۱۳۹۶ دی ۶, چهارشنبه

چرا یخ محمود نگرفت!؟


سخنان آیت الله خامنه ای مبنی بر آنکه:

«کسانی که کشور در اختیارشان هست یا بوده، دیگر حق ندارند علیه کشور حرف بزنند و نقش اپوزیسیون بازی کنند؛ این‌ها باید پاسخگو باشند»

چنین سخنانی را می توان بمعنای پایان ماجراجوئی احمدی نژاد گذاشت که در بی معناترین شکل ممکن و در خلسه خود قهرمان پنداری مدتی شهر را به «تملیح» شلوغ کرده بود!

(تملیح = خوشمزگی و نمک پرانی کردن)

دو هفته قبل از سخنرانی آیت الله خامنه ای در «خامنه ای، خمینه» محمود را هشدار دادم که:

نگذارید کار بجائی بکشد تا خامنه ای نیز چون خمینی نهیب تان زند که:

من نیز با هیچ کس در هیچ مرتبه ای عقد اخوت و دوستی ابدی نبسته ام! چارچوب دوستی ام استوار بر عملکرد مبتنی بر حق افراد است!

http://bit.ly/2l7eyPB

اکنون اما جای این پرسش باقی می ماند چرا یخ محمود نگرفت و هر اندازه کوشید خود را در قامت رابین هود بازتولید کند اما این بار توفیقی حاصل نکرد؟

پاسخش ساده است. چون این بار همه مساعی «محمود» در منظر افکار عمومی به درستی چیزی جز «شوآف» محسوب نشد.

مردم تا آن اندازه شعور دارند تا بفهمند فردی که در بالاترین سطح هم رده مشاهیر نظام است و رسما در مجمع تشخیص مصلحت نظام با امضای رهبری عضویت یافته و هم نشین سران قوا و رهبری است با فرض صحت دغدغه هایش نسبت به عدلیه مملکت می تواند بجای این ژانگولر بازی ها و تئاترهای خیابانی براحتی مشکلات مملکت را مستقیم به رهبری نظام منتقل کرده و مورد یا موارد را از مسیرهای بهداشتی و بدون غوغاسالاری پی گیری کند.

به همین دلیل بود که محمود در ژانر جدیدش به دل ملت ننشست و یخ اش نگرفت!

اما یک نکته نیز در این میان مغفول نماند.

سخنان رهبری مخاطب دومی هم داشت و وقتی «آیت الله» فرمودند:

«کسانی که کشور در اختیارشان هست یا بوده، حق ندارند علیه کشور حرف بزنند و نقش اپوزیسیون بازی کنند» در این فراز مخاطب رهبری متوجه رئیس جمهور مستقر هم می باشد تا آقای روحانی نیز عوام فریبانه طی سخنان خود در هفته قبل نظام را متهم به نقض حقوق شهروندی نکرده و به ملاحت نفرمایند:

پیغمبر هم شنود نمی کرد!

روحانی نیز همچون سلف اش محمود ظاهرا مخاطبش را ملول انگاشته و فراموش کرده ایشان ۴ دهه در بالاترین رده مسئولیت های امنیتی مملکت را بر عهده داشته و اکنون نیز رئیس جمهور مملکت اند و اگر شنود یا تخلف و تعرضی هم به حقوق شهروندی هست مسئولیتش با ایشان است و بجای ادای اپوزیسیون درآوردن بمنظور عوام فریبی شایسته است در اندازه های یک «رئیس جمهور مسئولیت پذیر» احراز هویت کنند.

....................................

داریوش سجادی
@dariushsajjadi44

۱ نظر:

ناشناس گفت...

«کسانی که کشور در اختیارشان هست یا بوده، دیگر حق ندارند علیه کشور حرف بزنند و نقش اپوزیسیون بازی کنند؛ این‌ها باید پاسخگو باشند»
این حرف اصلا و ابدا یک حرف بالغانه و پخته نیست، این حرف برای کسی که روی کلمات دقیق شود مالامال از مغلطه و ادرس غلط دادن است:
1-اولا چه کسی است که نداند در جمهوری اسلامی همه ی کشور در اختیار رییس جمهور نیست بلکه اختیارات نهایی در دست موجوداتی نامریی است، رییس جمهور اصولا در حال اجرای منویات جنابان دیگر است و در پاره ای موارد مرسوم و امور تدارکاتی، قدرت دارند. نمونه ی بارزش قضیه ی هسته ای است که احمدی نژاد عملا هیچ نقشی در برهه های حساس آن نداشت.

2-تانیا چه کسی گفته چون کسی زمانی در قدرت بوده حالا باید خفه شود و از وضعیت فعلی سخن نگوید. نخیر احدی حق ندارد هیچ صدایی را خفه کند (حتی رهبر محبوب جنابعالی) خاصه در حکومت فعلی مدعی آزادی برتر از غرب.

3- ثالثا احمدی نژاد (که بنده ایشان را بد ترین رییس جمهور ایران میدانم) علیه کشور سخنی نگفته، ایشان اجبارا ظلم آشکار در حق نزدیکانش را علنی کرده است(که با توجه به اخبار بعدی و مظالم دیگر در دستگاه قضا که از سوی سایرین که ربطی هم به احمدی نژاد ندارند بر ملا شده، گویا این آقا خیلی هم بی ربط نمیگوید و فریاد نمیزند). نه به اقرار او بلکه به اعتراف بسیاری دوستان وکیل که در دستگاه قضا رفت و آمدی دارند، سامانه ی قضایی ما به میمنت مدیریت آن، به یک فاضلاب تمام عیاربدل شده است. بنا براین شواهد و آن ضرب المثل معروف که ماست هیچ ماست بندی ترش نیست، واکنش رهبری بیشتر یک فرار به جلو است تا یک سخن هوشمندانه.

4- ببخشید ایشان که انتظار پاسخ گویی دارند خوب است در یک برنامه زنده تلویزیونی برای 1 ساعت پاسخگوی عملکرد سی ساله خود باشند، بعد یقه ی محمد و محمود را بچسبند.
5- شما را به تقوی و الهی و انصاف و بصیرت دعوت میکنم وبه دوری از تعصب و حب و بغض کور کورانه بر حذر میدارم.

"راستی به کوری چشم دشمنان ایران، یخ محمود بد جوری گرفته، چیزی که من در کوچه و بازار و تاکسی میشنوم تایید و به به و چهچه از همین ژانگولر بازی هاست، در ضمن عینک را از نوک بینی به سمت بالا هل داده، اخبار شورش های امروز را مطالعه بفرمایید، باشد که بیدار شوید"