۱۳۹۶ آبان ۲۵, پنجشنبه

افسانه وصیتنامه!



با نزدیک شدن به سالگرد فقدان آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی خانواده ایشان بشکل معناداری ساز نوینی کوک کرده و مصرانه درصدد القای آنند که پدرشان وصیت نامه ای نوشته اما توسط اغیار ربوده شده!

اما واقعیت های محاط بر شخصیت آیت الله موید آن است که هیچ وصیتنامه ای وجود ندارد و هاشمی رفسنجانی اساسا چندان دغدغه وصیتنامه نویسی در عداد وصیتنامه های شخصیت های برجسته سیاسی نداشته اند. کما این که یگانه وصیت نامه موجود از ایشان نیز تنها یک صفحه A4 را شامل می شده که آن هم به اجمال ناظر بر احوالات و املاک خصوصی ایشان بوده.

کوبیدن بر طبل وصیتنامه سیاسی و تفصیلی آیت الله تنها دامن زدن به افسانه وصیتنامه ای است که اساسا وجود خارجی ندارد و این ترفندی آشنا در سنت خانوادگی هاشمی ها است. کما این که آیت الله نیز تا زمانی که در قید حیات بودند همواره می کوشیدند سینه خود را مملو از اسرار مگوی نظام و انقلاب القا کنند که روزی اگر دهان باز کنند دودمان جماعتی به باد خواهد رفت.

اما واقعیت آن بود آیت الله برخلاف ادعای شان اسرار خاص و مگوئی در انبان نداشتند و اساسا ساختار متکثر نظام آن چنان نامتقارن تعبیه شده که هیچ رازی در نظام سیاسی ایران پنهان نمانده و ولو با تاخیر افشا شده و می شود.

اعدام های ۶۷ و قتل های زنجیره ای برجسته ترین موارد از این دست بود که بخوبی نشتی ساختاری عایق بندی های خبری در نظام اطلاعاتی و امنیتی ایران را نشان داد.

افسانه وصیتنامه هاشمی رفسنجانی نیز تنها ترفندی مسبوق به سابقه است تا بدینوسیله مرگ آیت الله را با ادعای مفقود شدن وصیتنامه ایشان در هاله های ایهام و ابهام بمنظور اسطوره ای کردن کاراکتر شخصیتی «آیت الله» شما سازی کنند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

"افسانه وصیتنامه هاشمی رفسنجانی نیز تنها ترفندی مسبوق به سابقه است تا بدینوسیله مرگ آیت الله را با ادعای مفقود شدن وصیتنامه ایشان در هاله های ایهام و ابهام بمنظور اسطوره ای کردن کاراکتر شخصیتی «آیت الله» شما سازی کنند" [نقل از داریوش سجادی]
البته که باید مرگ وی در هاله ای از ابهام باشد: همه فرزندان آدمیزاد وقتی می میرند به روی آب می آیند اما جنازه این یکی را لخت مادرزاد چسبیده به ته استخر پیدا کرده اند!
این بار هم آیت الله همه را غافلگیر کرد......