۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

مشنگیسم جهانی!


بنا بر آمار اعلام شده ویدئو کلیپ «گنگنم استایل» اولین ویدیویی است که در یوتیوب بیش از «یک میلیارد بار»!!! دیده شده است.
http://www.youtube.com/watch?v=60MQ3AG1c8o
وقتی در جهان «یک میلیارد» بیننده برای ویدئوئی که در آن «سای» با مبتذل خوانی مانند «علی ورجه» در مقابل دوربین با سبک سری ورجه وُرجه کرده و هذیان می بافد و نامش را موسیقی می گذارند و جمعیتی میلیاردی نیز برای چنین ابتذالی شیدائی می کنند! چنین ضایعه ای چیزی نیست جز شاخصی بر یک «مشنگیسم مزمن و جهانی».
طرفه آنکه قرار است ایشان بمناسبت جشن کریسمس در کاخ سفید و در حضور رئیس جمهور ایالات متحده نیز همین ابتذال مسمی به هنر را دوباره خوانی فرمایند.
پیش تر در مقاله «جشنواره حماقت» صراحت ورزیدم که:
«وقتی مطابق تعریف، موسیقی و خوانش موسیقیائی عبارت است از تلفیق هماهنگی بین صدائی خوش و شعری موزون و معنادار در کنار موسیقی زیبا و هارمونیک، اکنون چگونه می توان فریادهای هسیتریک و جنون انباشته از سکس در تولیدات مسما به موسیقی مدرن جهان غرب را هنر خوانندگی و موسیقی مدرن نامید؟»

زمانی زنده یاد «سلمان هراتی» در یکی از سروده هایش اظهار می داشت:
دنیا به عشق محتاج است و خود نمی داند
خدابیامرز نیست تا ببیند دنیا اکنون قبل از عشق محتاج ارزنی عقل و شعور است!


۳ نظر:

Unknown گفت...

فک نمی‌کنم اون ۱۶۰ ملیون واقعی باشه! تعداد لایک‌ها و غیر‌لایک‌هایش ۵۰۰ هزارتاست. یعنی کمتر از ۰.۳ درصد از بینندگانش! شاید بات‌های برنامه‌نویسی برای افزایشش نوشته باشند

ناشناس گفت...

با اجازه این مطلب با ذکر منبع و آدرس سایتتون در فیسبوک share شد .
با تشکر

ناشناس گفت...

واقعاٌ ممنونم حرف دل من رو زدید هر بار این خبر رو میشنوم از زنده بودن و زندگی تو یه همچین دنیایی کنار چنین آدمهایی دلم سخت میگیره