۱۳۸۹ خرداد ۲۷, پنجشنبه

مناظره رادیوئی من با ابراهیم نبوی

مناظره با ابراهیم نبوی در برنامه پژواک رادیو بی بی سی
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/06/100617_roundtable_pejvak.shtml
پژواک: حيات جنبش سبز در گرو تظاهرات خيابانی است؟
در سالگرد انتخابات مناقشه برانگيز رياست جمهوری به رغم دعوت های اولیه و تاکيد هواداران جنبش سیبز، تظاهراتی در روز 22 خرداد برگزار نشد.
هواداران جنبش سبز، از مدت ها قبل در سايت های اينترنتی و شبکه های اجتماعی از اميد به برگزاری تظاهراتی گسترده در سالگرد انتخابات مناقشه برانگيز رياست جمهوری سخن گفته بودند

چند روز پيش از فرا رسيدن 22 خرداد، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت، با ارسال نامه مشترکی برای برگزاری اين تظاهرات درخواست مجوز کردند.
در پی مخالفت با اين درخواست، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی با اين استدلال که حکومت خود را آماده برخورد خشن با معترضان کرده است، اعلام کردند که برای حفظ جان و مال مردم، تظاهرات پيش بينی شده برگزار نخواهد شد.
با وجود اين، در روز 22 خرداد گزارش هايی مبنی بر برخی درگيری های پراکنده بين معترضان و نيروهای امنيتی و انتظامی منتشر شد و پليس از بازداشت دست کم 90 نفر خبر داد.
همزمان بحث ها در باره علت برگزار نشدن تظاهرات از سوی هواداران جنبش سبز ادامه يافت و اين پرسش مطرح شد که برگزار نشدن تظاهرات صرفا به دليل ندادن مجوز از سوی حاکميت و لغو فراخوان از سوی رهبران مخالفان دولت بوده است يا بايد دلايل ديگری را نيز مد نظر قرار داد؟
آيا آن گونه منتقدان رفتار حاکميت می گويند، خشونت های اعمال شده در يک سال گذشته و حضئور گسترده نيروهای انتظامی و امنيتی در خيابان ها، مانع شکل گيری تظاهرات شد، يا آن گونه که منتقدان جنبش سبز می گويند، اين جنبش پس از يک سال تحليل رفته، نيروها و سازماندهی اش را از دست داده و توان بسيج اجتماعی در ابعاد وسيع برای برگزاری انتخابات را ندارد؟
در برنامه اين هفته پژواک اين موضوع در گفت و گوی جمشيد برزگر، ابراهيم نبوی، روزنامه نگار در بلژيک و داريوش سجادی، روزنامه نگار در آمريکا مورد بررسی قرار گرفته است

برای شنیدن این برنامه به لینک زیر مراجعه فرمائید
http://www.bbc.co.uk/persian/radio/2010/06/100617_pejvak.shtml

۴ نظر:

saeed1800@yahoo.com گفت...

سلام آقای سجادی
با شنیدن این مناظره یاد آهنگ شطرنج آقای داریوش اقبالی افتادم و سوالم اینه که آیا در هر مناظره باید همیشه بیشترین نفع رو برگزارکننده اش ببره؟

این مناظره هم ظاهرا بین نماینده جنبش سبز و منتقد آن بود اما نتیجه ای که به ظاهر نشون می داد این بود که هر دو طرف بر این اعتقادند که جنبش سبز با اینکه بی جان شده یا خودشو به بی جانی زده اما نگذاریم بمیره یا زنده اش نگه داریم ، حکومت در حال ریزش یا ضعیف شدنه و یادآوری اینکه مگه قرار نبود اگه تقلب بشه ایران قیامت بشه پس چی شد؟ همش یه کم مانده.

چرا من گاهی اوقات فکر می کنم که بیشترین نفع رو کسانی می برند که به نقل از اون شعر " بی حرکت پشت شما سنگر می گیرند". آیا دچار توهمم؟
کاش این مناظره در رسانه وابسته به خودمون برگزار میشد و سرآخر امیدوارم که آقای نبوی دوستون داره رو بدور از تمسخر یا تنفر گفته باشه چون هر دوی شما در نوع خودش دوست داشتنی هستین.

ممنونم

داریوش سجّادی گفت...

در مورد ای کاش شما متاسفانه آنهائی که باید متوجه شوند، نمی شوند و در مورد جنس ابراز علاقه آقای نبوی نیز تفاوتی برای اینجانب ندارد و ایشان را صرف نظر از مواضع سیاسی اش بعنوان فردی که در کسری از ثانیه می خروشد و به همان سرعت آرام می شود قابل احترام می دانم
از توجه شما نیز ممنونم

ناشناس گفت...

آقای سجادی

برنامه را گوش کردم. میزبان شیطنت میکرد و اجازه رفتن بحث به محدوده‌ای که سبزها رو بد نشون بده نمیداد.

به هر حال جالب بود ولی‌ تقاضا دارم اینقدر انگلیسی نپرونین.

داریوش سجّادی گفت...

چشم
انگلیسی پرانی را به حساب ضعف سواد اینجانب بگذارید
انشاالله در آینده این نقیصه جبران شود