۱۳۹۳ خرداد ۱۴, چهارشنبه

آدم فروش!


ماجرای انتشار سخنرانی سردار جعفری توسط «نوری زاد» و پروپاگاندای معنادار آن توسط BBC ناخواسته تداعی به ذهن کننده این بخش از ترانه «آدم فروش» شاد مهر عقیلی است که:
آدم فــــــــروش
دست تو رو شده برام ـ قصه ها تو بلدم ـ هر چی که بوده بین ما ـ بردار برو مال خودت
وقتی دیدی که سوختی ـ رفتی ما رو فروختی!
نکته برجسته در این «یافتم یافتم» جدید، بی فروغی و گم شدن سریع این خبر در عرض کمتر از 24 ساعت در میانه اخبار رسانه های فارسی زبان بود.
هر چند نوری زاد و BBC کوشیدند «واترگیتــآنه» از این معرکه گردانی جدید به یک هم ذات پنداری با «باب وود وارد» و «واشنگتن پست» برسند اما واقعیت آنست که یخ شان نگرفت و برخلاف توقع ایشان، سنسورهای سیاسی و اجتماعی و خبری در ایران بی اعتنا از کنار این ماجرا گذشتند.
معرکه گردانی مزبور مشابه ماجراجوئی چند سال پیش «رویا حکاکیان» تهیه کننده یهودی تبار برنامه شصت دقیقه شبکه خبری CBS آمریکا بود که طی آن مشارالیها مدعی افشای «حمید بهبهانی» جوانی 30 ساله در قامت معاون وزیر اطلاعات شد که در عملیات تروریستی دهه 60 در خارج از کشور نقش داشته است!
حکاکیان در آن برنامه آنقدر از افشاگری خود مشعوف و جو زده بود که تنها پشت دست چند روز بعد «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه وقت آمریکا که گفت «این آقا جوان تر از آنست که چنین ادعاهائی به وی بچسبد» توانست اسباب اخراج حکاکیان از CBS را فراهم آورد!
در معرکه گردانی نوین نوری زاد و BBC نیز این که محتوای اظهارات سردار جعفری چه بوده یک بحث است و چرائی بی التفاتی جامعه خبری ایران به معرکه گردانی نوری زاد و BBC بحثی دیگر!
ماجرای مزبور با شفاف ترین شکل ممکن موید یک گوشزد و واقعیت تلخ به BBC و اصحاب BBC و نوری زادها شد مبنی بر آنکه:
با پیوستن تان به اجنبی و فروختن ملت و مملکت تان دیگر نزد مخاطب ایرانی فاقد اعتبار و وجاهت ملی و خبری هستید.
ایشان متوجه این واقعیت نیستند که بر فرض صحت ادعای تقلب در انتخابات سال 88 پرسش مردم بعد از شهرآشوبی های آن شهرآشوبان آنست که:
شعارها و اطوارها و شهرآشوبی های تان را باور کنیم یا ادعای تقلب تان را!؟
بواقع بعد از آن اطوار و رفتار ساختار شکن و دادن شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و «نه غزه نه لبنان» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» و بی ارتباطی آن با «ادعای تقلب» صورت قضیه برای قاطبه ایرانیان شفاف شد. مبنی بر آن که:
مقصود من از کعبه و بتخانه بهانه ای بیش نبود و در قفای «ادعای تقلب» با رویکرد «سنگ مفت، گنجشک مفت» در جستجوی براندازی بودید! که البته نشد!
صادق ترین ایشان آن علیا مخدره «به جفا متهم به فاحشگی شده از جانب آقای یامین پور» است که در همان سال 88 و در سخنرانی هیجان زده اش در سانفرانسیسکو ناشیانه بند را به آب داد و گفت: «سی سال ما ترسیدیم اکنون شما بترسید»! و با این اعتراف صادقانه نشان داد دعوا بر سر تقلب نیست و موضوع مناقشه، تمامیت جمهوری اسلامی طی 30 سال گذشته بوده و هست!

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

آیا باید این نوشته را اعترافتان به پذیرش تقلب دانست؟ با آن همه ردیه نویسی چه میکنید؟ تبعات یک امر، نافی و قلب کننده اصل موضوع که نمیشود

ناشناس گفت...

البته پرواضح است این مردک با تقطیع سخنرانی و حذف سر و ته صحبتها به سان ناقص خواندن آیه لاتقرب الصلوه! سعی در صید ماهی مراد خویش داشته، از ایشان تقاضا داریم کل سخنرانی را منتشر کند

ناشناس گفت...

ممنون جناب سجادی عالی و اگاهی دهنده بود.راستی شما برا سالگرد رحلت مرحوم امام مطلبی ننوشتین ما که وبلاگ شما رو دنبال میکنیم خیلی منتظر مطلب شما در این باره بودیم.مچکرم

علی گفت...

