۱۳۹۱ دی ۶, چهارشنبه

تاملات!


اول ـ سید محمد خاتمی طی نشست با اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگ اصلاح طلبان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت:
امیدوارم شرایطی مهیا شود که همه آنهایی که «دل در گرو این انقلاب دارند» و «قلبشان برای نظام و مردم» مي تپد؛ بتوانند با تمامی قوا درعرصه سیاسی کشور فعال باشند.
موجب کمال امتنان است چنانچه آنها که کماکان خود را سبز و منسوب به جناب خاتمی می دانند بالاخره مانند جناب خاتمی روشن کنند: «دل در گرو انقلاب دارند» و «قلب شان برای نظام می تپد» یا خیر؟
دوم ـ در سفر 3 ماه پیش که در تهران بودم با شخصیت ها و تحلیلگران سرشناس و متبحری در عالم سیاست نشست داشتم و جالب آن بود که جمیع ایشان متفقاً و برخلاف نظر من معتقد بودند تحت هیچ شرایطی «اکبر هاشمی رفسنجانی» دیگر خود را برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نامزد نمی کند. برخلاف ایشان هم آن موقع و اکنون با قاطعیت بیشتر تاکید می کنم آقای رفسنجانی عزم جدی برای نامزدی و در قامت «منجی» در انتخابات دارند! و مطابق سنت قبلی تلاش می کنند این نامزدی را بصورت درخواست دیگران به جامعه القا کنند.
چرائی اعتقاد خود به حضور هاشمی در انتخابات را بعداً خواهم گفت اما سال 84 نیز در موقعیتی که هاشمی رفسنجانی ظاهراً اصرار بر کراهت بر آمدن داشت قاطعانه و بر اساس یک «واقعیت» گفتم «می آید» و بر سر آن با یکی از مطلعین شرط بستم و ناهار دلپذیری نیز بعد از بردن شرط مزبور خوردم!!! و کماکان نیز بر اساس همان «واقعیت» معتقدم ماشین تبلیغاتی هاشمی برای ورود به انتخابات از موضع «منجی» روشن شده.
پیش تر در مقاله «خیز بلند هاشمی» در این مورد نوشته بودم:

http://sokhand.blogspot.com/2012/10/blog-post_2.html

بزودی مشخص می شود نظر بنده درست است یا دوستان!


۵ نظر:

Sapid گفت...

من حاظرم سر یک هفته ناهار شرط ببندم که هاشمی نمیاد

ناشناس گفت...

هاشمی اگه بیاد بی شک شکست میخوره.چون در مقابل قالیباف نیتواند کاری از پیش ببرد.

ناشناس گفت...

سلام.نظر شما در خصوص کاندیداتوری کرباسچی در انتخابات آتی شورای شهر تهران چیست؟

داریوش سجّادی گفت...

شخصاً از نامزدی ایشان راضی هستم و ایشان را فرد مناسبی برای حضور در شورای شهر می دانم

ناشناس گفت...

با سلام.آیا از دوران آقای احمدی نژاد در خصوص برخورد وی با مخالفان حکومتیش بالاخص سال پایانی صدارتش چیزی آموخته اید؟مثلا اگر شخص شما رییس جمهور بود در خصوص مسئله اختلاس سه هزار میلیاردی وقضیه بیمه ایران رحیمی و سایر مسائل که احمدی نژاد تهاجمی عمل کرد شما چگونه عمل میکردید؟مثل آقای خاتمی امتیاز میدادیدو سکوت پیشه میکردید یا مثل احمدی نژاد گرو کشی میکردید؟