۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

توهم خودبرتر بینی!


بدون اغراق اظهارات روز چهارشنبه آقای محمود احمدی نژاد در مراسم گرامی داشت شخصیت امیرکبیر از حیث محتوا بغایت مهوع بود!
ایشان در بخشی از اظهارت خود در آن مراسم فرمودند:
« ... ملت ایران جزو پرافتخارترین ملت‌های عالم است، ملت ایران همواره ملتی خداجو، یگانه‌پرست، عدالت‌خواه و مهربان بوده است. ملتی هنرمند، زیبادوست، کمال‌آفرین و کمال‌جو.»
«خود برتر بینی» و «تحفه نطنز پنداری» و تلقی «تافته جدا بافته» بودن توهمی آشنا و قدیمی در روحیه عموم ایرانیان بوده و هست که اینک و امروز نیز آقای رئیس جمهور به تکرار آن همت گمارده.
پیش از ایشان نیز بارها آقای «محمد خاتمی» بر طبل چنین ادعاهای کوبیده اند هم چنان که دیگرانی مانند ایشان بوده و قطعا هستند که چنین توهمی دارند!
خیر ـ جناب آقای احمدی نژاد
در تاریخ ایران ما ایرانیان همان اندازه که حافظ و سعدی و غزالی و مولوی داشته ایم در کنارش نادر شاه سفاک هم داشته ایم که چه جنایاتی در هند کرد. آغا محمد خان قاجار هم داشتیم که چشمان چند هزار نفر کرمانی را از حدقه بیرون آورد!
به تنوع و تناوب حکام و سلسله ها و سلطنت ها و پادشاهان سفاک داشته ایم که به مدد پایگاه اجتماعی شان خون ها ریخته اند و سفاکی ها کرده اند.
نادر و آغا محمد خان که به تنهائی آدم سلاخی نمی کردند همین ما ایرانیان بقول شما لطیف و ادیب و نظیف و «ترین» در رکاب ایشان شمشیر می زده ایم!!!
خیر جناب آقای رئیس جمهور
ملت ایران به صفت ملی هیچ فرقی با دیگر ملت های جهان ندارد. ملت ایران ملتی است معمولی که مانند دیگر ملت های معمولی جهان در طول تاریخ فراز و فرودهائی داشته است. اگر هم ستاره هائی در میانه ملت ایران و در طول تاریخ درخشیده این درخشش مدیون ممارست و همت و پشتکار شخصی آن نوادر و ستارگان بوده و فاقد اعتبار ملی محسوب می شوند. این طور نبوده که مصداقاً  بوعلی چون در ایران متولد شده توانسته بوعلی شود. هم چنان که درخشش ستارگان در دیگر کشورها نیز مدیون استعدادها و توانائی ها و زحمات شخصی آن ستارگان بوده و ربطی به محل تولدشان نداشته است.
اتفاقاً با تامل و دقت در «خیزش های جمعی و ملی قابل افتخار» نیز بوضوح می توان اثبات کرد آن افتخارات ملی در اولویت مدیون ستارگانی بوده و هست که با درایت و شجاعت و استعداد خود در «فهم جامعه خود» و «روحیات جامعه خود» توانسته اند بسیج عمومی کرده و ملت ها را به فرازهائی درخشنده برسانند.
بالغ بر 9 سال پیش نیز بعد از اعطای جایزه نوبل به خانم عبادی این بحث را در آدرس های زیر مطرح کرده بودم:

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام.آیا به مهندسی آرا در سال 84 به سود احمدی نژاد اعتقادی دارید؟ مگر این انتخابات را دولت اصلاح طلب آقای خاتمی برگزار نکرد؟

ناشناس گفت...

نوشته اید
«خود برتر بینی» و «تحفه نطنز پنداری» و تلقی «تافته جدا بافته» بودن توهمی آشنا و قدیمی در روحیه عموم ایرانیان بوده و هست که اینک و امروز نیز آقای رئیس جمهور به تکرار آن همت گمارده.
مگر اقای خامنه ای نیز از همین صحبت ها نمی کند؟ چرا شما صحبت های او را نمی بینید. ( کمی جسارت داشته باشید) نگاهی کنید به خطبه خوانان نماز جمعه تا موارد دیگری را نیز ببینید.

بعلاوه این مسئله تنها به موضوع ایران محدود نمی شود. یعنی شما تصور میکنید شیعیان خود را گل سر سبد عالم نمی دانند؟ در این مورد شیعیان و رهبران مذهبیشان بسیار غلو امیز تر صحبت میکنند و باور دارند.
در لابلای نوشته های شما نیز گاه احساس میکنم خودتان را هم گل سر سبد تحلیل گران می دانید.
به نظر میر سد این بیماری در بین بسیاری از ساکنان ایران زمین جدا از باور و مذهب رایج باشد.