سلام.آقای سجادی شما در مطالبتون بیان کردین که افرادی که میخوان تابعیت بگیرن پرچم میبوسن و سوگند میخورن برای اون کشور میخواستم بدونم شما خودتون وضعیت اقامتتون چطور هستش شما که بیش از ده سال در امریکا هستین تابعیت نگرفتین؟

داریوش سجّادی گفت...

علی آقا
با سلام متقابل
برای اقامت در آمریکا یا باید تابعیت این کشور را پذیرفت و به پرچم و قانون اساسی اش سوگند وفاداری یاد کرد و یا با گرین کارت که مانند کارت اقامت قانونی افعان ها در ایران است می توان در آمریکا اقامت داشت که هیچ تعهد ملی را بر عهده دارنده گرین کارت نمی گذارد و تنها با رعایت قوانین موضوعه مجاز به اقامت در آمریکا می شوید و بنده نیز برخوردار از گرین کارت هستم

داریوش سجّادی گفت...

جناب ناشناس
بمناسبت سالگرد رحلت قبلا انجام وظیفه در لینک های زیر شده بود
http://sokhand.blogspot.com/2013/06/14.html

http://sokhand.blogspot.com/2011/01/blog-post_10.html

اما می پذیرم امسال کوتاهی کردم

ناشناس گفت...

MERSI ,,mesleh hamesheh estefadeh kardam ,,,chon bara khodeh man ajeb bood ,khoshbakhtaneh hech ags-solamali nashod az dakhel ,,, va khli zod gom shod ,,ya mahve shod va tereshan be sang khord ,,,,,khandeh talkh bara injor adamhayeh vatan forosh

ناشناس گفت...

DAR MAKTABE EMAM HICH GHODRAT VA GHALABEIY KE BA EAMAL ZOOR VA SALAH HASEL SHAVAD MOUREDE GHABOOL NIST , ALBATTE GHODRAT VA EGHTEDARE NASHI AZ MARDOM , MOHTARAM VA PAZIROFTE SHODE AST VA HICHKAS NABAYAD DAR MOGHABELE ON SINEH SEPAR KONAD KE AGAR KARD, IN KARE OU FETNEH AST . DAR BARABARE RAYE MASHROUE HAGHONASS NABAYAD ORDOOKASHIE KHEIABANI KARD , KE AGAR KONAD ESMASH FETNEGAR AST . AYATOLLAH KHAMENEI

ناشناس گفت...

این مطلب شما را باید طلا گرفت! عالی بود. البته سایر مطالبتون هم عالی هستند آقای سجادی. (صابر)

علیرضا سوئد گفت...

جناب سجادی عزیز٬ من مقالات شما را مرور می کنم اما باید اضافه کنم در فرنگستان مافیای خبری علیه ایران در جریان هست که عقبه ان به اتحاد نامیمون ورشکستگان به تقصیر ( مجاهدین٬ سلطنت طلبان و چپ خوش خیال) حمایت مالی و معنوی منتهی میشود. اگر روزنامه نگاری یا شخصیتی مستقل اشاره یا حمایتی از هرانچه در ایران حال گذر است کند همین مافیای خبری علیه ان موضعگیری و لجن پراکنی میکنند٬برای نمونه اقای اکبر گنجی پس از خروج از ایران و اشنائی با فضای رسانه ای و سیاسی مغرب زمین٬ با مسائل و مشکلات درگیر از زاویه دیگری برخورد کرد و همین مافیای رسانه ای خارج نشین که تا دیروز از ایشان قهرمان ساخته بود٬ اکنون وی را مزدور خطاب میکند. در کجای این کره زمین مدینه فاضله هست که مملکت ما دومی یا رتبه صدمی باشد؟ این ورشکستگان مقیم فرنگسان که استکهلم را پایتخت خود خوانده مخالفان سیاسی ایران میپندارند حاضر به پذیرش تغییرات و رشد و پویائی جامعه جوان ایران نیستند و هنوز در حال و هوای دو دهه اخر قرن بیستم سیر میکنند. جنگ مسلحانه و بگیر ببند٬ براندازی ( رویاهای جوانی)٬ جالب اینکه یکی از افتخارات خود را جاسوسی برای بیگانه در بوق و کرنا میکنند و به انهم افتخار میکنند . متاسفانه. بله فساد ٬ پارتی بازی٬ رانت خواری....... و در مملکت وجود دارد٬ اما در کنار ان رشد ٬ پیشرفت و پویائی هم هست. لازمه یک مسجد هم محراب است هم مبال. با تشکر علیرضا سوئد

ناشناس گفت...

واقعا" جای سوال دارد از اینکه دولت انگلیس با آن اوضاع وخیم اقتصادی اروپا و خودش چه هدفی را از راه اندازی یک شبکه تلویزیونی برای ایرانیان آن هم با هزینه هنگفت 15میلیون پوند دنبال میکند .

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930319001464