۱۳۹۲ بهمن ۸, سه‌شنبه

فکاهی ـ تراژدی حقوق بشر!



در نزدیکی منزل ما در «اسکاتسدیل» واقع در ایالت آریزونا محوطه ای است غیر مسکونی که هر چند وقت یک بار زنان زندانی را با دست ها و پاها و کمرهای در زنجیر برای بیگاری به این محل آورده و آنها را مجبور به پاکسازی محل و کندن علف های هرز و خار و خاشاک می کنند!
(عکس ضمیمه)
حال تصورش را بکنید چنین رفتاری با زنان در ایران می شد و فرضاً نسرین ستوده یا شبنم مددزاده یا ژیلا بنی یعقوب و یا زنان معمولی در زندان را در «غل و زنجیر» مجبور به چنین اموری می کردند!!!
قدر مسلم فریاد و استغاثه تمامی تریبون های حقوق بشری در «نقض حقوق زنان» در ایران زمین و زمان را بر هم می ریخت! ولی در آمریکا همه چیز بر وفق مراد است!!!
یا آنکه مطابق اسناد «اسنودن» سیستم امنیتی آمریکا بر محور «میلیون» تلفن های شهروندان آمریکائی و اروپائی از صدر اعظم آلمان تا شهروندان معمولی را شنود کرده و آب هم از آب تکان نخورد (!) اما با کشف شنود تلفن محل کار آقای «علی مطهری» (که قطعاًعملی خلاف بود) تریبون های حقوق بشری غرب و دنباله هایش مجدد یاد نقض حقوق بشر در ایران و عدم تامین مکالمات تلفنی شهروندانی ایرانی افتادند!
بعد اوباما در نطق شب گذشته اش در کنگره آنطور حرف زد که شنونده بی اختیار یاد آن بخش از حکایت گلستان سعدی می افتد که:
شبی آتش مطبخ در انبار هيزم حاکم افتاد و املاكش بسوخت وز بستر نرمش به خاكستر گرم نشاند
حاکم همی گفت:
ندانم اين آتش از كجا در سرای من افتاد؟
پاسخ شنید: از دود دل درويشان و آه دل بیوه زنان!!!
...
معروف است «چنگیز خان مغول» انگشتری در دست داشت که بر رویش نوشته شده بود:
«زور حق است»!
منطقی که مطابق آن هر اندازه زور داری به همان اندازه هم حق داری!!!

۲ نظر:

ناشناس گفت...

قاموس قیاس مع الغیر،همانا چپاندن مفهومی ناصحیح یا کم صحیح به ذهن و دهن مخاطب برای ارضای نیاز پشت پرده ذهنی نویسنده خواهدبود.بدون شک جمع الجوامعی که در ایالات متحده درجریان است ازلحاظ قانون عملی بسیط تر از جریان موجود در ایران بصورت قانونی نوشتاریست.این زندان کجا و آن زندان کجا...لیک پوشیده نیز هست این زنان به کدامین توجیه غل درپای آورده شده اند.واینان به کدامین جرم در کنج صندوق زندان...(ف)

ناشناس گفت...

hoghogheh bashareh amrekay ;; faghat va faghat 1 mosh gharbzadeh dr iran deleshan rafteh barash vagarna ke tamameh aghelan medanan ke cje zolmha ke nemekonand , zereh harfeh domograse,
aboghreb o aragh o afghanestano ,,,,, degeh inha pesheshan hech ast , ostadeh azez dardeman zed ast darmansh ra nadarem motasefaneh,