۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

حدیث نفس

حجاب سوژه طراحی های متعدد و متنوعی طی سالهای گذشته بوده و از این میان معتقدم در دو طرح زیر نیز که به این موضوع پرداخته هر اندازه طرح دوم (لامپ) هنری و حرفه ای است اما و برخلاف آن طرح نخست از حیث محتوا بغایت بی ربط و بلکه متضاد با واقعیت است!

طرح شماره یک

طرح شماره دو

زن بشکلی ذاتی و در حالت طبیعی در اولویت دغدغه دیده شدن دارد آن هم بدون توجه به کیستی «دیدنده»
برای زن در این «دیده شدن» فرقی نمی کند «دیدنده» استاد دانشگاه باشد یا کارگر ساختمان و تنها کمیت و افزایش دیدنده است که برخوردار از ارجحیت است. لذا طبیعی خواهد بود تا بکوشد با هر اندازه جلوه گری بیشتر بر تعداد چشمان مشتاقش بیافزاید و خود را در کانون توجه هر چه بیشتر عددی بینندگانش قرار دهد و بعد از مرتفع شدن این حاجت است که دست به انتخاب زده و می کوشد «پسند شده» خود از میان مشتاقانش را هم سو با سلائق و حوائج شخصی اش ترغیب به خود کند.
همه تاکید دین نیز محاط بر این خواست ذاتی است تا زن را ترغیب به مدیریت و مهار ذات جلوه گرانه و توجه طلبش در بسترهای مشروع و اخلاقی کند.
بر این اساس است که معتقدم طراح فوق الذکر بجای طراحی واقعیت، منویات خود را حدیث نفس کرده(!) چرا که برخلاف محتوای طرح مزبور، چنان زنانی اساساً آن طور می پوشند و می آرایند تا بیشتر دیده شوند و از آن دیده شدن نه تنها معذب نمی شوند بلکه برخلاف «جهد طراح» از در کانون نظر «نظربازان» بودن بجای «چشم طمع و شهوت» توهم «نگاه تحسین» در حسن جمال دارند!

۸ نظر:

ناشناس گفت...

FASHION IS A BUSINESS ,A MARKET HAS TO BE CREATED,NATURE OF THIS MARKET{FASHION}IS SUPERFICIALITY,SHALLOWNESS,INFERIOR,BY ITS NATURE THIS CONSUMER NEVER WILL BE SATISFIED ,SHE LOOK FOR SOMETHING THAT SHE CANNOT FIND WITHIN HERSELF AND THAT IS TRUE HAPPINESS AND CONFIDENCE , THEREFORE SHE HAS TO IMITATE ,APISH IMITATION ALWAYS CREATE CONTRADICTION ,YOU CREATE AN IMAGE THAT ONLY OPPOSITE OF IT MAKES YOU TRULY HAPPY AND NORMAL,SINCE YOU ARE NOT CAPABLE OF DISCOVERING THAT REAL YOU,THIS MARKET{FASHION}CREATE THE OPPOSITE FOR YOU TO SATISFY YOUR THIRST OF UNHAPPINESS;IN ORDER TO BE HAPPY ONE HAS TO FREE HERSELF FROM THE YOKE OF SUPERFICIAL CONSUMERISM ,THEN YOU ARE TRULY HAPPY ,FREE AND FASHIONABLE AND THAT IS MY FASHION AND TRUE HEJAB

دردی کش گفت...

شما به خاطر راحتیِ مردهای شهوت‌ران آزادیِ پوشش زنان رو زير سوال می برين دوست عزيز. به من و شما چه که چه کسی چی می‌پوشه. تا کی می‌خوايم عقده‌های انباشه‌ی جنسی‌مون رو تو سرِ جنس مخالف بزنيم. اون آدم بی‌سوادی که در روستا بزرگ شده و جز روحانی مسجد منبعِ دانشِ ديگه‌ای نداشته بهش حرجی نيست، شمای کتاب‌خوانده و خارج‌زيسته آخه چرا. ول کنين ملّت رو زندگی‌شون رو بکنن.
متاسفم که به عرضتون برسونم که بعد از چندين سال دنبال کردن مطالب شما امروز لينک آر اس اس وبلاگتون رو حذف کردم. نرود ميخ آهنين در سنگ. شما ايدئولوژی رو به کرامتِ ذاتیِ انسان برتری می‌دين و برای من فرق چندانی با سعيد امامی و لاجوردی ندارين. پا رو کرامت مخالفين می‌ذارين تا مثلاً با اسراييل و استکبارِ نوين مبارزه کنين. خوش باشين و برای شما و خوانندگانتون آرزوی موفقيت می‌کنم.

ناشناس گفت...

یاد آقای بنی صدر افتادم که در یک برنامهء تلویزیونی اوایل انقلاب سی و چهار سال پیش برای توجیه کردن حجاب گفت که از موهای زن یک اشعه ای ساطع میشود که مردان را تحریک جنسی میکند و بهمین خاطر زن باید موهای خود را بپوشاند. حالا جنابعالی هم در ذات زنان دغدغهء دیده شدن راکشف کرده اید !! آخر برادر من خب شما آدمی مذهبی هستید و به دستورات دینی هم پایبند، مسئلهء شخصی خودتان است، حق تان هم هست. اما دیگر چرا دنبال توجیهات من در آوردی برای فرایض دینی مثل حجاب میگردید ؟ بعد هم بگذارید آنهایی که دغدغهء فرایض دینی نزد آنها کمتر است از این فرایض سرپیچی کنند، مثلا حجاب را رعایت نکنند. به خدا دین تان از بین نمیرود اگر نیمی از زنان ایران حجاب نداشته باشند. حتی اگر دو سوم زن ها هم حجاب بر سر نکنند دین تان از بین نخواهد رفت. دست از اجباری کردن حجاب بکشیدف حتی بسیاری ازآنهایی که طی این سی و چهار سال ضد دین شده اند هم با دین تان آشتی خواهند کرد. ایکاش شما اسلام گرا های سیاسی و انقلابی نما اینقدر در هراس نبودید و بخاطر هراس تان اینقدر به دیگران تحکم نمیکردید.ولی چه کنیم با اسلام سیاسی شما ها قوائد دینی رامی خواهید با روش های کمونیستی به مردم به زور حقنه کنید. نتیجه اش را هم میبینیم مثل تمام نظام های انقلابی شتاب به جلو بسوی اضمحلال و سقوط.

داریوش سجّادی گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
داریوش سجّادی گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
داریوش سجّادی گفت...

قا یا خانم دردی کش
والله قسم زشت است عیب است خجالت آور است!
35 سال از انقلاب گذشت و هنوز نتوانسته اید یک امر بدیهی و مسلم دینی را درست فهم کنید و 35 سا است همه استدلال های تان همینی است که در بالا آورده اید.
کاش می شد فقط پاسخ یک پرسش را می دادید تا هم برای شما و هم مخاطبان تان مسئله تا حدودی قابل فهم می شد:
منشا حق چیست؟
همین
این که دیگر پرسشی دینی نیست که مغلطه پذیر باشد. ابتدائی ترین پرسش فلسفی است که هر ابجد خوان فلسفه که با الفبای فلسفه آشنا باشد باید بتواندآن راپاسخ گوید.
فکر کنم همین یک سوال را اگر پاسخ اش را بیابید خیلی بهتر بتوانید مسائل دنیا را فهم و هضم و تحلیل کنید
بنده به سهم و بضاعتم در مورد حجاب حرف هایم را زده ام
مقاله آسمان سیاه
http://www.sokhan.info/Farsi/Zan.htm
اما ظاهراً برای خواب زدگان آب در هاون کوبیدن است
برای همیشه خدانگهدارتان

ناشناس گفت...

bazam entekhabat shod faheshye majani omad vasat

ناشناس گفت...

MR OR MRS DARDI KOSH OR KASH SEEMS SO ANGRY
HIS LOVE OF ISREAL IS SO INTENSE THAT BLINDED HIS LOGIC{IF HE HAS SOME};OUT OF CURIOSITY VISITED HIS BLOG FEW TIMES,NOTHING INTERESTING,NO MATTER WHAT SUBJECT HE TALKS ABOUT,HE BLAMES IRAN AND FULL OF PRAISE FOR ISRAEL,HIS OPINION ABOUT THIS SUBJECT{HEJAB/FASHION}IS NOT EXCEPTION,HE HAD TO MENTION ISREAL NO MATTER WHAT.SHAALLAMM