۱۳۹۶ مرداد ۲۲, یکشنبه

سعادت «خر» بودن!


خداوند بیامرزد مرحوم علی شریعتی را که با کلام ساحرانه اش به درستی می گفت:

خوشبختی فرزند مشروع حماقت است! در زندگی اگر می خواهید خوشبخت باشید سعی کنید «خر» باشید! هر چقدر احمق تر باشید، خوشبخت ترید!

خطاب با عتاب و لازم و بایسته ام به فوتبالیستی که همه هنرش دویدن و شوتیدن(!) یک توپ گرد است بابت گستاخی و زیاده گویش نسبت به مدافعین حرم مطابق انتظار مواجه با برآشفتگی جماعتی شد که سالها است نفس کشیدن را زندگی کردن می انگارند و بکفایت ثابت کرده اند زیستن بدون شعور هم شدنی است!

مُنکسرة الادراکان مزبور با اخذ عصاره چلانده شده تمامیت عقل و دانش و بینش کورتکس مغزهای فابریک و دست نخورده خود نهایتا و ارشمیدس وار بر کرسی افتاء آن گونه بشارت یافتم یافتم سر دادند که:

سجادی مزبور در «حسرت شهرت» و «شهوت دیده شدن» می کوشد به آنان که همچون آن « دونده با توپ ها» و «رقصنده با گرگ ها» شهیراند و دیده می شوند و عزیزند و ستایش و کرنش می شوند، با لگد زدن به آن «مجد محبوب» برای خود کسب اعتبار و چشم اشتیاق ابتیاع فرماید تا زبان بسته بدینوسیله «ولو به تخفیف» دیده شود!

خلاصه کلام شان و اوج نبوغ شان و ترواش شعورشان آن است که:

سجادی رو اصلا کی می شناسه؟ می خواهد گم نامی اش را با پریدن به نامداری مهدوی کیا و مهدوی کیانان «نشئه درمانی» کند!

بندگان خدا بی ربط هم نمی گویند!

وقتی دنیای این روزهای مان دنیائی است «عوضی» لاجرم گریزی از تن دادن به صدر نشینی عوضی ها در چنین «عجائب الدنیائی» نیز نمی باشد!

دنیائی که در آن باسن فاحشه و مطربی در اندازه «جنیفر لوپز» بیمه میلیون دلاری دارد(!) و ساق های «فوتبال باز» شهیری در قامت «کریستیانو رونالدو» برخوردار از ارزشی صد میلیون یوروئی است(!) قطعا افرادی مانند سجادی و امثال سجادی که «خنگولانه» وقت خود را و مغز خود را صرف مطالعه و انباشتن از تحصیلات و مفروضات و معقولات و مسلمات و مستدلاتی کرده اند که هیچ بیمه گذاری نیم دلار هم آن «مغز مزبور»! را بابت آن «محفوظات مرغوب»! بیمه نمی کند. قطعا در چنین دنیائی «سجادی های مزبور» عِرض خود می برند و زحمت آن «مشاهیر» می دارند.

قدر مسلم مشخص است در چنین دنیائی «چیز بزرگی» در این میان غلط تعریف شده.

وقتی معترضین به اینجانب بابت اسائه ادب به ساحت قدسی آن فرزانه و زُروانه و دُردانه آسمان «توپ بازی» ابراز لحیه فرمودند که آن «معظم له» شرف اش از شمایان بیشتر است چون با شوتیدن منجر به گلیدنش ملتی را شاد کرده(!) بالتبع گریزی از این واقعیت نمی توانند داشته باشند که موظف اند در مبانی شادمانی و شادی وارگی شان تردیدی جدی کنند!

معترضین معزز عنایت به این آیت شریفه ندارند که:

مذمت مدافعین حرم با ژست هم دردی با محرومین وطنی آن هم از پشت فرمان پورشه شوخی است! لطیفه است! آروغ زدن از سر سیری است! توهین به شعور مخاطب است!

خدا رحمت کند مرحوم امام را که در توصیف عمل قهرمانانه شهید حسین فهمیده فرمود:

رهبر ما آن طفل سيزده ساله‌ای است كه با قلب كوچك خود كه ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجك، خود را زير تانك دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نيز شربت شهادت نوشيد.

اکنون و به اقتضای زمان شخصا معتقدم:

قهرمان ما آن یک لاقبائی است که ولو از مال دنیا نه پول دارد و نه مکنت و نه شهرت اما برخوردار از همیانی شعور و دریائی ایمان و شجاعت است تا به کفایت بتواند طلا را از مُطلا تشخیص دهد و جان عزیزش را به ثمن بخس در کف گیرد و برای مانائی اسلام و نظام و انقلاب و ملت و کشورش در قلب وحوش داعش جان نثاری کند.

چنین دلاوری «حُججی» است ولو آنکه شوت زدن به توپ را نیز بلد نباشد و نه آن مُعَوَجّی که در «دنیای وارونه ها» همه هنرش دویدن و توپ بازی کردن است!

میگن وقتی شازده کوچولو از روباه پرسید: تو سواد داری؟

روباه گفت:
سواد مال آدم هاست؛ من شعور دارم!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
داریوش سجادی
@dariushsajjadi44

۲۱ نظر:

ناشناس گفت...

جالبه برای اولین بار سه مطلب راجع به موضوعی واحد در جواب به کامنت های من نوشتید که نشان از درگیری ذهن شما دارد ; اما همچنان به عادت مالوف , از پاسخ به اصل مطلب فرار میکنید و استعداد عظیم و عجیبتون در حاشیه سازی و حاشیه رفتن و فرافکنی رو باز هم نشون میدید . موضوع اصلی هیچ کدوم از این کیبورد فرسایی های بیهوده شما نبود . با هزار توهین به مهدوی کیا فرمودید ایشون به مدافعین حرم توهین کرده اما عاجزید از نشون دادن اون توهین مثل فقره قبلی کرباسچی . گویا هر مخالفت یا انتقادی از سیاست های نظام با تلقی شما , مساوی با توهین هست . البته شما خودتون استعداد بی نظیری در توهین کردن و سفسطه حمله به مخاطب دارید . مساله اصلی تر حتی مهدوی کیا هم نیست , اول شما که شیفته این جنگاوران و مدافعین حرم و غیره هستید چرا کسوت کیبور فرسایی اون هم در سرزمین کفر رو دارید ؟ چرا تشریف فرما به همان سرزمین حرم و مشغول به دفاع نمیشید ؟چرا عالم بی عمل هستید ؟ دوم اینکه در مرام و مسلک شما انسان با ارزش فقط تفنگ به دستان هستن ؟ آیا هر تفنگ به دستی انسان پاک با درجات معنوی بالاست که این چنین برای هر موردی افسانه سرایی میکنید ؟ شهید محسن حججی سرنوشت تلخی داشت اما این بر سر زبان افتادنش ابزار تبلیغاتی رسانه های داخل جهت قدسی نمایی حضور ایران در سوریه بود و گرنه نه اولین شهید ایرانی در جنگ سوریه بود و نه آخری خواهد بود . حتی در همان محل اسیر شدنش هم کلی پیکر افراد کشته شده دیده میشد . اگر حرف از شجاعت میزنید و حضور صرف در جنگ رو شجاعت میدونید و انگیزه های معنوی براش قائلید و منتقدین حضور نظامی در سوریه رو بز دل و عاج فیل نشین و مرفه بی درد و بی شعور و صفاتی از این دست میدونید , خب داعشی ها که هزار بار شجاع تر هستن با این همه انتحاری و زندگی سگی که در بیابان های سوریه و عراق که دارن ...
سوم اینکه نهایت ماجرا لابد تا ابد میخواهید از جنگ و جنگیدن دفاع کنید به بهانه اینکه اگر نجنگید داعشی ها به بیابان های ری و ساوه و این مناطق خواهند رسید و منتقدین شما هم که بی شعور و بی غیرت و ... هستن , جالب اینکه دوستی فرمود زمان صدام با اون همه لشکر و تجهیزات نظامی و حمایت خارجی چند کیلومتر بیشتر نتونست به داخل خاک ایران بیاد بعد داعشی که اتفاقا ایران سعی میکنه اصلا باهاش نجنگه تو سوریه بخواد بیاد ری و ساوه. بعد از عملیات تروریسیتی در تهران هم گفتید اینها نتیجه حمله روحانی به سپاه بود در حالی به گفته وزیر اطلاعات در 4 سال گذشته بیش از 90 تیم داعش رو دستگیر کرده بودن و ربطی به بحث های سیاسی اون روز ها نداشت , بیهودگی حرف های شما یکی بعد از دیگری مشخص میشه .
به نظر من کمی به خودتون بیاید و نخواید آرمان ها و افکار خودتون رو با چاشنی توهین و حملات شخصی به مخاطبین تحمیل کنید ... مخاطب اگر قدر شما نه اما خودش کمی درک و فهم و شعور هم داره و نیاز به قیم و دایه هایی مثل شما نداره .

كامبيز خان گفت...

حضرت ناشناس،
تنها به قاضى رفته أيد. قربانت گردم، زمان صدام با زمان ما فرق ميكند. اگر صدام رامىتوانستيم درون مرزهاى خودش زمينگير كنيم حرفتان را قبول داشتم چراكه خسارت به ايران وارد نمى شد. اگر زِد و خوردهاى سياسى را بكنار نهيم و منصفانه و بدور از تبليغات به مسائل بنگريم احتمالا به نتيجه مشتركى مىرسيم. كاستى در تمام گروهاى سياسى وجود دارد. اما تصدقت گردم با اين حرف ها نمى توان عظمت افرادى مثل حججى را ناديده گرفت. ايشان در عكسى كه داعش منتشر كرده است، عليرغم گراز چاقو بدستى كه در كنار گردن ان بزرگوار منتظر سربريدن اوست، با طمانينه و بدون عجز و لابه ايستاده است. اين است فرق ايشان و ما كه شما را هم شامل مى شود.حرف و حديث ها عليه أمثال شهيد حجى نتيجه تئورى سازى تجديد نظر طلب هاى وطنى است. اخيراً مقالات بسيارى در ايران چاپ مى شود كه نتنها قرارداد ننگين دارسى را تحسين مى كنند بلكه قرارداد تركمن چاى راهم مورد تمجيد قرار مى دهند! متاسفانه نويسندگان همگى خود را إصلاح طلب مى دانند. اى كاش اينطور نبود! قبل از اينكه خداى ناكرده سوتفاهم شود، عرض مىكنم، حقير هيچ مناسبتى با حضرت سجادى ندارم.

ناشناس گفت...

"زمان صدام با اون همه لشکر و تجهیزات نظامی و حمایت خارجی چند کیلومتر بیشتر نتونست به داخل خاک ایران بیاد"
کاملا درست میفرمایید؛ و علتش آن بود که در همان موقع نیز امثال کسانی که امروز در سوریه در حال دفاع از سرحدات اعتقادی و راهبردی کشور هستند در مقابل صدام و صدامیان ایستادند.
تنها یک تفاوت وجود دارد؛ در آن زمان، حتی مخالفین نظام سیاسی ایران نیز قدردان دلاوریهای رزمندگان در جبهه ها بودند، اما حالا کسانی به خود اجازه میدهند که به جنگجویان با داعش توهین و تعریض نمایند

ناشناس گفت...

آیا هر کس از مبارزه با داعش در خاک سوریه دفاع کند لزوما برای اثبات صدق گفتار و اعتقادش باید برود و آنجا بجنگد؟؟
با این منطق، شما هم که از آقای مهدوی کیا دفاع میکنید ابتدا باید بروید و فوتبال بازی کنید.

در ضمن، مگر جناب سجادی از دیگران دعوت کرده که به جنگ با داعش بروند که از ایشان چنان انتظاری دارید؟؟

ناشناس گفت...

دم اون کامنت گذار ناشناس خیلی گرمه.
انقدر خود مهم پنداری دارن که فکر میکنه داریوش سجادی سه تا مطلب رو صرفا بخاطر گل روی ایشان نوشته اند.

ناشناس گفت...

خب پس نگید اگه نریم اونجا داعش با چهار تا وانت میتونه برسه به ری و ساوه ... بگید بگید دنبال سرحدات به اصطلاح راهبردی و اینها هستیم. کسی از ما نظر نخواست که بگیم شما برید فلان جا برای سرحدات از دید خودتون راهبردی در سوریه بجنگید تا الان هم قدردان باشیم . به کسی بدهکار نیستیم , انتخاب خودشون بود و در واقع قربانی سیاست !!!

ناشناس گفت...

جناب سجادی هر کسی نیست و صرفا دفاع هم نکرده از حضور در سوریه , بلکه حجم زیادی توهین و فحاشی کرده به دیگرانی که کلمه ای انتقاد کردن به حضور در سوریه پس باید یه یا علی بگه و بره بجنگه . ضمنا من از مهدوی کیا دفاع نکردم , از فحاشی های جناب سجادی گله کردم و باز عرض کنم فوتبال هم بازی میکنم اگه مشکلتون اینه :)
فراموش هم نکنید که کمترین درگیری و کشته های ایرانی در سوریه در درگیری با داعش بوده و همین شهید حججی هم در حمله غافل گیرانه داعش شهید شد نه جنگ در منطقه اصلی تجمع داعشی ها . چند ایرانی در حسکه یا دیر الزور که مناطق اصلی حضور داعش هست تا حالا کشته شدن ؟ پس ایران در سوریه در حال جنگ با داعش نیست.

ناشناس گفت...

دم شما گرم تر که خود نخود آش پنداری مفرط دارید . خود جناب سجادی بهتر میدونه چی میگم , نیاز به مزه ریزی شما نداریم .

كامبيز خان گفت...

ناشناس گل، قربانت گردم، باور كنيد اين سخن شما كه ايران با داعش در جنگ نيست، صحيح نيست. ترديد دارم از اوضاع ميداني انچنان خبر داشته باشيد كه صف بندى ها و تاكتيك هاى نظامى انجا را محك بزنيد. صد البته در جنگ ضد حمله دشمن مى تواند كار ساز باشد. به اين ضد حمله ها دلخوش نكنيد! در ضمن داعشى ها بشهادت سخنان و مصاحبه هاى امريكايى ها و اسراييلى ها حمايت تسليحاتى واطلاعاتى هم مى شوند، وگرنه اينهمه سلاح هاى پيشرفته را نمى توانند خلق الساعه توليد كنند! درضمن مهدوى كيا گفته بود بجاى ايراد گرفتن از فوتباليستها در سوريه و لبنان دخالت نكنيد! من به أو مى گويم: اى بى غيرت! شما چطور؟

ناشناس گفت...

حججیها سربازان جنگ سخت و سجادیها سربازان جنگ نرم انقلاب اسلامی هستند (هر جایی‌ که زندگی‌ کنند و هر جایی‌ که بجنگند).
متأسفانه در جنگ نرم, انقلاب اسلامی شکست خورده است. به خاطر خطاهای مسئولین "جمهوری" اسلامی و سرمایه گذاری فراوان دشمنان اسلام محمدی. شاهد شکست، گفته‌های اقای فوتبالیست و نوشته‌های اقای ناشناس است که به نظر می‌رسد در اکثریت هم باشند.

جهان

ناشناس گفت...

شما اگه خیلی اطلاعات میدانی دارید بگید چند کشته ایرانی در دیر الزور و حسکه تا به حال داشتیم ؟ دفعه قبل هم که چند شهید دادیم در خان طومان بود و حمله غافل گیرانه احرار الشام نه داعش .بله داعش هم حمایت میشه و شکی درش نیست . مهدوی کیا هم انتقاد داشت که چرا به دلایل سیاسی باید دو ورزشکار محروم شن و فیفا هم از ایران توضیح خواسته .. شما بگید بی غیرت اما هر شهروندی حق انتقاد و ابراز نظرش رو داره و این سرکوب مخالف با این روش ها خیلی وقته نخ نما شده ...

ناشناس گفت...

اتفاقا صدامی که نیروی هوایی و زمینی داشت چند کیلومتر بیشتر نتونست بیاد داخل ایران و خسارت شهر های عمقی تر هم اکثرا با بمباران هواپیماها بود حالا داعش زپرتی با چی میخواد تا ری و ساوه برسه ؟ پس برای اهداف منطقه ای خودمون داعش رو بزرگ و بهونه قرار ندیم . کسی هم مشکلی با شهید حججی نداره ولی انتقاد به سیاست هایی هست که منجر به شهادت حججی ها میشه .

ناشناس گفت...

حججی ها قربانیان جنگ سخت و سجادی ها جاده صاف کنان و توجیه کنندگان اون هستن . با شرایط فعلی نه تنها جنگ نرم که شکست در جنگ سخت هم نزدیک است , صحنه گردانان اصلی صحنه نبرد میخواستن روباه از لونه بیرون بیاد که اومد. اندکی صبر , سحر نزدیک است .

كامبيز خان گفت...

خير من اطلاعات ميداني ندارم اما هراز چندگاهى و هر وقت حوصله أم بگيرد، اخبار جنگ را از منابع مختلف خبرى و به زبان اصلى كنار هم مى گذارم و از مقايسه اخبار سعى مى كنم تصوير درستى از اوضاع داشته باشم.تعصب خاصى هم ندارم. حرف من خيلى ساده است. شما نمى توانيد نبرد ايران و داعش و اعوان و انصارش را إنكار كنيد. و جنگ اينگونه نيست كه چون هواپيماى جنگى ندارند، به انان داده نخواهد شد. دلايل عملى نشدن ان مجال ديگرى مى طلبد. درضمن جنگ داعش جنگ سيال است و شكل و شدت ان در تغيير دائم است. باور كنيد حاميان مالى ونظامى انان بهترين ها را برأى برنامه ريزى وهدايت در اختيارشان گذاشته اند. ومن بى غيرت خواندن مهدوى كيا با صداى بلند و بدون لكنت زبان مى گويم. اين سركوب مخالف نيست. ايشان حرفشان را با صداى بلند گفته اند و ديگران هم با به به و چه چه افرين گفته و ايشان را تحسين كرده اند. أيا تا بحال بفكر تان خطور كرده است از سياست هاى عربستان و إمارات انتقاد كنيد؟ اين جنگ نمودى از سيا ست هاى درازمدتى است كه اگر ايران ساكت بماند، قر بانى خواهد شد. اين را از سخنان جانورى بنام قرقاش كه از هر گاهى در افشانى مى كند مى توان در يافت. در پايان اصرارى به قانع كردم جنابعالى نداوم. همانطور كه ان بزرگ گفته است: در خانه اگر كس است، يك حرف بس است.

ناشناس گفت...

ناشناس نوشت:: "نه تنها جنگ نرم که شکست در جنگ سخت هم نزدیک است". جناب ناشناس
به پیروزیهای مقطعی خود مغرور نباشید و به صحنه گردانان سرکشتان بفرمایید:
مکروا و مکر اللَّه واللَّه خیر الماکرین


ناشناس گفت...

زیاد نوشتید اما نگفتید در حسکه و دیر الزور چند ایرانی کشته تا به حال ؟؟؟

ناشناس گفت...

ما که با صحنه گردانان ارتباطی نداریم اما شما به کسانی که ارتباط دارید بگید اتفاقا سمت مقابل شما هم همین آیه رو استفاده میکنن , حالا کدوم درست میگین معلوم نیست .

ناشناس گفت...

سمت مقابل ما استکبار جهانیست، و اعتقادی به این ندارد. شما هم اگر مسلمانید و در مقابل آنها پس با مایید.

ناشناس گفت...

داعش چهارتا وانت داره؟؟
اینو شما میگی ما که نمیگیم.
اصلا شما درست میگی و چهارتا وانت داره؛ با همین چهارتا وانت دوتا کشور رو رسما به گه کشیده و کلی انسان رو به فجیع ترین شکل کشته و از بین برده؛ اگه به ایران حمله بشه نه رحم اونا به ما بیشتره و نه من و شما از مردم سوریه و عراق شجاع تریم.
کسی از من و شما یا هرکس دیگه نخواسته که قدردان باشیم؛ اونا نیازی به قدردانی ما ندارن. ازمون خواستن که حرمت نگهداریم.
ما به هیچکس بدهکار نیستیم قطعا.اما از هم دیگران هم طلبکار نباشیم.

ناشناس گفت...

کامنت عمومی میذارن و وقتی جواب میدی بهشون برمیخوره؛ دوست عزیز خوب پیام خصوصی بذار تا ما چشممون به کامنت شما نیفته.
شما میگی سه تا مطلب نوشته شده فقط بخاطر محض کامنت شما.
این حرف، وهن بقیه خوانندگان این سایت نیست؟؟

جناب سجادی، جسارتا اگه به این دوست عزیز تعهد داده اید و برایشان مطلب می نویسید، روشنگری کنید تا دیگر خوانندگان هم تکلیفشان را بدانند.

داریوش سجّادی گفت...

خیر دوست گرامی . ایشان بر اساس منویات خود پیغام می گذارند و از نظر من بلامانع است . اما نوشته های من ربطی به انگیزه های شخصی مخاطب ندارد