۱۳۹۲ اسفند ۲۰, سه‌شنبه

کاردیوگرافی اخلاق!


حجت الاسلام هادی خامنه ای اخیرا طی نشستی با جمعی از دانشجویان کشور درباره سیاست خارجی دولت‌ها اظهار داشته اند:
«من معتقدم وظیفه هر دولتی در ایران این است که به لبنان و فلسطین، غزه و سوریه کمک کند. حمایت از آنها برای ما حیاتی است. اگر به همبستگی اسلامی و انسانی هم، کسی معتقد نباشد ولی برای حفظ امنیت خود باید از آنان حمایت کنیم ... بحث فلسطین برای نظام ما یک مسأله اساسی است. از همان آغاز فعالیت انقلاب در سال ۴۱، امام درباره اسرائیل صحبت کرد. باید عمیق بود و نباید بی‌مطالعه و احساساتی تحت تأثیر قرار گرفت. امروزه یکی از خط قرمزهای توده مردم ما، بحث اسرائیل است»
ظاهرا جناب خامنه ای در این نشست کوشیده اند ولو با ایماء و اشاره دست به شماتت رفتار همان سبزهائی بزنند که ناسنجیده و هیجان زده شعار قابل ملامت «نه غزه ـ نه لبنان، جانم فدای ایران» را بیت الغزل تجمعات اعتراضی خود در سال 88 کرده بودند.
متاسفانه این واقعیت زشت و جبران ناپذیر در دوسیه غوغائیان سال 88 ثبت شد که با طرح این شعار، خود و اصالت حرکت خود را در میانه جنبش های اصیل و آزادیخواهانه و ظلم ستیزانه جهان غیر قابل دفاع و اعتنا و بی اعتبار کردند.
شعار «نه غزه ـ نه لبنان، جانم فدای ایران» یکی از زشت ترین شعارهائی بود که بنام جنبش سبز در تاریخچه تحولات سیاسی ایران و ایرانیانی ثبت و ماندگار شد که تا پیش از این ادعاهای انساندوستی ایشان سقف آسمان را می شکافت و سالها و قرن ها با غرور و نخوت فخر «سعدی» شان را و سروده:
بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
را به جهان و جهانیان می فروختند!
«نه غزه ـ نه لبنان، جانم فدای ایران» ترجمان مصطلح معروف و مبتذل «این مشکل شماست» (This is your problem) آمریکائیــــانی است که خویش کامانه و خودخواهانه دنیا را بر محور خود تعریف کرده و ارزنی دغدغه رنج و مشقت دیگران را نداشته و ندارند.
(مشروط بر آنکه با تسامح بتوان مسئولیت و عاملیت ایشان در ایجاد و ترویج و تعمیق رنج و مشقت دیگر ملل را نادیده گرفت)
جامعه رشید و انسان رشید، جامعه و انسانی است که بپذیرد «مشکل شما» مشکل «من» است و «مشکل من» مشکل «شماست» و برای مرتفع کردن آن مشکلات، جوامع و انسان های بالغ و صالح اخلاقا و منطقا موظف به تشریک مساعی اند!
نوعدوستی و تشریک مساعی در رنج زدائی از هم نوع، کاردیوگرافی اخلاق نزد انسان کامل است!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

ملت ایران 35 سال پیش انقلاب کرده بودند تا به استقلال برسند نه اینکه فلسطین را به استقلال برسانند !!!