائی که بی بی سی و یا صدای آمریکا هنوز نتوانسته اند از نزدیک ایشان نیز رد شوند گذشته از آنکه دستگاه حسادت یاب تان محتاج تعمیر است اینکه فرموده اید چون بی بی سی بنده را تحویل نگرفته لذا علیه ایشان می نویسم مزید اطلاع تان معروض می دارد که اتفاقاً اینجانب از ابتدای آغار به کار این رسانه در لیست مدعوین آن بوده که گاه و بی گاه با اینجانب مصاحبه نیز می کردند اما از آنجا که هرگز حاضر نبوده و نیستم به صرف روی آنتن بودن در بی بی سی چشم حود را بر ر روی کژروی ها و اشتباهات ببندم علی رغم توصیه دوستان خیر اندیش که می گفتند از انتقاد از بی بی سی بپرهیز و الی ایشان شما را از لیست مصاحبه شونده هایشان حذف خواهند کرذ لیکن شهوت حضور در مقابل دوربین بی بی سی را قربانی بیان آزادانه و حریت قلم و بیان خود کردم و نتیجه طبیعی آن بایکوت اینجانب در بی بی سی شد که البته این حداقل حق اصحاب بی بی سی است که بتوانند مدعوین خود را بر حسب سلیقه و خوشآیند و بدآیندشان انتخاب کنند کمااینکه بنده نیز از این بابت گله ای نداشته و هیچوقت قصد تحمیل خود را به این رسانه یا هر رسانه دیگری را نداشته ام هر وقت به آن درجه از بلوغ و پختگی رسیدند تا بتوانند منتقدین خود را نیز تحمل کنند می توانند بر حضور بنده در رسانه شان حساب کنند اما نه به این بها که مجیز گوی ایشان باشم انشاالله توضیحات برایتان مفید واقع گردد

ناشناس گفت...

cheghadr khoshhalam belakhareh fahmeded karkonaneh bbc khaen be vatan hastan va jereh khareh doshmaneh mardomeh iraneh

ناشناس گفت...

جناب داریوش
نوشته اید «اتوبیوگرافی» مدیر بی بی سی. احتمالا اشتباه تایپی بوده. چون می دانید که اتوبیوگرافی را خود فرد می نویسد نه شما

داریوش سجّادی گفت...

ممنون از تذکرتان اصلاح شد

ابن سبيل گفت...

انگليس و آمريکا شصت سال پيش عليه فاشيست جنگيدند و پيروز شدند و برای بسياری از کشورها دنيايی بهتر رغم زدند. آمريکا نيز در جنگ سرد کمونيسم افسارگسيخته شوروری را به زانو در آورد و کشورهای متعددی از اروپای شرقی از يوغ حکومت امنيتی کمونسيم رهيدند. اکنون هم که فاشيسم مذهبی راه اصلاحات رو سد کرده بنده اشکالی نمی بينم که با بيل آمريکا و انگليس راه باز بشه آقای سجادی. يادتون نره که اگر انگليس و کشورهای غربی نبودند الان ايران توسط شاههای قاجار اداره می شد و هندوستان توسط مهاراجه ها. شما صدام حزب بعث رو با انگليس متمدن مقايسه می کنين. در خوشبيانه ترين حالت قياس مع الفارغ می فرماييد. ارادتمند

ناشناس گفت...

ژورنالیست اعظم دوباره به یک مسئله اساسی اشاره کرد، الحق که ایرونی بازی را خوب بلدی، اخوی، درباره جنگ آینده مسائل بسیار مهمتری از حلال! بودن کارکنان بی بی سی هست که می توانستی اشاره کنی، نه؟
شما عیبجویی های بچه گانه را رها کنید، کیفیت کارتان هم بالا خواهد رفت به لطف خدا. کاری به برخی جوانان کم تجربه گزارشگر ندارم که شاید در آینده از ژورنالیست بزرگ، داریوش خان، پیشی بگیرند ولی در حال حاضر هم امثال داریوش کریمی در بی بی سی چنان فاصله ای از داریوش گرداننده هما! دارند که حتی نیت مقایسه هم ظلم بزرگی به داریوش کریمی است. امیدوارم در آینده به جای عیبجویی به بهبود اخلاق و دانش خود بپردازید. کمتر کسی حاضر می شود برای ترهاتی پول بدهد که نظیر آن در ازای چند صد تومن در روزنامه کیهان هم در دسترس است

ناشناس گفت...

