۱۴۰۰ فروردین ۲۲, یکشنبه

بی‌تاریخی!


باستان‌گرایان و سلطنت‌طلبان در جهدی رقت‌انگیز می‌کوشند بی‌تاریخی خود را با جعل تاریخ مابازاء کنند.

این بی‌تاریخـآن چند روزی است بنقل از حسنین هیکل روزنامه‌نگار سرشناس و فقید مصری روایتی مخدوش با این مضمون را وایرال می‌کنند که: خمینی تیری بود که از عصر حجر به قرن بیستم پرتاب شد و به قلب ایران نشست و از زخم این تیر سالها خون خواهد چکید!



این در حالی است که هیکل از علاقه‌مندان روح‌الله خمینی بود و سال ۵۷ بعد از ملاقات با ایشان اظهار داشت:

خمینی تیری بود که از قرن ششم به قرن بیستم پرتاب شد و فردی است که مانند یک توپخانه قدرتمند به درستی به هدف شلیک می‌کند اما سربازانی ندارد تا سرحدات‌اش را لجستیک کند!

همین جاعلان پیش‌تر و در جعلی دیگر خودفریبانه دروغ به تاریخ بسته و بنقل از کوروش کبیر روایت کردند:

فرماندهی خارجی به کوروش بزرگ گفت ایرانیان برای پول می‌جنگند ولی ما برای شرافت. و کوروش نیز در پاسخ گفت هر کسی برای نداشته‌هایش می‌جنگد!


این در حالی است که روایت فوق طعنه سنگین «ناپلئون بناپارت» به «لُرد ولینگتون» نخست وزیر انگلستان در میانه جنگ با فرانسه بود وقتی وی خطاب به بناپارت اظهار داشت: انگلیسی ها برای شرف می جنگند و فرانسوی ها برای پول و بناپارت به فراست پاسخ داد: طبیعیه هر کس برای آن چیزی می جنگه که نداره!

نمونه دیگر روایت مجعولی است از حمله اعراب به ایران که طی آن جاعلان مزبور آورده‌اند: بعد از حمله اعراب به ایران، یک عرب از یک مرد پارسی پرسید: چرا زنان شما حجاب ندارند؟ و مرد پارسی گفت:حجاب زنان ما پلک چشم مردان ماست!

پاسخی بغایت زیبا و بغایت دروغ! چرا که اساساً زنان در دوران مزبور اعم از ایران و بین النهرین عموماً پوشیده بودند گذشته از آنکه چادر مشکی از یادگارهای حجاب زنان در دوران هخامنشی است و زن در آن دوره عموما در نهان بود و تصویر هیچ زنی در سنگ‌نگاره‌های تخت جمشید موجود نیست. حتی خشایار‌شاه وقتی سنت شکنانه و در حالت مستی از همسرش خواست بدون حجاب نزد درباریان بیآید با مخالفت و عزلت همسرش مواجه شد که ماجرا به فتنه «استر» یهودی و عمويش «مردخای» و کشتار ۱۵ هزار نفر ایرانی منجر شد!
نتیجه چنین آب بستن‌های خودفریبانه به تاریخ، تعمیق عوام‌فریبی این مسکینان تاریخی است که برون ریخت‌اش منجر به آن می‌شود تا بدنه اجتماعی بی‌سواد ایشان نیز در کف خیابان و در رثای یکی از مستبدترین و جنایتکارترین و بی‌پرنسیب‌ترین پادشاهان تاریخ معاصر ایران شعار «رضا شاه روحت شاد» سر بدهند!

متن کامل در مقاله بیمار را کتک نمی‌زنند








هیچ نظری موجود نیست: