۱۳۹۷ مرداد ۲۳, سه‌شنبه

انقلابی با ریشه هائی عمیق!


روز گذشته طوفانی شدید در ایالت آریزونا منجر به ریشه کن شدن درختان تناور زیادی در شهر محل اقامت مان شد. این اتفاق هر سال در طوفان های موسمی این ایالت تکرار می شود.

آریزونا یک ایالت کویری در غرب آمریکا است که بدلیل کم آبی و خشکی خاک تمامی فضای سبز این ایالت از طریق آبیاری قطره ای سیراب می شود.

خشکی خاک و فقدان آب لازم در بستر زمین بصورت طبیعی مانع از آن می شود تا درختان بتوانند ریشه های خود را در عمق زمین فرو برده و درختان تنومند بواسطه آبیاری قطره ای تنها در سطح خاک ریشه می دوانند و همین امر منجر به آسیب پذیری آنها در مقابل بادهای تند شده و با کمترین مقاومت ریشه کن می شوند.

عکس بالا یکی از همین درختان ریشه کن شده است و عکس پائین فرجام قطعه قطعه شده این درخت توسط عوامل شهرداری در فردای طوفان است.

این دو عکس مصداقی است از واقعیت ماندگاری انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن که طی ۴۰ سال گذشته در مقابل تمام تندبادها و طوفان های مهیبی که با آن مواجه شد توانسته استقامت کند.

فارغ از خوشآیند یا ناخوشآیند مخالفان و موافقان انقلاب اسلامی یک واقعیت غیر قابل انکار آن است که «دین» در ایران نقش بتون در جمیع مناسبات فردی و اجتماعی و حکومتی را بازی می کند و زمین ایران را برای مُلکداری برخوردار از استعداد ریشه داری و استقامت می کند.

فارغ از ناخوشآیند اقشار سکولار، دین نقش یک چسب قوی اجتماعی را در ایران بازی می کند و هر گونه تلاش بمنظور تضعیف یا تقلیل این «چسب» تمهید کننده تضعیف و فروپاشی تمامیت ایران در قالب یک کشور است.

فرجام ایران در تضعیف این چسب مشابه فرجامی همان درختی است که در فردای طوفان قطعه قطعه شده و توسط حرامیان تجزیه و تخریب خواهد شد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
داریوش سجادی
@dariushsajjadi44

۱ نظر:

ناشناس گفت...

باید خدا رو شکر کرد که بعد از چند قرن حکومت روحانیون در سایه، از چهل سال پیش مستقیما حکومت رو به دست گرفتند تا عیار و کارآمدی نظام دینی مشخص بشه .. تا مثل دوران پیش از انقلاب نگن اگه قدرت دست ما باشه مشکلات حل میشه .. تا به قول خمینی هم دنیای ما رو آباد کنن هم آخرت ما رو... و الان نتیجه آبادی دنیا و آخرتمون رو داریم می‌بینیم. شما هم با این تحلیل های سطحی و ترساندن مردم از فردای فروپاشی رژیم آخوندی و احتمال تجزیه کشور، نمی‌تونید جلوی موج ایجاد شده رو بگیرید. دین اگر هم چسب باشد برای اجتماع، حکومت دینی خودش بزرگترین حلال بود برای از بین بردن این چسب... به قول دوستان #دیگه تمومه ماجرا !!!