۱۳۹۲ اردیبهشت ۶, جمعه

آقای خاتمی؛ بیآئید!

شیکاگو ـ هتل هایت ـ پائیز 81
درخواست از سید محمد خاتمی جهت نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری

جناب آقای حجت الاسلام سید محمد خاتمی

در موقعیت حساس و پر اهمیت انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری ایران اینجانب به عنوان یک شهروند ساده و معمولی و در مقام احساس مسئولیت مُصرم از جنابعالی بخواهم تا به پاس دلبستگی اثبات شده تان به «انقلاب خمینی و مردم اش» و به اعتبار نظام برآمده از «انقلاب خمینی و مردمش» و به حرمت جنبش اصلاحاتی که درست یا غلط بنام شما در تاریخ معاصر ایران سند خورد، حتماً در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ایران در مقام یک نامزد حضور به هم رسانید.
جناب آقای خاتمی
همان طور که خود نیز مطلع هستید اینجانب علی رغم آنکه در دو خرداد 76 و ایضاً انتخابات ریاست جمهوری سال 80 رای خود را بنام جنابعالی در صندوق آرا انداختم اما در انتخابات سال 88 که زمزمه حضور مجددتان در انتخابات مطرح بود با صراحت و بنا بر مصلحت سنجی هائی از جنابعالی خواستم تا از حضور در آن انتخابات و در مقام نامزد اجتناب ورزید (مقاله آقای خاتمی نیآئید) و امروز نیز بنا بر همان مصلحت سنجی ها و برخلاف سال 88 صادقانه خدمت تان معروض می دارد که حتماً در انتخابات پیش رو نامزد شوید اما تنها مشروط به یک شرط تضمین شده!
جناب آقای خاتمی
بنده به شهادت مقالات انتقادی متعددی که طی سالهای ریاست جمهوری جنابعالی و بعد از آن تحریر کردم علی رغم تعلقم به جنبش اصلاح طلبی اما هرگز به خود اجازه ندادم تا عصبیت های سیاسی مانع از ابراز انتقاداتم به جنابعالی و سنت و سلوک بعصاً ناصواب دولتمردان و وابستگان سیاسی به جنابعالی شود. اما علی رغم این نیز همواره کوشیده ام جانب انصاف را در تحلیل مسائل سیاسی ایران لحاظ کرده و خصوصاً ضمن حفظ انتقاداتم ، شان و حرمت جنابعالی را نیز همواره رعایت نمایم. لذا جنس انتقاداتم به جنابعالی هرگز از آن نوع نبود که متاسفانه جناب آقای حسین شریعتمداری طلایه دار آن بوده و هستند که چرا فرضاً خاتمی با «سورس» ملاقات و نشست داشته!
خوشبختانه تا این حد را می توانم شهادت دهم که شخصاً در آخرین توفیق ملاقاتم با جنابعالی در شیکاگو ناظر بودم که علی رغم مهیا بودن امکان ملاقات جنابعالی با «جیمی کارتر» و اصرار وی به نشست با جنابعالی اما مصلحت سنجی اخلاقگرایانه شما این توفیق را از کارتر سلب کرد در حالی که نشست با کارتر (در مقابل نشست مجعول جنابعالی با سورس) به اعتبار «فعالیت های حقوق بشری ایشان» بمراتب بی هزینه تر و بلکه مثمرتر برای مناسبات دو کشور می توانست باشد و به سهم خود نیز پیش تر در مقام دفاع از این روحیه قابل دفاع جنابعالی انجام وظیفه (مقاله ندیدن دلیل بر نبودن نیست) کرده ام که خوشبختانه همواره شامل نظر لطف جنابعالی نیز بوده ام و جناب فریدزاده در توفیق مجالستی که با ایشان در زمستان گذشته در آریزونا داشتم ابراز لطف تان به این حقیر را هر چند استحقاقش را نداشتم به اینجانب ابلاغ فرمودند. اما فراخوان امروز اینجانب را نمی خواهم علی رغم حفظ احترام ام به شخصیت فرهنگی تان به حساب آن بگذارید که رای اینجانب نیز در انتخابات پیش رو جنابعالی خواهید بود!
خیر جناب آقای خاتمی
بنده در حالی به حضور جنابعالی در انتخابات اصرار دارم که در صورت شرکت تان در قامت یک نامزد شخصاً به جنابعالی رای نخواهم داد که دلائل آن بماند برای بعد (!) و متاسفانه لااقل تا این تاریخ هیچ کدام از نامزدهای مطرح در عرصه انتخابات را نیز شایسته رای خود نمی دانم.
این تاسف بازگشت به شهرآشوبی های سال 88 سبزها و نابلدی های رهبران آن جنبش دارد که در نهایت در کنار ده ها و صدها ضرری که به منافع ملی کشور زد جناح چپ مذهبی ایران را نیز که سالها در ذیل انقلاب و در جوار کانون هائی مانند مجمع روحانیون مبارز برای انقلاب و نظام شان پایمردی می کردند «یتیم» کردند و اکنون بنده و امثال بنده نه سامانه ای برای چپ ها و نه نامزد صاحب صلاحیتی برای اقبال به ایشان در انتخابات پیش رو می بینیم.
علی ایحال اصرار دارم تا به دلائل زیر و به اعتبار دلبستگی شناخته شده تان به انقلاب و نظام حتماً با گذشتن از تردیدها تمام قد و قدرتمند وارد رقابت های انتخاباتی شوید.
اولاً به اعتبار وجهه و شاکله و وزن سیاسی شناخته شده جنابعالی حضورتان در قامت نامزد به وضوح می تواند منجر به تزریق یک نشاط سیاسی لازم الاحصاء در فضای انتخاباتی شود که بصورتی منطقی و «فارغ از نتیجه انتخابات» این حضور تا آن اندازه استعداد دارد تا انتخابات مزبور را مبدل به یک حماسه سیاسی و میلیونی کند.
جناب آقای خاتمی
در چنان حالتی صرف نظر از نتیجه انتخابات، مراد حاصل است و مساعدت شما از طریق گرم شدن تنور انتخابات منجر به اثبات مجدد مشروعیت مردمی نظامی خواهد شد که مردم و مسئولین اش در موقعیت کنونی و با توجه به فشارهای سنگین و کمرشکن آمریکا و متحدانش بشدت محتاج یک مانور و حماسه میلیونی مجدد از طریق به رخ کشیدن مشروعیت و پایگاه گسترده مردمی اش به حرامیان می باشد. حماسه ای که به قطع و یقین به احتساب حضور جنابعالی در انتخابات، سهم بالائی از افتخارش بنام شما در تاریخ ثبت خواهد شد.
ثانیاً و گذشته از آنکه در مقام مقایسه با روسای جمهور سابق، شواهد بخوبی نشان می دهد جنابعالی ولایت پذیرترین فرد در کرسی ریاست جمهوری ایران بودید که کم ترین تنش را نیز بین خود و رهبری نظام دامن نزدید.
همین امر به اندازه کافی حجت هست تا کلیت نظام و بویژه اعضای محترم شورای نگهبان را متقاعد کند تا از حضور جنابعالی در انتخابات پیش رو استقبال کنند. بر این اساس در صورت موفقیت تان نیز در انتخابات مزبور و احراز مجدد رای اعتماد مردم در تصدی مسئولیت کرسی ریاست جمهوری مطمئناً با اتکای بر تجربیات سنگین دوران ریاست جمهوری تان این بار با تنبه و تدبّــُر و تنزه طلبی های سیاسی و قابل انتظار از فرصت طلبان و افراطیان و ساختار شکنان و انحلال طلبانی که اینک پرده ریا و تزویر و سالوس شان دریده شده و ماهیت نفاق گونه شان به جنابعالی ودیگران اثبات شد که چگونه و فرصت طلبانه از فرصت حماسه دوم خرداد بهره بردند تا انگل وار سوار بر قامت جنبش قابل افتخار اصلاح طلبی در ایران شوند، اینک و مطمئنا با کابینه ای خوش خیم و مرزبندی شفاف با مزوران و ساختارشکنان بار دیگر جنبش اصیل اصلاحات در ایران را ضمن پالایش و آمایش بر روی ریل منطقی و قابل انتظار و توقع دلسوزان نظام و انقلاب قرار خواهید داد.
جناب آقای خاتمی
اطاله کلام نمی کنم و تنها نزدتان التجاء می برم که حتماً در این انتخابات در مقام نامزد تشریف بیآورید اما همان طور که در صدر این وجیزه آوردم حضورتان در انتخابات را تنها مشروط به یک شرط کنید و آن این که تا زمانی که اطمینان قطعی نیافته اید که اعضای محترم شورای نگهبان صلاحیت جنابعالی را برای این حضور تائید می کنند تن به چنین ریسکی ندهید که همان طور که خود نیز پیش تر و به درستی فرموده اید:
پروای آن می رود تا با اعلام حضورتان در انتخابات در کنار رد صلاحیت تان نفرت و خشم از ناحیه این بی تدبیری در بخش هائی از جامعه تسری پیدا کند.

با تقدیم احترام ـ داریوش سجّادی
جمعه ـ ششم اردیبهشت 92ـ ایالات متحده

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مقالات مرتبط:

آقای خاتمی نیآئید
http://www.sokhan.info/Farsi/Naya.htm

ندیدن دلیل بر نبودن نیست

http://sokhand.blogspot.com/2010/12/blog-post_30.html







۴ نظر:

ناشناس گفت...

I AGREE WITH THE CONTENT OF YOUR LETTER TO KHATAMI TO RUN IF POLITICAL CONDITIONS SET RIGHT AND A SIGNAL THAT GUARDIAN COUNCIL DOES NOT REJECT HIM ;WHATEVER ARE YOUR REASONS NOT TO VOTE FOR HIM IS UNDERSTANDABLE BUT FOR ME I DO NOT VOTE FOR HIM BECAUSE I DO NOT TRUST PEOPLE WHO WHO ARE CIRCLING HIM AS ADVISORS AND MY POLITICAL LEANING IS FAIRLY CONSERVATIVE.I AM SURE BEHIND THE SCENE SOME SORT OF TALKS IS GOING ON UNDER MEDIATION AND MANAGEMENT OF TRUSTED STATESMEN SUCH AS MR ASKAROULADI AND OTHER MODERATE CONSERVATIVES WHO HAVE THE EAR OF THE LEADER OF THE COUNTRY ;I HOPE THAT KHATAMI HAS MATURED POLITICALLY ENOUGH NOT TO SURROUND HIMSELF BY RADICAL AND POLITICALLY NAIVE ELEMENTS OF PARTICIPATION PARTY{MOSHAREKAT} AND MOJAHEDEENE ENGHELAB OF MOHAMMAD REZA KHATAMI ,NABAVI, TAJERZADEH ; THESE ELEMENTS ARE RED LINES FOR THE SYSTEM{NEZAM} AFTER THE RIOT OF 88 AND FRANKLY TO THE SYSTEM THEY ARE SOFTER,GENTLER VERSION OF RAJAVI WHO WANT TO OVERTHROW THE SYSTEM IN A SOFT MANNER. AS FOR HIS ELECTABILITY ,UNLESS SUN RAISES FROM THE WEST AND SETS IN THE EAST HIS CHANCES ARE ALMOST NONE
BUT I AGREE WITH YOU,FOR UNITY OF THE COUNTRY BEFORE THE WORLD IT SHOWS UNITY OF THE NATION IN THE FACE OF INTERNATIONAL OUTLAWS AND ALSO DISAPPOINTS THE 5TH COLUMNS {SELL OUTS} WHO WORK FOR THEM FOR A FEW DOLLARS & EUROES

ناشناس گفت...

آقای سجادی
شما مقام آقای خاتمی را تا این سطح تنزل می دهید که حالا برای رنگ و لعاب دادن به انتخابات غیر آزاد نظام انقلابی محبوب تان، باید بیاید کاندیدا شود، تا از قبل حضور ایشان، مگر سطح مشارکت در انتخابات بالا برود و «حماسه» آفریده شود. دلتان به چه چیزهایی خوش است و مردم را چقدر خر فرض کرده اید ! نظام انقلابی محبوب تان به چنان درجه ای از پوسیدگی رسیده که دیگر راه پس ندارد: اینبار انتخاباتی تصنعی را در بی تفاوتی محض مردم برگزار خواهد کرد، هر چند صدا و سیما جار خواهند زد که مشارکت حماسه ساز بود. اگر این نظام در آینده نزدیک بدست خارجی ها از پا در نیاید و بقایی داشته باشد، فکر نکنم دیگر انتخابات ریاست جمهوری دیگری برگزار کند. برایش همان بهتر است که مجلسیان من بعد رئیس جمهور را با اشارهءرهبری برگزیند و بساط این خیمه شب بازی شبه دمکراتیک انتخابات ریاست جمهوری را برچینند. نظام انقلابی را چه به ادا واطوار دمکراتیک در آوردن !

ناشناس گفت...

سلام آقاي سجادي اعتقادشما به اصل نظام هميشه براي من قابل احترام است.حال اين سوال را دارم كه چرا ميگوييد ملاقات محمد خاتمي با جرج سورس و از اين دست اعمال وي مغاير با مصلحت نظام نبوده و دليلي براي مخالفت با وي و احياناراي ندادن به وي نيست ؟
لطفا وقت بگذاريد و پاسخ اين شبهه را بدهيد با تشكر عماد

ناشناس گفت...

شما ديگه چه موجودي هستي! مطمئنا به اليگارشي آخوندي وصلي وگرنه با اين طرز فكر باز اين مهملات رو نمينوشتي. شما از كدام نظام حرف ميزني كه انگار ناموسته؟