۱۳۹۴ بهمن ۲۰, سه‌شنبه

سپاه پاسداران و تقدیر کودکی معصومانه اش!



حسن روحانی در مراسم افتتاح 138 پروژه استانی در تهران در بخشی از اظهاراتش در خصوص مبارزه با فساد گفت:

«باید با فساد مبارزه کنیم تا در کشور فسادی نباشد و پیشرفت واقعی و دلخواه ایجاد شود. وقتی تولیدی صورت می‌گیرد یک دستگاه فاسدی که نام آن را نمی‌برم می‌آیند و می‌توانند کالا را قاچاق کنند و اجازه نمی‌دهند بخش خصوصی رشد کند»

این فراز از اظهارات رئیس جمهور شباهت آشکاری با اظهارات محمود احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوریش دارد که مشابه امروزین اظهارات روحانی در «همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز» اظهار داشت:

«عده ای پايشان را از قانون بیرون گذاشتند و برای خودشان اختيارات و استثناء فراقانونی قائل شدند. آنجا ديگر فساد درست می شود. رقم ها هم يک قران و دوزار که نيست. دو هزار ميليارد تومان فقط مصرف سيگار است در ايران که همه قاچاقچی های درجه يک دنيا را به طمع می اندازد، چه برسد به قول معروف به برادران قاچاقچی خودمان»

هر چند اظهارات روحانی خلق الساعه نیست و آذر ماه سال گذشته نیز در همایش مبارزه با فساد بر همین روال اما بشکلی شفاف تر گفت:

«اگر اطلاعات، تفنگ، پول، روزنامه، خبرگزاری و دیگر مظاهر قدرت در یک نهاد جمع شود، ابوذر و سلمان هم باشد، فاسد می‌شود»

بدون تردید روی سخن رئیس جمهور با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است اما چیزی که معلوم نیست آن است که بالاخره سپاه پاسداران در ایران شریک دزد است(!) یا رفیق قافله!؟
آقای روحانی در موقعیتی به طعنه و تلویح سپاه را متهم به فساد و قاچاق می کنند که «همین رئیس جمهور» در «همین دی ماه گذشته» و در خلال مراسم افتتاح فازهای 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی در مقام تقدیر از نقش «همین سپاه» فرمودند:

«این که کار این دو فاز مهم را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به عهده گرفت و آن را به اتمام رساند، علاوه بر کار ارزشمند این قرارگاه، به معنای هماهنگی و همکاری بین دولت و نهادهای این کشور از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است ... از قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بسیار متشکرم؛ از ابتدا به این قرارگاه گفتم چند ابرپروژه را مدنظر قرار بدهند تا به نام قرارگاه ثبت شود. بهرحال همان‌هایی که در دوران جنگ برای استقلال کشور خون و جان دادند و فداکاری کردند امروز هم برای آبادانی کشور در تلاشند»

آقای رئیس جمهور خوب است تکلیف را روشن کنند!
بالاخره اگر سپاه دزد و قاچاقچی است مرگ یک بار شیون هم یکبار و رئیس جمهور یک بار و برای همیشه با ارائه اسناد و مدارک دزدی و فساد و قاچاق های ادعائی تکلیف سپاه را روشن کنند یا لااقل به تکلیف خود نسبت به چنین ادعایی عمل فرمایند.
این کمال بی اخلاقی است که وقتی به سپاه بمنظور تقویت و حراست از امنیت کشور و درخشیدن سرداران دیپلماسی در مذاکرات 1+5 به پشتوانه سپاه و سلحشورهای سپاه در منطقه نیازمندیم شورمندانه فخر سردار سلیمانی و نیروهای تحت امر ایشان را به جهان بفروشیم و بابت امنیت ایران از جوار مدیریت شایسته سپاه به خود ببالیم و هم زمان هر کجا که در برخورد با فساد عاجز و ناتوان می شویم عجز خود را با قرار دادن انگشت اتهام به سپاه پاسداران استتار کنیم!؟
حکایت سپاه حکایت آن کودکی شده که در جمعی مردانه در کنار پدرش نشسته بود و پدر مزبور ناخواسته عاجز از کنترل باد معده خود شد و برای استتار ماجرا محکم بر سر فرزندش کوبید و ایشان را شماتت کرد و این ماجرا چند بار دیگر هم تکرار شد و وقتی دست بر قضا یک نفر دیگر از حضار نیز مبتلا به «رویداد مزبور» شد از آن سوی مجلس بلند شد و نزد «کودک مزبور» آمد و مشابه «پدر مزبور» محکم بر سر آن فرزند نگون بخت زد و وقتی بابت این کار مورد اعتراض «پدر مزبور» قرار گرفت گفت:
من فکر کردم اینجا رسم این گونه است که هر کس که ... باید بیآید بر سر این کودک بزند!!!


هیچ نظری موجود نیست: