۱۳۹۲ شهریور ۱۶, شنبه

تکذیبی سیاسانه!


با بالا گرفتن موج اعتراض ها به سخنان غیرمسئولانه اخیر آقای هاشمی رفسنجانی در مورد بحران سوریه نهایتاً ایشان امروز بشکلی معنا دار و تاویل پذیر نسبت به اظهارات منتسب به خود در مورد دست داشتن دولت اسد در بمباران شیمیائی دمشق واکنش نشان داد وگفت:
اخيراً «نقلي» از بنده در مورد سوريه، بهانه سوء استفاده و تخريب‌هاي جديد توسط برخی رسانه‌ها را فراهم كرد كه به هيچ وجه صحيح نيست (!) ... كاربرد سلاح‌هاي كشتار جمعي از جمله شيميايي، توسط هر فرد، يا گروه، يا حكومتي در همه مكاتب و مذاهب، به ويژه دين مبين اسلام، مذموم و محكوم است.
زیرکی آیت الله آنجاست که بوضوح اعلام نکرده آیا آن نقل قول صحیح نیست یا آنکه سوء استفاده و تخریب کردن ایشان به بهانه آن نقل قول صحیح نیست!؟
تکذیب سیاسانه آقای هاشمی در حالی است که هم زمان با این «اظهارات کشدار» در مطلبی دیگر در همین روز اظهار داشته اند:
«عمل به مصلحت همیشه مشکل است، گاهی خلاف جریان عادی سخن گفتن است و بدیهی است که در آن زمان خیلی ها را هم ناراحت می کند ... مسئله مصلحت همیشه اینگونه است . یعنی وقتی که انسان به خاطر مصلحت یک کار خلاف مسیر عادی انجام می دهد یا سخنی مخالف نظرات غالب می گوید ، در آن لحظه حتما مشکلاتی دارد،خیلی ها را هم ناراحت می کند،ولی این دلیل آن نمی شود که انسان وقتی مصلحت مردم و نظام و کشور را تشخیص داد در گفتنش تردید کند، هرگز در اینباره تردید جایز نیست.
...
این یعنی هاشمی و هاشمی یعنی این!؟

هیچ نظری موجود نیست: