۱۳۹۷ تیر ۱۶, شنبه

کی هُلش داد!


طعنه آقای حمید رسايی به سردار قاسم سلیمانی بابت تجلیل ایشان از موضع اخیر رئیس جمهور فاقد وجاهت است.

آقای رسائی توجه داشته باشند که «اهل دقت» بفراست موضع به تلویح مقتدرانه حسن روحانی در مقابل آمریکا آن هم بعد از مدت ها تذبذب را قرینه همان پهلوانی می دانند که در هلهله شیدائان بابت شیرجه اش از بالای نیاگارا تنها پرسش اش آن بود که: کی منو هُل داد!؟

اما این نیز کمال کم لطفی است تا سردار سلیمانی را به اعتبار تجربه تاریخی اشعث و اشعری و به اقتفای آن تمجید مورد شماتت و اتهام دستپاچگی قرار داد.

همان «اهل دقت» که می دانند مواضع بظاهر مقتدرانه روحانی در برابر واشنگتن را نباید جدی گرفت اما به همان نسبت نیز ایشان می دانند تجلیل سردار سلیمانی نیز برخوردار از فراست بود و فی الواقع «سردار» با آن تجلیل بموقع ابتکار عمل را در دست گرفت و با قرار دادن ثقل و اینرسی «سیاسی و نظامی» خود و سپاه در قفای حسن روحانی با هوشمندی اولا رئیس جمهور را در رودربایستی مواضع خود قرار داد تا نتواند از موضع فعلیش احتراز جوید. ثانیا با آن تجلیل بموقع به آمریکا فهماند از اینجا به بعد با سپاه طرفید و اگر زبان دیپلماسی را نابلدید اکنون با زبان «تفنگ و اقتدار» در خلیج فارس با شما حرف خواهیم زد.

آقای رسائی ـ سکوت روحانی در پاسخ به تجلیل سردار را بگذارید به حساب همان که ایشان نیز دنبال آنند تا بفهمند چه کسی هُلش داد!؟

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

۲ نظر:

ناشناس گفت...

لطفا زحمت بديد و مثل سابق حداقل با جزييات بفرماييد چگونگى و پيامد هاى اين زبان تفنگ و اقتدار سپاه را براى افراد نادان و بى اطلاعى مثل بنده روشن كنيد. جدى عرض ميكنم بنده سوادم در حد يك فرد معمولى ميباشد كه اخبار رو در حد توان دنبال ميكنم ولى اين حرف شما رو متوجه نميشم. در سوريه كه اسرائيل به طور علنى مشغول بمباران مواضع سپاه ميباشد و ما اقتدارى از آقايان به جز بيان اينكه در موقع لازم پاسخ داده ميشه نديديم.
حالا بحث بستن تنگه ميباشد كه كل روند صادرات نفت رو در مقياس جهانى تحت الشُعَاع قرار ميده. بر فرض سپاه تنگه رو هم موقتن بست (البته ٢٠ سالى ميشه قراره ببنده) خوب لطفا نتيجه اين اقتدار رو تشريح كنيد.
١- ترس امريكا و اروپا از اقتدار سپاه و رفع تحريم ها و التماس به سردار كه جون من تنگه رو باز كن مجدد
٢- درگيرى نظامى براى رفع حصر كه حتى در صورت مقاومت ابتدايى شكسته خواهد شد و باز هم مردم ايران نصيبى نخواهند برد
باز هم صادقانه تكرار ميكنم بنده بى سواد ... شما توضيح بده شايد سناريوى محتمل ديگه اى هست كه امثال من نميبينند
با سپاس

ناشناس گفت...

دوست عزیز ایشون حرف های الکی زیاد میزنن جدی نگیرید ایشون رو ... کسی که جرات نداره بگه این همه سال آمریکا مونده منبع درآمدش چیه اونجا یا اصلا چرا اونجا مونده بعد به زمین و زمان گیر میده، اعتباری به هیچ حرفش نیست چون مشخصا نیت درستی نداره...