۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

قهرمان یا مرد رند؟




استعفای «محمد رضا حیدری» کنسول ایران در اسلو به بهانه اعتراض به رفتار حکومت در ایران با جنبش اعتراضی سبز و گسستن ایشان از حکومت و پیوستن به مردم !!! اگر بتوان با تسامح از تمامیت جنبش سبز افاده معنای تمامیت مردم ایران را کرد، نفس چنین امری را چیزی جز مردرندی نمی توان معنا کرد.
هر چند عده ای مایلند رفتار کنسول مزبور را در یک قرینه سازی بی معنا با رفتار حُر ابن ریاحی سردار سپاه يزید مقایسه کنند که در آخرین لحظات، متحول شد و به سپاه حق و حسین ابن علی پیوست اما از این نکته غفلت می کنند که حُر از کنج عافیت که همانا تضمین پیروزی قابل تشخیص سپاه یزید بر سپاه قلیل نوه پیامبر بود، خود را در قلب حادثه انداخت و به شهادت رسید.
طنز ماجرا آنجاست که کاردار قهرمان بعد از سال ها خوردن پیاز حکومت وقتی فیل شان یاد پیوستن به جبهه حق!!! افتاده باز هم کنج عافیت را مرجح بر قلب حادثه قرار داده و بظاهر خود را به جبهه حق ملحق کرده اما معلوم نیست این کاردار قهرمان چنانچه سنسورهای ضد ظلم شان بغایت متاثر شده چرا با بازگرداندن امانت حکومت، به خیل سبزها در ایران و خط مقدم و صفوف مبارزه در تهران نپیوسته اند و ترجیح داده اند کنج عافیت در نروژ و دست تکان دادن از راه دور برای سبزها را مبارزه ای انقلابی در راستای پیروزی حق بر باطل معنا کنند؟
اولیه ترین پیغام متبادر از عمل ایشان به دیگر دلدادگان جنبش سبز و رنجیدگان از ظلم و ظلمت حکومت آن است که شما نیز برای پبروزی حق بر باطل تهران را به مقصد اروپا و آمریکا ترک فرمائید! و به راه من و امثال من بپیوندید!
استراتژی به کار گرفته شده در فیلم سینمائی «شهر موشها» به کارگردانی مرضیه برومند:
بهترین شیوه مبارزه در حمله «اسمشو نبر» به ناموس و وطن و سرحدات و حق و حقوق مان، گریختن تا شهر بزرگ موش ها است!!!
کلاه حکومت «بالاتر باد» از پرورش چنان دیپلمات های بغایت زیرک و فرصت شناسی!

۲۲ نظر:

ناشناس گفت...

مرد شريف
قهرمان ملي
درود بر شرف اقاي حيدري

ناشناس گفت...

به گفته خودت:
من لجن بودم و مرداب دنی جایم بود
بهتره بدونی هنوزم همونی، چیزی فرق نکرده. خیلی باید تاتی تاتی کنی که تازه ع عشق رو بفهمی جوجه مزدور!

ناشناس گفت...

اربابات گفتن که استفاده از فیلتر شکن حرامه، تو چطوری میای تو بلاگر در حالی که فیلتره؟
نکنه فیلتر شکن هم مثل عرق خوری و هرزگی و لواط و فردپرستی و حروم خوری و ناموس فروشی و حق کشی و آدم کشی و مال مردم خوری و دروغگویی و ... همه حرامهایی که شماها انجام میدین و ککتون هم نمی گزه فقط واسه ماها حرامه و شما حرامیان همه چی واستون آزاده؟ البته خوب همه اینارو خودتون ساختین واسه مردم میدونین که نه خدایی هست و نه پیغمبری و همه اینا ساخته دست خودتونه. پس خوش میگذرونین و مردم بیچاره رو خر فرض کردین. ولی دیگه تموم شد روزهای خوشتون. تند و تند هر شرو وری داری بنویس که بعدش نوبت اعترافنامه و وصیت نامه س.

ناشناس گفت...

تا بوده دنیا به کام فرصت طلبان و نان به نرخ روز خوارها بوده
این نیز بگذرد

ناشناس گفت...

با سلام

جنابعالی از دو حالت خارج نیستید یا از دوستداران و دلسوزان نظام استبدادی هستید و نقش اجرا میکنید که به لطف دلارهای حکومتی از این نوع اخیرا خیلی زیاد شده یا اینکه به این آقا بیخود خرده می گیرید چون اگر به ایران برگردند حسابشان مشخص است و کلا کاری غیر عقلانی هست و حکومت هم کلا این قضیه رو نفی میکنه و جدای این اگر شما خود مبارز هستید چرا به ایران تشریف نمیارید و در کنار بقیه نمیجنگید.

دست عوامل نظام استبدادی ایران خیلی وقته پیش مردم رو شده جناب سجادی بیخود تلاش نکنید.

به امید پیروزی حق بر ناآگاهی و نادانی

ناشناس گفت...

این آقا اگه خیلی شجاعه مثله آیت الله منتظری که تو دل حکومت موند و علی رغم اینکه می تونست چند ماه دندون رو جیگر بزاره و بعدش رهبر مملکت بشه اما سکوت نکرد و در دل حکومت با حکومت جنگید آقای کاردار هم اگه راست می گفت ضمن استعفا به کشور بر می گشت و کنار سبزها با حکومت مبارزه می کرد

ناشناس گفت...

درود کاردار غیور "ایران" و نه جمهوری اسلامی جنایتکار.
کاری کرد که شاید خیلی از جیره خوران حکومتی الان آرزویش را دارند ولی جراتشو ندارند.
زنده باد قهرمان ملی، آقای حیدری

ناشناس گفت...