سلام
خیانت، خیانت است، چه از طریق روانی چه نظامی چه فرهنگی.
برای من هیچ تفاوتی نمی کنه، چه زمان پهلوی، چه آخوندی، چه کوروش چه قاجار آنانی که در دامن شوروی ولو در پس کارها و نهادهای فرهنگی چه در دامان ایالات متحده و چه در دامان انگلستان و چه هلند و ... به کشورشان خیانت می کنند و از شکست هاش خوشحال و از پیروزیهاش غمگین میشن، تنها لیاقتشان اول همون ننگ ابدی خیانت بر پیشانیهاشون هست و دوم همون وظیفه ای که در مقابل دشمنان این سرزمین بر عهدمون هست نسبت بهشون. که اگر حمله باشه مرگ و اگر ویرانی دستاوردهایی که سالها از جیب من و امثال من براشون هزینه شده و حالا با زورگویی تنها انحصارش را میخوان، ویرانی!
حالا با توجیهات اینچنینی که پول وزارت خارجه ملکه! نیست و دسترنج انگلیسی های بیچاره! هست هزینه ها و یا اینکه باور این نکته که انگلستان و بی بی سی تنها برای رضای خدا و تحقق آزادی به یک مشت ایرانی پول و حقوق ماهیانه میدند در حالیکه کارمندان دیگه بی بی سی را تعدیل می کنند و اصلا بحث منافع دولت فخیمه بریتانیا مطرح نیست و استعمار هند و کدتای 28 مرداد کار آخوندها بوده و انگلستان فقط خیر من را می خواد اگر حمله ای هم میکنه به تاسیساتی که میلیاردها دلار خرجشون شده فقط برای تامین صلح جهانی!!! هست و هزارتا حرف دیگه مطمئنا شاهان قاجار هم از این دست توجیهات برای قطعنامه های ترکمنچای و گلستان و دیگه عرض شود انگلیس و عمال داخلی انگلیس برای جدایی هرات و بعدها بحرین و ... در آستین داشته اند..

ناشناس گفت...

مساله شباهت داشتن یا نداشتن به مجاهدین خلق نیست ، علت واژه جدیدی است که در سالهای اخیر وارد فرهنگ سیاسی و امنیتی کشورمان شده است تحت عنوان « جنگ نرم » و « ناتوی فرهنگی و رسانه ای » که می تواند ملاک محکومیت کسانی باشد که با رسانه های دول غربی همکاری می کنند. شاید اگر دولت روسیه یا چین یا حتی ژاپن یک تلویزیون فارسی راه می انداختند و ایرانیان را به خدمت می گرفتند آنوقت بهانه ای برای نگرانی و برخورد حکومت وجود نمی داشت.

عسگری

مهدی وکيلي گفت...

یکی داشت میرفت مهمونی، یکی دیگه بهش گفت منم میام. گفت اگه پرسیدن این کیه بگم چی؟ گفت بگو طفیلی. دوتایی راه افتادند که برن یکی دیگه هم گفت کجا؟ اون دوتا گفتند مهمونی. گفت منم ببرید. بهش گفتند بگیم تو کی هستی؟ گفت بگین غفیلی!
آمریکا خودش بی دعوت میخاد بیاد اینجا مهمونی!! انگلیس هم که میشه غفیلی... وای بحال صادق صبا و فرناز قاضی زاده و باقی دلسوزان مملکت در بوش هاوس!

مجید گفت...

نگران نباشید جناب سجادی تا حال چگونه توجیه میکردند! از این به بعد هم ادامه میدهند! آخه کدام آدم عاقلی !!! پول مفت و باد آورده وزارت خارجه دولت فخیمه انگل لیس (انگلیس) که فقط من باب کمکهای نوعدوستانه و خوشبختانه این کمکها سرازیر جیبهای گشاد انسانهای شریف و وطنپرست در بی بی سی فارسی میوشوند دست میکشد این کمکها اگر هم که شده از جیب بخشهای دیگر این شبکه کاملا مستقل تکرار میکنم مستقل !!! باید زده شود اما هرگز نباید به این دوستان که منبع ارتزاق دیگری ندارند آسیبی وارد شود.