۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

خاتمی مهربان


من شخصاً اختلاف نظرهای جدی با دیدگاه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و سلوک و رفتار عملی خاتمی دارم یا بهتره بگم پیدا کردم اما علی رغم این نمی توان منکر شد خاتمی برخوردار از وجوه مثبتی هم هست از جمله برخورداری ایشان از وجهه ای معنوی و مهربانانه.هر چند لااقل به زعم من یکی از نواقص ایشان عدم توازن در دافعه و جاذبه است یعنی کفه روحیه مهربان ایشان بر کفه روحیه لازم الاحصاء قاطعیت و بلکه «خشونت» ایشان تفوق دارد.
شیعه همان اندازه که شیفته محبت و دستگیری و یتیم نوازی های امام نخست شان در شبگردی ها و کوچه گردی های کوفه است به همان اندازه قاطعیت ایشان در سرکوب فتنه های صفین و جمل و نهروان را ارج می نهد.


القصه انتشار این دو عکس از خاتمی طی ملاقات ایشان با خانواده شهاب طباطبائی ازاعضای حزب مشارکت که بیش از هفت ماه است در زندان به سر می برد بشدت دلنشین است خصوصاً استمالت ایشان از فرزند شیرین آقای طباطبائی (سپهر).
انشاالله سپهر بزودی پدرش را در آغوش بگیرد و با آرزوی آزادی همه زندانیانی که به جفا در حبس اند.



۲ نظر:

ناشناس گفت...

این یادداشت ربطی به موضوع امروز شما ندارد و مربوط به مصاحبه اخیر با گویا نیوزتان است. در خصوص ترور و قتل ماژور ایمبری مقاله جالبی خواندم که تایید کننده نظر شما بود. مخصوصاً سه پاراگراف آخر آن خیلی جالب و روشنگر است. به ویژه آنجا که سفیرانگلیس در ایران Percy Loraine رسماً می گوید در مقابل تلاش آمریکایی ها برای کسب منافعشان ما نیز باید به فکر منافع خود باشیم و این را باید به آمریکایی ها حالی کنیم. یا شارژ دافر بریتانیا که این واقعه را یک "negative victory" می نامد که اصلاً پیروزی کمی نبوده و از منافع انگلیس در ایران از قرن 17 تا کنون سخن میگوید. به حق اوضاع کنونی بسیار شبیه همان دوره است.
آدرس مقاله مورد نظر من:
http://www.khazar.org/jas/text/politics.html

ناشناس گفت...

AKHEH AREH KHELI MEHRABANH? VALI FAGHAT BARAYEH SABZH VA MORAFAH AZ VANAK BE BALA BE PAYEN LEYAGHATEH MEHRBANI ESHAN RA NADARAND