آقای حیدری
منم آخر ماموریتم که شد و بعد از شمردن دلارهای پایان ماموریت راه جنابعالی را ادامه خواهم داد

ناشناس گفت...

آهای سجادی جان! دیگه قرار نشد یکی در میون خودت هم کامنت بذاری و هی جمله های توی نوشته ت رو تو کامنتها تکرار کنی. تو نوشتی ... حالا نوبت خواننده هاست که نظرشونو بنویسن! :دی

ناشناس گفت...

مرز خیانت تا حماقت را چه کسی تعریف می کند؟
رامین نجابت

ناشناس گفت...

دوستان سبز! بیخود خودتونو خسته نکنید. این یارو اگه حرف می فهمید که با این سن و سال از یه حکومتی که تشت رسواییش از بام افتاده حمایت نمی کرد. لابد منافعی داره. منافع هم که وجدان و پدرمادر سرش نمیشه. کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو رو به خواب زده هرگز نمی تونید از خواب بیدار کنید.

Unknown گفت...

خدای را شاکریم که دشمنان جنبش سبز را از بین نادانها برگزید. ما بیشماریم چه در جبهه های داخلی و چه در جبهه های خارجی.

ناشناس گفت...

آقای محمد رضا حیدری خوب میدانی چه کسانی سفیر یا کنسول ویا نماینده ایران در خارج ار کشور میشوند! حتی خوب میدانی که خیلی ها در خیلی از جاهای دنیا در آخرین روزهای سرنگونی دولتهااستعفا دادند و به مردم پیوستند و مورد احترام قرار گرفتند.
دست کشیدن از خدمت به رژیم کار خوبی است ولی کی و در چه شرایطی؟
مردم ایران در مورد قهرمانان تاخیرکرده مثل شماها بینش خود را خواهد داشت و تعریف خود را خواهد کرد که آیا بوی کباب را شنیده اید؟

ناشناس گفت...

فکر کنم نویسنده حالش خوب نیست یا از این طرفدارای حکومته .این بدبخت اگه بر گرده ایران حداقلش اینه که انقدر تهدیدش می کنند که می گه من نبودم اینا همش توطعه استکبار بوده.
مبارزه هم یکم عقل می خواهد .
یک ژنرالی به سربازاش می گفت من ازتون نمی خواهم برای کشورتان کشته شوید می خواهم کاری کنید سربازای دشمن برای وطنشون بمیرند

ناشناس گفت...

hakasi harkoja va ha vaght bayad be hagh bepeyvandad

ناشناس گفت...

ولی از پشتکار و اعتماد به نفس اینا خوشم میاد. میدونن که همه ی مردم داخل به همه محدودیتهای خبری و اطلاعاتی همه ی حرکتهای مهره هاشونو شناختن، میدونن که کلی از طرفداراشونو از دست دادن، میدونن که انقدر بی آبرو و بدبختن که حتی مامورین عالیرتبه نظام دارن یکی یکی از حکومت جدا می شن و از ترس جونشون پناهنده می شن. میدونن که در تمام دنیا مورد نفرت و انزجار دولتها و افکار عمومی هستند. میدونن که نونشونو دارن میزنن توی خون و میذارن دهن بچه شون ... ولی باز هم دست از این سماجتشون برای خراب کردن و لطمه زدن به حریف بر نمی دارن. جدی باید ازشون یاد بگیریم البته در جهت مثبت و سبز. ما بیشماریم ...

ناشناس گفت...

حیدری نه اولین خائنه و نه آخرین خائن
الحمدالله نظام استوارتر از اونه که با این موریانه ها ضربه ای بخوره
تا فدائیان رهبر هستند سبزهای اموی آب تو هاون می کوبند
فدائی رهبر

ناشناس گفت...

ما ایرانیها فقط نق می زنیم . حالا یکی یک کاری کرده... ما ایرانیها فقط نق می زنیم .
حالا یکی یک کاری کرده که خود کار خوبه .
حالا انقدر بگین تا ... توش.

ناشناس گفت...

ما بیشماریم وقتی همه با هم باشیم .
نه وقتی هرکی دقیقا مثل ما نیست هی ایراد بگیریم.
تو چرا چادری هستی . تو چرا از کارت استعفا نمی دی . تو چراشورتت سبز نیست.
چرا نمی ری جلو ریاست جمهوری جیغ بزنی.
چرا وقتی گرفتنت داشتن به قصد کشت می زدنت گفتی من سبز نیستم.
می دانم ما ها اکثرا جوونیم اما سعی کنیم محل فکر کردنمان را از وسط بدنمان به بالای ان منتقل کنیم.

بهرامی گفت...

جناب سجادی به هر حال هر کسی بنا بر شرایط موجود در یک برهه ای دست به اقدامی می زند . اگر با نگاه شما قضاوت کنیم ، پس تمام کارهای شما اعم از روشنفکر بازی و خارج از کشور بودنتان و به ایران سر زدن و تک تک جمله هایتان و همین نوشته شما درباره حیدری مصداق همان چیزی است که به این دیپلمات شجاع نسبت می دهید .

ناشناس گفت...

پدران ما در ایران در زندانها مبارزه می کنند و همینکه بیرون می آیند به جای فرار و پناهندگی با قدرت ادامه می دهند. این فرد یک رند است که آخرین دلارها را گرفته و حالا آمده تا با این حرفها مردم ایران را خام کند . برو بی لیاقت کمک خرجی از پادشاه نروژ بگیر.حرف ما این است: برو به جهنم از تو و امثال تو متنفریم . این مبارزه به فردی مثل تو نیاز ندارد.

ناشناس گفت...

mardeh rend va khaen