۱۳۹۴ اسفند ۷, جمعه

قمار محکوم به باخت انگلستان!


ساعتی پیش با آقای یوسفی (مسئول اندیشکده مطالعاتی هما) نشستی درباره انتخابات 7 اسفند داشتم. حسب درخواست ایشان این پست را نوشتم تا پیش بینی ایشان از نتیجه انتخابات خبرگان در تهران را قبل از اعلام نتایج گمانه زنی نمایند.
بنا به فرمایش آقای یوسفی، ایرانیان به لحاظ روحیه وقتی از چیزی یا کسی عصبانی شوند با عزمی استوار درصدد تنبیه بمنظور کم کردن روی ایشان یا بتعبیر صریح تر پیروی از اصل «رو کم کنی» برمی خیزند!
بر همین روال ایشان معتقدند نتیجه انتخابات خبرگان در تهران بصورتی معنادار محتوم به شکست لیست مورد نظر و پیشنهادی انگلستان (اینجا) خواهد بود چرا که انگلستان از این طریق و با توجه به گذشته غیر قابل دفاع اش نزد ایرانیان تا آن درجه موجبات عصبانیت مردم ایران را فراهم کرد که ایرانیان بیرون از جناح بندی های سیاسی و بمنظور تنبیه لندن قطعاً برخلاف توصیه انگلستان در انتخابات عمل نمایند.
به گفته آقای یوسفی همین مکانیسم را در انتخابات 92 بنوعی در رفتار انتخاباتی ایرانیان ملاحظه کردیم که در گفتگوی منتشره ایشان در سایت سخن تحت عنوان «فراخوان هاشمی» آن پیش بینی منتشر و در فردای اعلام نتیجه انتخابات 92 محقق شد.
البته بنده نیز شخصا تحلیل مستقلی در مورد این انتخابات دارم که طی 48 ساعت آینده منتشر خواهم کرد.


هیچ نظری موجود نیست: