۱۳۹۹ تیر ۳, سه‌شنبه

خانم کوثری، میشه بسه؟


باران کوثری، در گفتگو با فریدون جیرانی درباره شرایط این روز‌های ایران گفت:
نسل ما یک سرخوردگی گیجی دارد، ما بار‌ها امیدوار شدیم فقط به این دلیل که باور نکنیم خودمان قهرمان هستیم و به یکسری قهرمانِ پوشالیِ تو خالی دل بستیم. برای این ‌که بپذیریم راه نجات این است، همه گول خوردیم و همه برای یک چیز جنگیدیم و بعد یکهو دیدیم که همان جای اول هستیم و حتی جای عقب‌تری هستیم، به بازی گرفته شدیم بله گفتمان ما خشم است، بله ما خشم داریم و نسل خشمگینی هستیم. ما انگار قهرمان فاعل نمی‌شناسیم، جامعه ما را به انفعال دعوت می‌کند. جامعه‌ای که شما را به انفعال و ابتر بودن دعوت می‌کند یعنی همه چیز شما را به سمتی می‌برد که منفعل شوید مبتذل شوید و ابتر شوید.

خانم کوثری ـ شما از چه چیز صحبت می‌کنید؟ ایران و مسائل ایران چه ربطی به شما دارد؟

وطن شما و درد‌های وطن شما از جنس دیگری است! از روزی که پاسپورت و تابعیت آمریکا گرفتید بالغانه و آگاهانه دخالت و اظهارنظر درباره ایران را از خود سلب صلاحیت کرده‌اید!
مستدعی است یکبار دیگر متن تحلیف زیر را که در دادگاه فدرال آمریکا برای آمریکائی شدن قرائت کردید با صدای بلند و در مقابل دوربین گوشی‌تان بخوانید و ضبط شده‌اش را برای دیگران منتشر کنید:

بدینوسیله سوگند می‌خورم کلاً و تمامی وفاداری خود به هر پادشاه یا دولتمرد و دولت و حکومت و مملکتی که تاکنون شهروند آن بوده‌ام را طرد و در برابر کلیه دشمنان داخلی و خارجی به دفاع و حمایت از قانون اساسی و قوانین ایالات متحده آمریکا پرداخته و به آن ایمان و وفاداری واقعی بورزم و هنگامی که قانوناً لازم باشد برای دفاع از ایالات متحده تفنگ بدست خواهم گرفت. من این تعهد را آزادانه و بدون هیچگونه تحفظ و یا نیت طفره روی می‌پذیرم. خداوندآ به من کمک کن!

خانم کوثری ـ من بدون اخذ تابعیت آمریکائی سالها است در کشور شما (آمریکا) زندگی می‌کنم و هم‌چنانکه سالها است شما در کشور من (ایران) ساکن‌اید!
اما تفاوت بنده با جنابعالی آنست که من در کشور شما (آمریکا) پاسداشتی می‌کنم سرحدات سیاسی و فرهنگی و عقیدتی کشورم را در مقابل عداوت کشور شما علیه ایرانم و شما در کشور من (ایران) ساپورتر و سمپات عداوتها و جنایت‌ها و خصومت‌های کشور متبوعه‌تان (آمریکا) علیه کشور من‌اید!
خانم کوثری ـ میشه بسه!؟
میشه شما و امثال شما از این واریته اشک تمساح انصراف دهید و دست از سر کشور من و هم‌وطنان من بردارید.
ایران من مانند آمریکای شما غرق تنعم نیست اما اگر شمایان بگذارید مردم من خودشان می‌توانند مشکلات‌شان را مرتفع نمایند.

مستدعی است خودتان و دولتمردان‌تان، ایران ما ایرانیان را به حال خود بگذارید.
خسته شدیم از این همه انانیت و فرعونیت و پُر روئیت(!)

#داریوش_سجادی
#باران_کوثری

۱ نظر:

ناشناس گفت...

لطفا" قراردادها و کاغذبازیها را زیاد ملاک وطن قرار ندهید ! بنده تابعیت آلمانی دارم . به بسیاری از ایرانیان مقیم آلمان به هنگام دریافت این تابعیت گفته شد : تصور نکنید حال که آلمانی شده و تابعیت ما را بدست آورده اید . اگر اتفاقی برای شما بیافتاد دولت آلمان حتما" از شما حمایت و پشتیبانی خواهد کرد !!