۱۴۰۱ آذر ۱۷, پنجشنبه

رفراندوم مهسا!



مخالفین برانداز حکومت طی ۴۳ سال گذشته ضمن ادعای حداکثری بودن و مصادره قاطبه ملت ایران بنام جنبش براندازانه خودشان بتناوب برگزاری رفراندوم «بودن یا نبودن» نظام را مطالبه‌گری می‌کردند.

در ماجرای آشوب‌های بعد از فوت مهسا امینی که، گُل در بَر و می در کف و معشوق به کام بود و همه ادوات مبارزه نیز مهیا بود و کل مجموعه تمدنی غرب و ارتش رسانه‌ای عربی عبری و غربی نیز برای ایشان خدمت‌گذاری می‌کرد و «انقلابیون»(!) نیز همه مرزهای ساختارشکنانه را نوردیدند و با تندترین و سخیف‌ترین ادبیات «بی‌ادبانه‌ترین» و «مبتذل‌ترین» جنبش اجتماعی تاریخ جهان را بنام خود ثبت کردند و فریاد زدن:

امسال سال خونه سید علی سرنگونه و پیش‌تر در ۸۸ خطاب به خودشان می‌گفتن «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» و اکنون با ادعای اینکه دیگر از هیچ چیز نمی‌ترسیم خطاب به حکومت شعار دادن «بترسید بترسید ما همه با هم هستیم» و گفتن این آخرین پیام است اصل نظام نشانه است و تحرکات شهرآشوبانه‌شان را بنام «همه ملت ایران» سند زدند و اکنون بعد از گذشت ۸۰ روز «انقلاب مزبورشان» انقلابی لکه‌ای باقی ماند و نه‌تنها شمولیت نیافت بلکه تقلیل نیز پیدا کرد.

چنین موومنتی با چنان عقبه و عمله و اکله و ادعا و سر و صدا، آیا رفراندومی نبود که نشان داد تنها توانست ۲ درصد جامعه را با خود همراه کند!؟

هفته نخست آشوب طی پست «شکست محتوم» خطاب به آشوبیان نوشتم:

برخلاف توهم‌تان شما ملت ایران نیستند. به تعبیر بهتر همه ملت ایران نیستند و حق ندارید به نمایندگی از قاطبه ایرانیان سخنگوئی کنید. اعتراضات مزبور، انقلاب مردم علیه حکومت اسلامی نیست. مبارزه بخشی از اقشار مذهب‌ستیز علیه بخش مذهبی جامعه است که سال ۵۷ انقلاب کرد و حکومت مذهبی مورد وثوق‌شان را تاسیس و «حکومت» مستظهر به این بدنه دین‌ورز ۴۳ ساله که مانائی کرده.

البته که بخش بزرگی از جامعه از ناحیه وضعیت بد اقتصادی زیر فشار و معترض‌اند اما همین که این بخش به «آشوب مهسا» نپیوست بدین معنا است که آشوبیان حق ندارند ایشان را بنام جنبش براندازانه‌شان سند بزنند.

آشوب مهسا برای آشوبیان به رفراندومی مُبدل شد تا بفهمند نمی‌توانند اعتراض‌های معیشتی مردم ایران را بنام جنبش براندازنده خود مصادره کنند.

ملت ایران نیز نشان داد هر چند زیر فشار معیشت‌اند اما حاضر نیستند به آشوبی بپیوندند که تمامیت ملی و امنیت سرزمینی ایشان را هدف قرار داده!

#داریوش_سجادی

عموم برنامه‌های داریوش سجادی را می‌توانید در یوتیوب تلویزیون صحرا در این (آدرس) ببینید

اینتستاگرام «اصلی» آقای سجادی نیز در این (آدرس) است




هیچ نظری موجود نیست: