۱۳۹۵ اسفند ۲۴, سه‌شنبه

آقای ظریف تاریخ نمی دانید!



شاذگوئی نوین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم جنایتکار اسرائیل علیه ایران در ملاقاتش با ولادیمیر پوتین و پاسخ جواد ظریف به فرد مذکور جملگی موید فقر دانش تاریخی طرفین از تاریخ باستان ایران زمین است.

این که نتانیاهو طی ملاقاتش با پوتین به مناسبت عید پوریم یهودیان سفیهانه اظهار می دارد: هر چند پرشیا در ۲۵۰۰ سال پیش موفق نشد یهودیان را نابود کند اما امروز هم وارث پرشیا (ایران) تلاش دارد دولت یهودیان را نابود کند. چنین ترهاتی در کنار پاسخ دکتر ظریف که ضمن دروغ نژادپرستانه خواندن اظهارات نتانیاهو ابراز داشته اند: کتاب استر بیان می کند که چگونه خشایارشا در چنین روزی یهودیان را از توطئه هامان نجات داد! هر دو این اظهارات نشانگر فقر تاریخیگری در نزاع جدلی الطرفینی بین ظریف با آن زمخت انکرالاصوات است!



بقول وینستون چرچیل نخست وزیر سرشناس انگلستان: بزرگ ترین سیاستمداران جهان، بزرگ ترین تاریخ دانان جهانند! و یا به تعبیری دقیق تر: بزرگترین سیاستمداران جهان باید بزرگ ترین تاریخ دانان جهان نیز باشند!

بر همین مبنا خردی و کوتوله گی سیاسی نخست وزیر رژیم نامشروع صهیونیستی و بی سوادیش در تاریخ به اقتفای بی اعتباری کشور مجعولش امر قابل انتظاری است اما اسباب تاسف آنجاست که وزیر خارجه ایران از تاریخ مطول و هزاران ساله کشور خود بی اطلاع باشد و چنین گشاده دستانه چوب حراج بر پیکر مشاهیر تاریخ باستان ایران بزنند!

خیر جناب آقای دکتر ظریف!

شان حضرتعالی اجل است و توقع می رود در دفاع از تاریخ کشورتان در اندازه و تراز قابل انتظار از یک دولتمرد منسوب به یک کشور معتبر و تاریخ مند بدرخشید و عرض اندام فرمائید.

جناب آقای ظریف!

ترهات نتانیاهو چیزی جز جعل تاریخ نیست و در ماجرای «استر» اگر دسیسه ای بود آن دسیسه محصول سعایت «مردخای» عموی نابکار استر علیه «هامان» آن امیر شایسته و قدرتمند خشایار شاه بود.

جناب آقای ظریف!

برخلاف اطلاعات قلیل و غلط حضرتعالی این هامان نبود که بر علیه یهودیان توطئه کرد و صورت واقعی ماجرا آن بود که «ماجرای استر» توطئه هوشمندانه مردخای بمنظور قبضه قدرت از طریق خلع هامان و ایرانیان وفادار به هامان بود که اتفاقا موثر افتاد و خشایار شاه بی کفایت از منتهی الیه زن بارگی مغبون نیرنگ استر و مردخای شد و این ننگ بزرگ را بنام خود در تاریخ ثبت کرد تا ۷۵۰۰۰ نفر ایرانی طی ۳ روز توسط قوای تحت امر مردخای قتل عام شوند و از آن تاریخ تاکنون یهودیت صهیونی به افتخار آن قتل عام شنیع از ایرانیان «پوریم» را به شادی بنشینند.

جناب آقای ظریف ـ تاریخ نمی دانید! اما بکوشید تا لااقل جغرافیا را بدانید!

بقول ناپلئون: «جغرافیا همان سرنوشت است» و بالتبع تقدیر ما در گرو جغرافیای ما است و همین جغرافیا مکلف مان می کند تا بیرون از خوش بینی های فلسفی، اسرائیل را دشمن در جوارمان ببینیم که موجودیت بزهکارانه اش ما را ملزم می دارد بیرون از گویش های مغلوط تاریخی با زبان عزت و قدرت با آن نابکاران کلامت کنیم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

توضیحات بیشتر در مورد ماجرای پوریم در دو آدرس زیر دسترس است
http://bit.ly/2npxI2M
http://bit.ly/1KvGzZE





۶ نظر:

ناشناس گفت...

استاد گرامى
به نظر ميرسد همان طور كه نتانياهو و ظريف تاريخ دان نيستند شما هم كه بقيه را به بى خبرى از تاريخ متهم ميكنيد دستكمى از آن جنابان نداريد و زحمت يك جستجوى ساده رو هم در عصر گوگل به خود نداده ايد!
قبل از متهم كردن خشايار شا به زن بارگى و ننگ أبدى كشتار ٧٥،٠٠٠ ايرانى !!! مرحمت فرموده كمى مطالعه كنيد كه متوجه شويد هيچ تاريخ دانى اين داستان بى پايه را به عنوان حقيقت تاريخى نميپذيرد و همه متفق القول هستند كه داستان ساختگيست ! اين حتى در مورد تاريخ دانان بزرگ يهودى هم صدق ميكند! حال اگر أمثال نتانياهو و ظريف براى مقاصد سياسى اين افسانه را به نفع خود تفسير ميكنند شما كه ادعاى تاريخ شناسى داريد مرحمت فرموده قبل از إظهار نظرات شاذ اصل موضوع را تحقيق كنيد و بر أساس افسانه هاى يهودى ننگ أبدى براى أفراد مرقوم نفرماييد!
عزت زياد

داریوش سجّادی گفت...

جناب ناشناس
با تشکر از تذکرتان اما متوجه ظرافت مطلب نیستید و عمده مطلب آن است با استناد بر همین تاریخ مجعول از کتاب استر، ایران می تواند به درستی یهود را متهم به ایرانی کشی کند نه آنکه وزیر خارجه مملکت با درکی غلط از سیاست همان رفرنس مجعول را علیه کشور خود بپذیرد

ناشناس گفت...

بله ولى ظرافت هاى ادبى و ناتوانى هاى اقاى ظريف به كنار، كلاه خود را قاضى كنيد و متن را دوباره بخوانيد. شاهى را بر مبناى اسطوره بى كفايت و زن باره و ايرانى كش معرفى كردن بدون اندك اشاره اى به بى أساس بودن اصل داستان اگر بى معرفتى نباشد كم لطفى هست
لطفتان مستدام!

ناشناس گفت...

تحریف تاریخ سنت دیرینه طبقه خود پسند و از خود متشکر حاکمان است
ضرورتی به برگشتن به متون سه هزار سال پیش نیست
تفاوت عکس مرسوم پایین آمدن خمینی از هواپیما تا عکس واقعی آن گویای خیلی از چیز هاست

سیاوش گفت...

کل ماجرای پوریم یک مزخرف و جعل است. غیر از تورات که داستانهای ابلهانه (مثل کشتی گرفتن خدا و یعقوب) دارد این داستان پوریم در هیچ منبع معتبر تاریخی نیامده و با هیچ یک از شواهد تاریخی دوره هخامنشیان همخوانی ندارد.
اما بر اساس این داستان مزخرف تورات تا به حال تعداد زیادی فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ساخته شده و در طول تاریه هم نقاشی های زیادی از نقاشان معروف در مورد آن کشیده شده است.
طبیعتا وقتی دروغی زیاد تکرار شود تعدادی از مخاطبان باور می کنند به ویژه وقتی میلیاردها دلار برای پروژه ایران هراسی هزینه شود.

سیاوش گفت...

از صفحه عبد الله شهبازی
بله. کار تحقیقی مفصل کرده‌ام ولی مدت‌هاست مانده و فرصت نکردم کامل و منتشرش کنم. برگرفته از اساطیر بین‌النهرین است آمیخته با اساطیر بنی‌اسرائیل. مضافاً که در ایران هخامنشی ملکه‌ای یا زن قدرتمند درباری بنام استر وجود نداشته. متن خود کتاب استر نیز متأخر است.

بعضی از یادداشت‌های خام که کفایت می‌کند برای روشن شدن ماجرا. نمی‌دانستم مسئله این همه مهم می‌شود وگرنه با جدیت بیشتر تمام و منتشر می‌کردم این تحقیق را:

بریتانیکا 1911: استر شکل دیگری از نام ایشتر است؛ الهه باروری در بابل و نام سیاره ونوس [زهره] که اسرائیلیان، حتی پیش از تبعید به بابل، اجمالاً با داستان آن آشنایی داشتند و پس از اقامت در بابل از آن تأثیر بیش‌تر گرفتند.
مأخذ فوق اقتباس نام «مردخای» از «مردوخ»، خدای بابلیان، را نیز محتمل می‌داند.
در اساطیر بابلی نیز ایشتر عموزاده مردوخ است.

به نوشته بریتانیکا 1911، در افسانه استر نام دیگر استر هدسه Haddassah است. در اساطیر بابلی یکی از نام‌های ایشتر «هدسشتو» Hadasshatu است به معنی عروس.
هدسه نام عبری گیاه «مورد» است.

به نوشته بریتانیکا 1911، طبق نظر پروفسور ینسن Jensen (1898)، هامان شکل تحریف شده نام حمان، هومن یا اومن Hamman, Humman, Uman نام یکی از دو خدای اصلی عیلامی است که در شوش پرستش می‌شد؛ مکانی که محل وقوع داستان استر است؛ و نام «وشتی» نیز احتمالاً نام یکی از الهه‌های عیلامی است.
بر اساس این تشابه اسامی، ینسن معتقد است که افسانه استر بر اساس اسطوره‌ای بابلی ساخته شده که داستان پیروزی خدایان بابلی بر خدایان عیلامی را شرح می‌داده و بازتاب رهایی بابلیان از یوغ عیلامیان بوده است.

به نوشته بریتانیکا 1911، جشن پوریم مطابق است با عید بابلی ایشتر.

در ترجمه‌های یونانی به دلیل تهدید اسکندر برای منطقه، هامان مقدونی خوانده شده در حالی‌که در متن عبری (تناخ) هامان اجاجی (عمالیقی) است.

مارتین لوتر حتی متن عبری کتاب استر را بسیار غیرمعتبر می‌دانست.

میشنا (مقیلای 30 ب) با استناد به سفر خروج (17/ 8- 16) از جنگ بنی‌اسرائیل، به رهبری موسی، با عمالیقی‌ها سخن می‌گوید، منشاء خصومت را به این زمان می‌رساند زیرا هامان وزیر عمالیقی است.
و به این دلیل در عید پوریم آن فقراتی از عهد عتیق خوانده می‌شود که علیه عمالیقی‌هاست


پرسش:‌ فقط یک سوال باقی می ماند مقبره استر و مردخای در همدان پس متعلق به کیست؟!

شهبازی:‌
زمان سعدالدوله وزیر یهودی ارغون شاه مغول ساخته شده در اواخر سده هفتم هجری/ ۱۳ میلادی.

دائرةالمعارف یهود‌ (جودائیکا، چاپ اول) نام واقعی سعدالدوله را به دست نداده است. گویا نام یهودی او مردخای است. به «صفی» شهرت داشت و به علت سکونت در ابهر زنجان «ابهری» خوانده می‌شد. پدرش به «هیبت‌الله» معروف بود. از سوی ارغون «سعدالدوله» لقب گرفت. یهودیان مقتدر دیگر در دربار ایلخانان مغول نیز با چنین القابی شناخته می‌شدند چون فخرالدوله و امین‌الدوله برادران سعدالدوله، جمال‌الدوله، مهذب‌الدوله، رشیدالدوله، مودب‌الدوله، شمس‌الدوله، نجیب‌الدوله و غیره. بدینسان، دائرةالمعارف یهود نام او را صفی بن هیبت‌الله ابهری (سعدالدوله) ثبت کرده است. بنوشته مأخذ فوق، نخست در موصل اقامت داشت. سپس به بغداد رفت و از سال ۱۲۸۴ میلادی به طبابت پرداخت. در ۱۲۸۵ بعنوان عضو دیوان منصوب شد. در ۱۲۸۸ بعنوان پزشک به دربار ارغون رفت. با زبان‏های فارسی، عربی، ترکی و مغولی آشنایی داشت. مورد توجه ارغون قرار گرفت و وزیر او شد. درباره پیشینه سعدالدوله و خاندانش اطلاع بیشتر نداریم. پیگولوسکایا و همکارانش از او با عنوان «بازرگان یهودی» یاد کرده‌اند و برتولد اشپولر او را فردی «مشکوک» خوانده است